Kilka dni temu zauważyłem że mój skradziony pewien czas temu Macbook Pro magicznie zniknął z listy moich urządzeń powiązanych kontem Apple ID,
iCloud i widocznych w aplikacjach Find My / Find My iPhone...
Miałem kilka przygód z aplikacją Find my, które udowodniły mi że jest pełna bug'ów i daleka od doskonałości, iMac'a z pracy, którą zmieniłem rok temu i na którym to komputerze na pewno się wylogowałem z iCloud a następnie przywróciłem mu ustawienia fabryczne i sformatowałem dysk - cały czas widzę go na liście moich urządzeń - co zabawne w absolutnie żaden sposób nie mogę go z niej usunąć. Także moje zgubione Airpods Pro nigdy się z pomocą Find My nie odnalazły, za to w wypadku pary Airpods Pro, którą zwróciłem do sklepu Vobis, widziałem całą ich drogę od paczkomatu aż do zbiorczego magazynu tej firmy. Możliwe, że należy gubić Airpodsy naładowane i koniecznie w ładującym case'ie - wtedy Find My działa, bo gdy zgubimy je bez case'a i na resztce baterii, co miało miejsce z moją drugą parą - nie mamy co liczyć, że pojawią się w Find My. A gdy je ktoś trzeci odnajdzie i włoży w inny case to jest już kompletnie po frytkach, słuchawki parują się z nowym case'm i automatycznie zmieniają właściciela. Słabiutko to Apple przemyślało.
Applowe rzeczy należy gubić zgodnie z instrukcją producenta, inaczej nie mamy co liczyć, na szumnie reklamowaną Aplikacje do ich odnajdywania.
...Wracając do meritum, czyli do sprawy znikającego kolejny raz 15 calowego MacBook'a Pro Late 2013 numer seryjny: C02M738SFD57 skradzionego 22.10.2018 w Warszawie. Parę dni temu jak na wstępie zauważyłem, że komputer zniknął z listy moich urządzeń tak w aplikacji Find My jak i na moich urządzeń widocznych po zalogowaniu na stronie Apple ID. Postanowiłem nie zwlekać bez sensu i skontaktować się z Apple, niestety jedyna możliwość to kontakt telefoniczny, nie da się niestety ad hoc napisać do nich maila, jedyna opcja kontaktu to zamowienie rozmowy telefonicznej, gdzie aplikacja Apple Support wyznaczy nam dostępny termin czasem z kilkudniową zwłoką.
Jakie było moje zaskoczenie gdy, po przełączeniu mnie do lepiej zorientowanego starszego rangą kolegi, ułyszałem, że to co opisuje jest niemożliwe. Cytuje "miałbym na to tu artykuł, a nie mam" , zapewne chodziło mu o brak takiego wpisu w jakimś handbook'u jakim kierują się konsultanci na tej śmiesznej infolinii.
A może nie ma takiego artykułu bo wszyscy którzy zgłaszają takie sytuacje jak ja słyszą to co ja właśnie usłyszałem? Istny Paragraf 22. Nie ma artykułu ponieważ przez jego brak nikt nie chce przyjąć takich zgłoszeń przez co taki właśnie opis, artykuł nie istnieje! Rozumie mnie pan? Po chwili konsternacji konsultant stwierdził że to całkiem możliwe, i nawet przytomnie dorzucił - możliwe są dwie sytuacje albo się panu włamano na konto (nie to odpada, mam 2 stopniową identyfikację i zmieniam regularnie hasło) albo ktoś zmodyfikował płytę główną w tym komputerze.
Niezależnie od tego całego gdybania, konsultant nie mógł mi dalej pomóc ponieważ nie miał ścieżki postępowania w takich sytuacjach. Jego przełożeni, decydenci w Apple wyraźnie nie chcą przyznać że taka sytuacja jest możliwa.
Po rozmowie która nic nie wniosła. Konsultant nic nie odnotował, nie był w stanie pokierować mnie także nigdzie dalej, poza sugestią abym zgłosił całą sytuacje na policję (cytuje ponownie: może oni będą wiedzieli co zrobić dalej i Panu pomogą). Postanowiłem wpisać mój problem w Google. Jeśli konsultant i Apple mieliby rację i to co mi się przytrafiło jest niemożliwe, to zapewne i w Google nie byłoby po czymś podobnym śladu. Prawda?
Co się okazało? Oczywiście nie jestem pierwszym i jedynym któremu się to przytrafiło.Poniżej kilka przykładów.
Jak widać, wiele osób zgłaszało podobne problemy, i im także znikają z konta iCloud skradzione wcześniej iPhone'y, iPady i MacBooki...
Małe post scriptum.
W związku z tym, że istnieje duze prawdopodobieństwo iż ten Macbook Pro w jakiejś formie (zmodyfikowany lub nie), wrócił do użycia/obiegu, przypomnę istotne fakty.
Został skradziony W poniedziałek 22.10.2018 w Warszawie | It was stolen On Monday, October 22, 2018 in Warsaw | Його вкрали у понеділок, 22 жовтня 2018 року у Варшаві.
Specyfikacja/Specs/Специфікація: MacBook Pro 15” Retina Late 2013 i7 2.3Ghz, NVidia GeForce GT 750M, 16GB RAM, dysk 512 GB, miał nową matrycę.
SN: C02M738SFD57
Znaki szczególne był oklejony nowiutką srebrną 3M protect skin (< click)
Poza tym wtedy świeża, ochronna folia na ekranie.
Wyglądał jak ten: https://bit.ly/3AySdSa
Edited by thomasonline, 19 August 2022 - 23:53.