Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 12 pro z Apple Store rękojmia na firmę


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 anretan

anretan
  • 5 postów

Napisano 05 czerwca 2022 - 13:39

Hej!

Mam problem mój iPhone 12 pro kupiony z Apple Store przestał wyczuwać karę SIM. Kupiony był w styczniu 2021 dlatego gwarancja już mi nie przysługuje stąd chciałbym skorzystać z prawa do rękojmi.

1)Czy ktoś z was miał doświadczenie z ubieganiem się o rękojmie przy zakupie na firmę w Apple Store?

2)Który sklep polecacie, żeby się zgłosić Cortland idream itp.?

3)Co powinienem powiedzieć, żeby zwiększyć szanse na uznanie rękojmi, telefon nie upadł nie zamoczył się po prostu nagle przestał wyczuwać kartę sim.

 



#2 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 05 czerwca 2022 - 17:44

Zgłoś do dowolnego serwisu autoryzowanego i zostanie przyjęty. Ja korzystałem z Cortlanda i mogę polecić. Oczywiście o ile telefon z polskiej dystrybucji nie jakieś niemieckie czy inne światowe rynki.

iPhone 15 Pro


#3 anretan

anretan
  • 5 postów

Napisano 05 czerwca 2022 - 18:44

Dzięki za odpowiedź. Faktura jest jako Apple Distribution International z siedzibą w Irlandii, ale chyba zawsze faktury są na Irlandię.



#4 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 05 czerwca 2022 - 18:56

Tak, dokładnie. Kupiony w polskim Apple online Store to nie ma problemu z rękojmią. Oddaj do dowolnego serwisu oficjalnego.

Użytkownik Regiss edytował ten post 05 czerwca 2022 - 18:57

iPhone 15 Pro


#5 anretan

anretan
  • 5 postów

Napisano 06 czerwca 2022 - 13:00

Hej byłem w iDream i cortland powiedzieli że najpierw muszę mieć potwierdzenie z infolinii apple i dopiero wtedy przyjmą sprzęt. 

Na infolinii doszli do wniosku że jeśli był kupowany na firmę przysługuje mi tylko rok rękojmi. Czytając forum byłem przekonany, że wyszła ustawa że od stycznia 2021 firmom też przysługują 2 lata. 

Macie jakieś rady/doświadczenia? 

Próbować pisać mail i powołać się na przepisy ? Próbować do rzecznika ?



#6 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 06 czerwca 2022 - 14:21

1. O jaką infolinię chodzi?
2. Zmiana ustawy Kodeks cywilny rzeczywiście weszła w życie 1 stycznia 2021 roku, ale zmienione przepisy dotyczące rękojmi zaczęły obowiązywać dopiero po 9 miesiącach. I w przypadku rękojmi nie chodzi o „firmy”, ale o konkretną grupę osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą(przedsiębiorcy).
Ponadto, umowa, którą będzie taki przedsiębiorca zawierał z inną firmą nie może mieć charakteru zawodowego. A to oznacza, że nie może być związana z branżą i specjalizacją przedsiębiorcy.

W dacie zakupu swojego telefonu, obowiązywał Ciebie, w zakresie rękojmi, stary stan prawny.
W tym zakresie musimy zatem odłożyć na bok dalsze rozważania.

#7 anretan

anretan
  • 5 postów

Napisano 06 czerwca 2022 - 14:58

1. Ten numer polecili w sklepie: Wsparcie techniczne: 008004411875

2. To teraz ma sens, bo kupiony był 08.01.2021 i ucieszyłem się, że jeszcze się złapałem ale jeśli zaczęła ustawa obowiązywać po 9 miesięcy to nie ma tematu...

Dzięki za pomoc i wytłumaczenie tych zawiłości ;)



#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 613 postów
  • Płeć:

Napisano 06 czerwca 2022 - 15:02

Czuję się trochę zaskoczony, bo pamiętam, że naprawiałem kupiony na moją działalność gospodarczą iPhone 7 w drugim roku po zakupie (kupowałem zaraz po premierze, więc na pewno grubo przed 2021) i nie musiałem się z niczego tłumaczyć.



#9 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 06 czerwca 2022 - 15:21

@Mikołaju, mnie też zaskoczyła reakcja serwisu. Według mojej wiedzy, Apple nie różnicowało kupujących przy reklamacji. Być może nastąpiły jakieś zmiany, o których kupujący nie wiedzą.

@anretan, nie znam tego numeru. Ze mną kontaktował się zawsze inny numer Wsparcia (+353(21)… ….).
Proponuję, w aplikacji „Wsparcie” odszukaj swój telefon i wejdź w Uzyskaj Wsparcie->Naprawy i uszkodzenia->Więcej->SIM->Kontakt, tam zostaw swój numer kontaktu i oczekuj rozmowy konsultanta. Przedstaw swój problem i powinieneś uzyskać informację dot. rękojmi(sporządź sobie notatkę z rozmowy i zapisz dane konsultanta).
W zależności od uzyskanej informacji, będzie można podjąć następne kroki.

#10 Regiss

Regiss
  • 2 889 postów
  • SkądRadom

Napisano 06 czerwca 2022 - 19:05

Dokładnie, z rok temu kontaktowałem się z infolinią w sprawie apple watch na firmę z olx i potwierdzili że bez problemu będzie rękojmia w drugim roku. Nieważne na kogo faktura, osoba fizyczna czy firma. Żeby tylko była dostarczona do serwisu. Skontaktuj się może z forumowym serwisem - użytkownik serwis.me, coś na pewno doradzą, mają informacje z pierwszej ręki.

iPhone 15 Pro


#11 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwca 2022 - 06:32

Jeśli telefon był kupiony bezpośrednio z polskiej strony Apple to można go naprawiać z tytułu prawa konsumenta nawet jeśli był kupiony na firmę. Możesz się z nami skontaktować i postaramy się to załatwić. Potrzebny będzie oryginalny dowód zakupu z wydrukowanym na nim numerem seryjnym, Apple standardowo taki wysyła po zakupie i trzeba będzie wypełnić formularz zgłoszenia naprawy z tytułu "prawa konsumenta", wysyłamy go w PDF do wydrukowania.

 

Odnośnie samej usterki to oczywiście zakładam, że taka podstawowa czynność jak odtworzenie oprogramowania przy pomocy komputera zostało wykonane i usterka jest ewidentna?


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#12 anretan

anretan
  • 5 postów

Napisano 13 czerwca 2022 - 17:06

Dziękuję wszystkim za pomoc, w szczególności SERWIS.ME za ten post i przeprowadzenie całej procedury. Osoba odpowiedzialna za ten post na pewno zasłużyła na premie, bo jeszcze nie miałem sytuacji, żeby to serwis odzywał się do mnie, a nie ja do serwisu.  ;)

Wszystko przebiegło bezproblemowo. Telefon naprawiony szybko i sprawnie. Obsługa przerosła moje oczekiwania, telefon nie tylko naprawiony, ale wrócił z całkiem nową baterią. Polecam każdemu.

 



#13 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 13 czerwca 2022 - 17:09

Wszyscy są szczęśliwi, problem rozwiązany jak najbardziej pomyślnie. Zatem pozwolę sobie zamknąć ten temat. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych