Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

IPhone 13 128 GB, soft Ver. 15,5, brak VoLTE w sieci Play.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 gilban

gilban
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 lipca 2022 - 08:15

Witam.

 

Niedawno zakupiłem sobie iPhone 13 128 GB, już z zainstalowanym iOS 15,5, w ramach dofinansowania z PFRON.

 

I ze smartfonu jestem bardzo zadowolony. Mam telefon na kartę w Play. Ale jest dziwna rzecz: nie jestem w stanie włączyć VoLTE. Gdy korzystam z Internetu LTE normalnie działa. Gdy ktoś do mnie dzwoni, czy ja do kogoś, smartfon przechodzi w tryb 3G i wtedy da się rozmawiać. Po zakończeniu rozmowy znów jest LTE. Co robić?

 

Podpowiem że wcześniej używałem Samsunga Galaxy A6 (2018) z brandem sieci PLAY, u nich kupiony i VoLTE działało bez problemu.

 

Znalazłem podobny wpis na forum Orange, że ktoś miał identyczny problem w sieci ORANGE:

 

https://nasz.orange....p/320467#M7553

 

I u mnie jest tak jak na obrazku po lewej. A powinno być jak po prawej. Czyli nie ma tego przełącznika. Dzwoniłem do PLAY i kobieta stwierdziła że to wina producenta telefonu. A jak jest naprawdę?

 

I co można z tym zrobić?

 

0ca26b88bbc37127.jpg


Użytkownik gilban edytował ten post 14 lipca 2022 - 08:17


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 546 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lipca 2022 - 08:21

Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy, czyli ponownego uruchomienia telefonu oraz ponownego włożenia karty SIM. Dodatkowo sprawdziłbym wersję ustawień operatora (Ustawienia -> Ogólne -> To urządzenie…). 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Regiss

Regiss
  • 2 911 postów
  • SkądRadom

Napisano 14 lipca 2022 - 08:33

Wybierz LTE jak nie masz 5g i spróbuj zrestartować telefon, wyjąć i włożyć kartę. Ja też nie mam tego przełącznika jak na prawym obrazku i volte działa. Ten przełącznik chyba był w starszej wersji softu i teraz to działa z automatu.

iPhone 15 Pro


#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 714 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lipca 2022 - 08:42

Też nie mam tego przełącznika, ale podczas rozmowy nie przełącza się z LTE/5G na 3G. Dotyczy SIM Play i eSIM Orange.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 14 lipca 2022 - 08:44


#5 gilban

gilban
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2022 - 05:42

Też nie mam tego przełącznika, ale podczas rozmowy nie przełącza się z LTE/5G na 3G. Dotyczy SIM Play i eSIM Orange.

Dzięki wielkie. Dziś idę do salonu PLAY wymienić kartę na drugą. Byłem już wczoraj, ale pani w salonie była kochankiem zajęta i mi wymieniła kartę Internetową na drugą, choć jej podałem co ma wymienić, czyli tę do rozmów.



#6 gilban

gilban
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2022 - 13:34

Dzięki wielkie. Dziś idę do salonu PLAY wymienić kartę na drugą. Byłem już wczoraj, ale pani w salonie była kochankiem zajęta i mi wymieniła kartę Internetową na drugą, choć jej podałem co ma wymienić, czyli tę do rozmów.

Więc dziś wymienili mi w PLAY kartę na nową (zrobili duplikat) i wszystko działa jak potrzeba. Widać w starej karcie chip był za stary i źle działał ze smartfonem.



#7 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 714 postów
  • Płeć:

Napisano 15 lipca 2022 - 14:02

Ale pojawiła Ci się w ustawieniach ta opcja VoLTE, czy dalej jej nie ma, ale telefon nie przełącza się na 3G podczas rozmowy?



#8 gilban

gilban
  • 30 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2022 - 19:08

Ale pojawiła Ci się w ustawieniach ta opcja VoLTE, czy dalej jej nie ma, ale telefon nie przełącza się na 3G podczas rozmowy?

W ustawieniach nie ma tej opcji, mimo tego, podczas rozmów świeci się napis LTE. Czyli ewidentnie była to wina karty SIM. Była za stara do tego iPhone.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych