Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Brak sieci komórkowej po aktualizacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 11 października 2022 - 07:24

Witam.

Od jakiegoś czasu, a dokładnie już przy aktualizacji iosa do 16.0 o ile dobrze pamiętam, mam problem z połączeniem z siecią komórkową zaraz po aktualizacji do najnowszej wersji. Niestety nie jest to pojedynczy przypadek, bo przy ios 16.0.1, 16.0.2, i teraz 16.0.3 po zaktualizowaniu iphone nie może się połączyć z siecią (plus) i wywala komunikat że potrzebna jest aktualizacja telefonu, problem w tym że właśnie został podniesiony do najnowszej wersji. Po podłączeniu do itunesa wywala błędy aktualizacji i jedyne rozwiązanie to twardy reset, przywracanie ustawień fabrycznych i ponowna aktualizacja. Porady które znalazłem na forach, czyli włącz/wyłącz, tryb samolotowy itp nie działają, poradnik applowski jak można się domyślić również można schować między bajki, a wsparcie apple może mi pomóc, ale najwcześniej za 5 dni  :)

Komunikaty jakie się pojawiają przedstawiam na zdjęciach, może ktoś się spotkał z tym problemem i zna jakieś inne rozwiązanie niż 3 krotna aktualizacja.

A, i telefon to iphone 12.

FKuPDLP.png

uPZSmNE.png

opIU8ga.png



#2 sheepysheep

sheepysheep
  • 1 279 postów

Napisano 11 października 2022 - 08:20

A sprawdzałeś z kartą sim innego operatora?

#3 landr

landr
  • 1 392 postów

Napisano 11 października 2022 - 08:30

spróbuj, wyciągnąć kartę sim i po chwili włóż z powrotem....



#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 11 października 2022 - 08:45

Uszkodzony jest moduł sieci komórkowej na płycie głównej. Nie ma to nic wspólnego z oprogramowaniem.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 landr

landr
  • 1 392 postów

Napisano 11 października 2022 - 09:52

A może esim (gdyby naprawa modułu była wysoka)? czy to ten sam moduł sieci na płycie?



#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 11 października 2022 - 10:36

A może esim (gdyby naprawa modułu była wysoka)? czy to ten sam moduł sieci na płycie?

Esim tylko zastępuje fizyczną kartę SIM, czyli taki Twój identyfikator. Transmisja radiowa odbywa się za pomocą modułu radiowego w telefonie. Jak jest uszkodzony, to żadna forma identyfikatora nic nie zmienia.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 11 października 2022 - 10:36


#7 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 11 października 2022 - 10:37

spróbuj, wyciągnąć kartę sim i po chwili włóż z powrotem....

próbpwałem, nic nie pomagało.

innego operatora nie wkładałem bo nie posiadam. 

 

Uszkodzony jest moduł sieci komórkowej na płycie głównej. Nie ma to nic wspólnego z oprogramowaniem.

i jedyna opcja to serwis? 

czemu więc po ponownej aktualizacji załapuje sieć, a po licznych restartach, wyciąganiu/wkładaniu sim nie?



#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 11 października 2022 - 10:43

czemu więc po ponownej aktualizacji załapuje sieć, a po licznych restartach, wyciąganiu/wkładaniu sim nie?

Nie bardzo rozumiem. Czy możesz dokładnie opisać kroki jakie musisz wykonać, żeby sieć "załapało", i następnie, w jakich okolicznościach ją gubi. Piszesz, że po aktualizacji działa. Ale o jaką aktualizację chodzi? Do której wersji? W jaki sposób robionej?


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 11 października 2022 - 10:43


#9 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 11 października 2022 - 10:49

Nie bardzo rozumiem. Czy możesz dokładnie opisać kroki jakie musisz wykonać, żeby sieć "załapało", i następnie, w jakich okolicznościach ją gubi.

taki komunikat pojawiał mi się do tej pory tylko po aktualizacjach. czy tym większym do 16.0, czy mniejszym jak do 16.0.1 nie pamiętam, ale miałem tak już 3 razy na chyba 4 poprzednie aktualizacje. jedyne rozwiązanie to połączenie z itunesem i bawienie się w pobieranie ponowne, a wczoraj i za poprzednim razem doszło do momentu że nawet aktualizacji nie mogłem pobrać bo jakiś błąd wyskakiwał w itunesie i jedyna opcja to przywracanie ustawień fabrycznych. wczoraj tak zrobiłęm, przywróciło mi do iosa 16.0.2 i bez problemu sieć złapało. Kilka minut temu włączyłem ponowne pobieranie 16.0.3, właśnie zaktualizowało i sieć jest. 

 

@Edit: 

aktualizacje zawszę robie w ten sam sposób, z poziomu telefonu pobieram przez wifi


Użytkownik rasdwaczy edytował ten post 11 października 2022 - 10:51


#10 soczekpl

soczekpl
  • 3 192 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 października 2022 - 10:55

Jeżeli masz watpliwości, podłącz do iTunesa i odtwórz system bez przywracania kopii zapasowej. Jeżeli nie będzie działać, to znaczy że problem jest sprzętowy (a moim zdaniem tak jest). No chyba że walnięta karta SIM.


  • rasdwaczy lubi to

Macbook Pro '14 M1 Pro / iPad Pro '11 M4 Cellular 256GB / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#11 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 11 października 2022 - 10:58

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to telefon działa zupełnie prawidłowo tak długo, aż nie wyjdzie jakaś aktualizacja i jej nie zainstalujesz?



#12 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 11 października 2022 - 11:00

Jeżeli masz watpliwości, podłącz do iTunesa i odtwórz system bez przywracania kopii zapasowej. Jeżeli nie będzie działać, to znaczy że problem jest sprzętowy (a moim zdaniem tak jest). No chyba że walnięta karta SIM.

Wczoraj tak zrobiłem. Odtworzyłem system, a kopie zapasową przywracałem z icloud, tylko nim do tego momentu dotarłem to miałem możliwość odblokowania karty sim i sieć złapało.

Z kolei ostatnie zdanie podsunęło mi pewne wątpliwości i to że faktycznie możesz mieć racje.

Normalnie po aktualizacji pojawia się informacja o zablokowanej karcie sim i prośbie i wpisanie pinu, wtedy wyszukuje sieć. A w moim przypadku nawet nie prosiło o pin, tylko od razu wywalało błąd sieci komórkowej.

 

 

Czyli, jeśli dobrze rozumiem, to telefon działa zupełnie prawidłowo tak długo, aż nie wyjdzie jakaś aktualizacja i jej nie zainstalujesz?

Dokładnie tak. 


Użytkownik rasdwaczy edytował ten post 11 października 2022 - 11:01


#13 soczekpl

soczekpl
  • 3 192 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 października 2022 - 13:08

Wyjaśnijmy sobie jedną sprawę: to nie jest tak, że soft zepsuł telefon, bo milionom użytkowników, także tych z iPhone 12, wszystko działa.

 

Mi kiedyś w iPhone X siadło FaceID. Po restarcie działało, ale po jakimś czasie przestawało aż do kolejnego restartu.

 

Ta sprawa jest arcyboleśnie prosta, restore bez żadnej kopii, konfiguracja jako nowy telefon, wymiana karty SIM (lub karta innego operatora, np. starter za 10 zł). Jeżeli nie zadziała, problem jest sprzętowy. Z pewnością iOS 16 nie ma tutaj nic do rzeczy.


  • rasdwaczy lubi to

Macbook Pro '14 M1 Pro / iPad Pro '11 M4 Cellular 256GB / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#14 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 11 października 2022 - 14:08

Jasne, rozumiem. Ja nie jestem ekspertem i to nie jest tak że się upieram że to problem oprogramowania, ale po prostu moment w którym to się działo i czynności które musiałem wykonać żeby problem zniknął powodowały, że nie przypuszczałem że to problem ze sprzętem. Bo jeżeli złapie sieć to mogę go restartować, uruchamiać ponownie i wyjmować karte sim do woli a problem nie wystąpi. Po aktualizacji do momentu twardego resetu i ponownej aktualizacji też go mogę restartować do woli i wykonywać czynności podane wyżej i problem się nie naprawi. Stąd moje zwątpienie :) 

Ale ok, zacznę od wymiany karty sim, obecna ma ponad 7 lat. Pewnie niedługo wyjdzie ios 16.1 i zobaczymy czy coś to da.

Dziękuję. 



#15 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 25 października 2022 - 06:44

Nawiązując do poprzedniego posta i troszkę odświeżając temat. Problem powrócił z aktualizacją do iosa 16.1. Karta sim wymieniona na nową a mimo to problem z siecią komórkową, restartowanie telefonu w nieskończoność, włączanie trybu samolotowego nie przynosi efektu i jedyne rozwiązanie to prawdopodobnie reset do ustawień fabrycznych. Dlatego nie chce mi się trochę wierzyć w uszkodzony moduł karty sim na płycie głównej. 

 

@Edit

na szczęście udało się bez tak drastycznych środków i pomogło ponowne zaktualizowanie do 16.1 przez itunesa


Użytkownik rasdwaczy edytował ten post 25 października 2022 - 07:00


#16 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 25 października 2022 - 08:46

Ale o ni tak przestanie działać. Tutaj moduł będzie do wymiany, a to oczywiście serwisy autoryzowane nie robią :D 



#17 soczekpl

soczekpl
  • 3 192 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 25 października 2022 - 09:04

Zrobiłeś restore bez kopii zapasowej i problem dalej występuje? Jeśli tak, problem jest ewidentnie sprzętowy.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPad Pro '11 M4 Cellular 256GB / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#18 rasdwaczy

rasdwaczy
  • 24 postów

Napisano 25 października 2022 - 10:30

Wszystko było robione z kopia zapasowa, ale nie musiałem ustawień fabrycznych robić.  Rano zaktualizowałem przez wifi do 16.1. Wystąpił błąd, restartowalem itp., co już pisałem i nic.  podpiąłem do iTunes i przez itunesa pobrało i zainstalowało ponownie 16.1 i problem się rozwiązał. Za każdy, razem tworzyło kopie zapasowa






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych