Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple TV 4K 2021 - marna jakość na Netflixie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 14 sierpnia 2022 - 00:01

Hej hej,

 

Nie sądziłem, że będę musiał pisać taki temat ale może Wy mi pomożecie, bo w całym internecie nie znalazłem na to odpowiedzi. Tak więc od początku...

 

Posiadam TV LG 4K z 2015 roku. Były to jedne z pierwszych telewizorów z takim obrazem oraz posiadały smart TV. Z całego dość bogatego asortymentu pozostała się tylko aplikacja Netflixa która o dziwo jest aktualizowana po dziś dzień. Telewizor był podłączony do Wifi ale obraz czasami na TV był średni więc po jakimś dłuższym czasie wpadłem na pomysł żeby podłączyć kabel od internetu do telewizora. No po prostu przeżyłem szok jaki ostry obraz! Jak brzytwa. Problem tego telewizora jest taki, że jak napisałem wyżej jest tylko Netflix. Gdy chciałem oglądać HBO albo Disney + musiałem to robić przez chromecast, ale nie byłem zbytnio zadowolony z tego jak to działa. Powiedziałem BASTA! I zakupiłem najnowsze Apple TV 4k.

 

No i tutaj przechodzimy do całego problemu. Dzisiaj po dłuższej przerwie od czerwonego giganta powróciłem do niego i oglądając nowy serial "Sandman" dostawałem oczopląsu ponieważ obraz wyświetlał się chyba w 480p... No lepiej filmy wyglądają nagrane telefonem komórkowym w 2010 roku. Od razu zaznaczam, że nie jest to problem internetu. Speedtest na Apple TV wskazal pobieranie na poziomie 700mb, a wysyłanie na poziomie 38mb. Dodam, że HBO Max oraz Disney + działają w dużo lepszej jakości. Nie do końca wiem czy to jednak 4K, ale obraz jest na tyle ostry, że mogę tak sądzić. Zaraz po kupnie Apple TV skontaktowałem się z obsługą Netflixa, ale oni niestety nie potrafili rozwiązać sprawy i zrzucili winę na podstawkę od Apple.

 

Ustawienia jakie mam to:

Format: 4K SDR,

Wyjście HDMI: YCbCr

Chromatyczność: 4:2:0 - nie mogę innego ustawić.

 

Telewizor swoje lata ma, HDMI 2.1 nie posiada, więc lece na starszym 2.0 i taki mam też kabel. Gdyby wszystkie SVOD tak działały to domysłałbym się, że muszę zakupić nową maszynę, ale hello.. Tylko z tym cholernym netflixem jest problem.

Obciążenie sieci też nie wchodzi w grę, bo mieszkam sam i nikt postronny nie blokuje łącza.

 

Macie jakieś pomysły?



#2 radzion19

radzion19
  • 4 postów

Napisano 14 sierpnia 2022 - 04:12

Witam, może zadam głupie pytanie, ale jaki plan wykupiłeś w netflix.



#3 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 14 sierpnia 2022 - 09:46

Witam, może zadam głupie pytanie, ale jaki plan wykupiłeś w netflix.

5 lat temu wykupilem najdrozszy plan i nic sie do tej pory nie zmienilo.

 

Dodam, że w opcjach netflixa jest włączona opcja najwyższego strumieniowania. 



#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 757 postów

Napisano 17 września 2022 - 16:11

Prędkość speedtestem nie oznacza prędkości do CDN netflixa. Jest program FAST (na pewno na iPhone) który mierzy do serwerów Netflixa. Ja z Apple TV mam 4K HDR jak żyleta. Jak masz iPhone to spróbuj strumieniowa przez klonowanie ekranu. Będzie 1080, ale  porównasz czy to lepsze niż z atv. 



#5 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 17 września 2022 - 16:41

Prędkość speedtestem nie oznacza prędkości do CDN netflixa. Jest program FAST (na pewno na iPhone) który mierzy do serwerów Netflixa. Ja z Apple TV mam 4K HDR jak żyleta. Jak masz iPhone to spróbuj strumieniowa przez klonowanie ekranu. Będzie 1080, ale  porównasz czy to lepsze niż z atv. 

Niestety strumienowo nie chce sie netflix uruchomic :D wyskakuje błąd i prosi żebym netflixa włączył na TV i gdy to robie to przesyłanie ekranu się wyłącza. Natomiast gdy zmuszam jakby do połączenia się, to telefon łączy się z telewizorem bezpośrednio, a nie z apple tv. Sprawdziłem z YouTubem i tu problemów nie ma.



#6 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 17 września 2022 - 16:47

Może problem jest z internetem ?(na początek zresetowałbym router), mam AppleTV4, oraz AppleTV4k, oraz chromecast i wszystkie przystawki działają znakomicie i po internecie światłowodowym i po internecie mobilnym, jak mam czasem jakieś zawirowania z jakością to...wtyczka zasilania ze ściany...i wraca do normy, tak to działa u mnie.



#7 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 17 września 2022 - 17:11

Może problem jest z internetem ?(na początek zresetowałbym router), mam AppleTV4, oraz AppleTV4k, oraz chromecast i wszystkie przystawki działają znakomicie i po internecie światłowodowym i po internecie mobilnym, jak mam czasem jakieś zawirowania z jakością to...wtyczka zasilania ze ściany...i wraca do normy, tak to działa u mnie.

To w takim razie problem z jakością byłby wszędzie, a nie tylko na Netflixie :< 



#8 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 17 września 2022 - 17:20

Spróbuj to nie zaszkodzi, a różnymi aplikacjami streamingowymi bywa różnie, a próbowałeś apple tv po kablu?



#9 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 18 września 2022 - 15:33

Spróbuj to nie zaszkodzi, a różnymi aplikacjami streamingowymi bywa różnie, a próbowałeś apple tv po kablu?

Jak po kablu?



#10 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 757 postów

Napisano 18 września 2022 - 16:39

Apple TV ma port ethernet i można je podłączyć do rutera przewodowo a nie po Wi-Fi. To sposób na obejście problemów z Wi-Fi. 



#11 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 19 września 2022 - 18:44

 

Apple TV ma port ethernet i można je podłączyć do rutera przewodowo a nie po Wi-Fi. To sposób na obejście problemów z Wi-Fi. 

 

Apple TV jest połączony po kablu, nie używam do tego Wifi. 



#12 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 19 września 2022 - 18:54

Zaktualizuj ATV jest 16, usuń Netflixa i zaistaluj od nowa. Odłącz kabel i spróbuj tym razem po wifi.


Użytkownik landr edytował ten post 19 września 2022 - 18:56


#13 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 613 postów
  • Płeć:

Napisano 19 września 2022 - 19:03

Przeinstalowanie apki to dobra rada, natomiast WiFi zamiast kabla to raczej nie ma szansy pomóc. Szczególnie, jeśli inne serwisy działają poprawnie.



#14 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 19 września 2022 - 23:05

Aktualizacja zrobiona. Długo nie siedziałem na netflixie, ale zauważyłem, że ich niektóre seriale/filmy działają normalnie, a niektóre w bardzo złej jakości. Na przyklad serial Sandman uruchamia mi się chyba w 360p, no obraz jest tragiczny. Natomiast Cobra Kai działa normalnie i obraz jest ładny. Od czego to może zależeć? Bo na netflixie jest taka ruletka, nigdzie indziej tego nie ma. 



#15 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 września 2022 - 09:28

Miałem kiedyś podobne problemy na internecie mobilnym (LTE) od T-Mobile, które świadomie ograniczało ruch do CDN Netflixa. Poszło kilka zgłoszeń oraz nagłośnienie sprawy i problem zniknął. Później miałem internet mobilny od Orange i takich problemów nigdy nie było. Dzisiaj mam światłowód (JMDI) i jest ok. 

 

Posiadam Apple TV 4K (2021) oraz LG OLED B8 55". 

 

Jaki provider (operator internetu)? 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 21 września 2022 - 09:29

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#16 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 21 września 2022 - 22:15

Miałem kiedyś podobne problemy na internecie mobilnym (LTE) od T-Mobile, które świadomie ograniczało ruch do CDN Netflixa. Poszło kilka zgłoszeń oraz nagłośnienie sprawy i problem zniknął. Później miałem internet mobilny od Orange i takich problemów nigdy nie było. Dzisiaj mam światłowód (JMDI) i jest ok. 

 

Posiadam Apple TV 4K (2021) oraz LG OLED B8 55". 

 

Jaki provider (operator internetu)? 

 

UPC światłowód.



#17 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 22 września 2022 - 08:36

No tak, UPC, to dużo wyjaśnia. Wszystkie te Multimedie, Vectry i UPC to jeden szmelc, niby działa ale do konkretnych usług trudno się czasem połączyć. Sam miałem z nimi dużo problemów.

Słaby obraz oznacza niski bitrate, co w 90% przypadków oznacza wolny transfer.


  • shevchenko1987 lubi to

#18 cooper69

cooper69
  • 1 032 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 22 września 2022 - 08:44

No tak, UPC, to dużo wyjaśnia. Wszystkie te Multimedie, Vectry i UPC to jeden szmelc, niby działa ale do konkretnych usług trudno się czasem połączyć. Sam miałem z nimi dużo problemów.

Słaby obraz oznacza niski bitrate, co w 90% przypadków oznacza wolny transfer.

Mam UPC od lat (Gdańsk) i problemy z łączem to bardzo rzadkie przypadki. Za to do sąsiadów z internetem z Orange nachodziłem się trochę… Na ATV 4k bez problemu działał przez lata Netflix, HBO, C+ itp.


Pozdrawiam z 3City


#19 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 757 postów

Napisano 22 września 2022 - 09:17

Też UPC i Netflix bez problemów na ATV - lata 4K z HDR - w nowych filmach to ślicznie wygląda.  Jak połączenie z ruterem po kablu, to też to może być źródłem problemów - uszkodzony kabel może powodować znaczne obniżenie transmisji. I jeszcze jeden podejrzany - może są jakieś ustawienia rutera, które "optymalizują" transfer - np. ograniczają Apple TV bo jest tryb gamingowy. Wspomniany program FAST, który mierzy prędkość do CDN Netflixa wiele może pomóc.


  • cooper69 lubi to

#20 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 613 postów
  • Płeć:

Napisano 22 września 2022 - 09:18

No tak, UPC, to dużo wyjaśnia. Wszystkie te Multimedie, Vectry i UPC to jeden szmelc, niby działa ale do konkretnych usług trudno się czasem połączyć. Sam miałem z nimi dużo problemów.

Słaby obraz oznacza niski bitrate, co w 90% przypadków oznacza wolny transfer.

Nie wiem, skąd u Ciebie taka ocena. Odkąd przesiadłem się dobrych kilka lat temu z Netii na UPC, nie mam z nimi praktycznie żadnych problemów. Łącze jest stabilne i wszystkie serwisy streamingowe działają bez zarzutu. Awarie jakieś tam się zdarzały, ale mogę policzyć na palcach jednej ręki i były szybko usuwane. Za to z Netią miałem cyrki.

 

Cudziak,

czy dalej tak masz, że jak podłączysz kabel internetowy do telewizora i bezpośrednio na nim uruchomisz Netflix, to obraz jest dobrej jakości? Jeśli tak, i jeśli przepięcie tego samego kabla do Apple TV i uruchomienie tam apki powoduje, że obraz jest istotnie gorszy, to faktycznie problem musi być w samej przystawce i aplikacji. Nie ma co zrzucać na dostawcę internetu. Co o tyle dziwne, że u mnie jakość jest bardzo dobra. Niestety trochę mi się wyczerpują pomysły.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 22 września 2022 - 09:19


#21 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 września 2022 - 09:34

Kolega wyżej dobrze radzi… Jeśli obraz na TV jest ok, a na przystawce nie to problem jest w przystawce. 

 

Zainstaluj na Apple TV aplikację do mierzenia prędkości łacza (np. Speedtest) i sprawdź wyniki na Wi-Fi oraz kablu. To coś nam powie.  

 

Ps. Przystawka na najnowszym sofcie? Aplikacja Netfix zaktulizowana? 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 22 września 2022 - 09:36

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#22 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 23 września 2022 - 19:59

Kolega wyżej dobrze radzi… Jeśli obraz na TV jest ok, a na przystawce nie to problem jest w przystawce. 

 

Zainstaluj na Apple TV aplikację do mierzenia prędkości łacza (np. Speedtest) i sprawdź wyniki na Wi-Fi oraz kablu. To coś nam powie.  

 

Ps. Przystawka na najnowszym sofcie? Aplikacja Netfix zaktulizowana? 

 

Dobra słuchajcie bo ciekawe rzeczy się tutaj dzieją. Podłączyłem kabel z internetu bezpośrednio do telewizora i włączając na Netflixie serial "Sandman" od razu obraz czysty i ładny. Normalne 4k jak mniemam. Szybko kabel odłączyłem, podłączyłem do podstawki Apple i dupa.. :D Na netflixie jak wcześniej pisałem nie we wszystkich produkcjach jest taki zły obraz więc nie wiem od czego to zależy.

 

Gdy pierwszego dnia po zakupie zobaczyłem, że netflix działa średnio od razu zgłosiłem to do supportu Netflixa i zrobiłem wszystko to co mi zalecali. Na koniec już nie umieli pomóc i powiedzieli, że to wina podstawki Apple...

 

Odpowiadając na pytania: TvOS jest najnowszy, aplikacja netflixa również, speedtest zmierzony po kablu ma 683mb prędkości. 

 

Na HBO czy Disney nie znalazłem jeszcze produkcji która - tak jak w przypadku netflixa - byłaby złej jakości. Tez ze względu na te problemy mało oglądam netflixa więc nie jestem w stanie powiedzieć w ilu innych produkcjach ten obraz jest brzydki. Ale strasznie to dziwne, że jeden serial wygląda jak 360p, a drugi jak 4k na tym samym serwisie...



#23 Cudziak

Cudziak
  • 87 postów

Napisano 24 września 2022 - 22:21

Boże nie wiem jak edytować post, ale wstyd...  :unsure:  :unsure:  :unsure:

 

Chciałem dodać, że nowy serial Dahmer na podstawce Apple, szczególnie w nocnych i ciemnych ujęciach kompletnie sobie nie radzi... Obraz 480p jak nie mniej. Zrestartowałem nawet ustawienia wideo, ale nic to nie dało. Z drugiej strony też za dużo w tych ustawieniach zmieniać nie mogę - z Formatu, Wyjścia HDMI oraz Chromatyczności mogę zmieniać tylko format. Nie chce specjalnie wykosztowywać się na OLEDa żeby oglądać w spokoju Netflixa, juz kupiłem Apple TV żeby korzystać z innych serwisów streamingowych XD



#24 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 25 września 2022 - 07:02

A może spróbuj podłączyć ATV w innym miejscu np. u znajomych lub ispot, będziesz miał odpowiedź czy sprzęt czy internet. Mam UPC światłowód, działa dobrze, ale jak coś nie tak, resetuję router.



#25 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 651 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2022 - 09:43

Możesz jeszcze spróbować utworzyć mobilny router z telefonu (o ile masz dobre LTE / 5G), podłączyć do niego Apple TV i sprawdzić jak będzie działać na Internecie od innego operatora, bo według mnie problem leży gdzieś po stronie UPC tylko ciężko stwierdzić czy winny jest router czy coś mają zrypane w routingu sieci u siebie. 


Użytkownik shevchenko1987 edytował ten post 25 września 2022 - 09:43

 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) 

 Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych