Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone XS "zalanie", x-kom rękojmia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kubib

Kubib
  • 2 postów

Napisano 22 maja 2022 - 18:28

Cześć, 

w skrócie telefon na rękojmi w x-kom. 

Pacjent - iPhone XS 256gb, 3 miesiące temu kontakt z wodą, bez większych problemów tylko awaria FaceID, wczoraj po ulewie (trochę zmókł, musiałem zadzwonić w deszczu) po wysuszeniu działał 30 minut, potem przesttał działać, wpadł w bootloop. Wskaźnik zmoczenia w tacce SIM biały. Po miłej rozmowie z panem z infolinii x-kom usłyszałem, że nie ma mowy o naprawie na rękojmii i odzyskaniu danych (zapełnione 256gb....

-_-). Co myślicie o całej sprawie? Telefon nigdy ze mną nie pływał ani nic. Sytuacja sprzed 3 miesięcy to upadek do zlewu, wczoraj tylko był chwile w mokrym ubraniu i troche na niego popadał deszcz. X-Kom reklamował telefon jako wodoszczelny (https://www.x-kom.pl/p/449090-smartfon-telefon-apple-iphone-xs-64gb-gold.html). 



#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 897 postów
  • Płeć:

Napisano 22 maja 2022 - 19:39

Apple podaje w specyfikacji, ze telefon jest wodoszczelny do określonego poziomu, ale uszkodzenia wynikające z zalania nie podlegają reklamacji. Czyli niby jest, ale nie ma co się do tego za bardzo przywiązywać. Ot, jest szansa, że telefon przeżyje. Ale nie gwarancja.

Być może ostatni kontakt z wodą nie miał związku z awarią. Oddaj do autoryzowanego serwisu Apple. Jeśli nie stwierdzą zalania, to pewnie naprawią. W przeciwnym wypadku tylko płatna naprawa, niestety.

Odzyskanie danych nigdy nie jest częścią naprawy. Dlatego robimy kopie zapasowe.

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 22 maja 2022 - 20:00


#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 22 maja 2022 - 20:24

Danych to Ci na pewno nikt nie odzyska w ramach rękojmi czy gwarancji. Robienie backupów to działka użytkownika (a w sytuacji, kiedy wykonanie backupu jest tak łatwe, to trochę wstyd go nie mieć). 

Trochę to dziwne, że telefon nie działa po tak krótkim kontakcie z wodą odmówił posłuszeństwa. Ja bym najpierw spróbował wprowadzić go w DFU i przywrócić oprogramowanie. Może to coś da – sam miałem na swoim iPhonie XS niedawno przypadek pętli wyłączeń, bez żadnych czynników zewnętrznych. Ale tak ogólnie to pozostaje rozwiązanie podpowiedziane przez Mikołaja. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 Kubib

Kubib
  • 2 postów

Napisano 22 maja 2022 - 23:14

Zależy mi na jednym konkretnym pliku, backup mam sprzed 2 tygodni. Nie moge wrzucic telefonu w DFU.


Zależy mi na jednym konkretnym pliku, backup mam sprzed 2 tygodni. Nie moge wrzucic telefonu w DFU.

 

Ozyl w recovery - probuje uaktualnic.


Zależy mi na jednym konkretnym pliku, backup mam sprzed 2 tygodni. Nie moge wrzucic telefonu w DFU.


 

Ozyl w recovery - probuje uaktualnic.

Wpadl w bootloop w trakcie uaktualniania....


Mam niestety błąd 4013...



#5 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 23 maja 2022 - 01:00

Cześć, 
w skrócie telefon na rękojmi w x-kom. 

Po miłej rozmowie z panem z infolinii x-kom usłyszałem, że nie ma mowy o naprawie na rękojmii i odzyskaniu danych (zapełnione 256gb....
-_-). Co myślicie o całej sprawie? …

Czy pan z X-Kom wyjaśnił, dlaczego nie ma mowy o naprawie w ramach rękojmi? Czy ta „miła” rozmowa była dla Ciebie jednoznaczna z odmową uznania reklamacji?

#6 Regiss

Regiss
  • 2 946 postów
  • SkądRadom

Napisano 23 maja 2022 - 09:42

Ale po co rękojmia. Normalnie idź do dowolnego serwisu z fakturą z xkom i jak nie minęło 24 miesiące od zakupu telefon zostanie naprawiony, oczywiście o ile nie wykryją zalania. Ale diagnozę będziesz miał. O danych zapomnij, nie odzyskasz już ich raczej.
Jeśli serwis wykryje zwykłą awarie wymienia Ci urządzenie na nowe. Dane przepadną. Jedyna opcja to oddać do ogarniętego gościa - zobacz na yt Bielawski Rafał. Gość może wyczyścić zalanie, powymienić ewentualne uszkodzone elementy i uruchomić telefon. Wtedy dane powinny zostać. Ale to dopiero będziesz wiedział po diagnozie.

iPhone 15 Pro


#7 haker1005

haker1005
  • 27 postów

Napisano 08 listopada 2022 - 18:25

Ale po co rękojmia. Normalnie idź do dowolnego serwisu z fakturą z xkom i jak nie minęło 24 miesiące od zakupu telefon zostanie naprawiony, oczywiście o ile nie wykryją zalania. Ale diagnozę będziesz miał. O danych zapomnij, nie odzyskasz już ich raczej.
Jeśli serwis wykryje zwykłą awarie wymienia Ci urządzenie na nowe. Dane przepadną. Jedyna opcja to oddać do ogarniętego gościa - zobacz na yt Bielawski Rafał. Gość może wyczyścić zalanie, powymienić ewentualne uszkodzone elementy i uruchomić telefon. Wtedy dane powinny zostać. Ale to dopiero będziesz wiedział po diagnozie.

Cześć,
Przepraszam za odkopanie tematu, ale nurtuje mnie pewne kwestia: czyli jeżeli jeżeli okres 24 miesięcy nie minął i okres rękojmi nadal trwa, to mogę zanieść telfon do autoryzowanego serwisu apple i oni rozliczą naprawe ze sklepem? Myślałem, że poołując sie na rekojmie mogę reklamować tylko u sprzedawcy czyli tutaj w x-kom?

Z góry dzięki za wyjaśnienie :)


Użytkownik haker1005 edytował ten post 08 listopada 2022 - 18:26


#8 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 08 listopada 2022 - 18:50

W przypadku zakupu w Polsce od oficjalnego sprzedawcy można zanieść do dowolnego serwisu i w zasadzie niczym się nie przejmować - działa to tak jak gwarancja.


  • haker1005 lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#9 Regiss

Regiss
  • 2 946 postów
  • SkądRadom

Napisano 08 listopada 2022 - 19:09

Dokładnie tak.

iPhone 15 Pro


#10 haker1005

haker1005
  • 27 postów

Napisano 08 listopada 2022 - 19:09

W przypadku zakupu w Polsce od oficjalnego sprzedawcy można zanieść do dowolnego serwisu i w zasadzie niczym się nie przejmować - działa to tak jak gwarancja.

 

Żebym to dobrze zrozumiał - mój telefon ma ok 1,5 roku i w przypadku nieprawidłowego działania mogę iść do autoryzowanego serwisu i powołać się na rękojmię x-komu i naprawa przebiegnie bez kosztowo dla mnie?

Na stronie serwisu Cortland znalazłem taką informację, iż sugerują jednak zgłoszenie u sprzedawcy:

https://serwis.cortl...ego-u-operatora
 


Użytkownik haker1005 edytował ten post 08 listopada 2022 - 19:14


#11 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 08 listopada 2022 - 20:59

Idziesz do serwisu, na wszelki wypadek z dowodem zakupu. Na nic sie z gory nie musisz powoływać oprocz tego, ze telefon nie dziala.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 Regiss

Regiss
  • 2 946 postów
  • SkądRadom

Napisano 08 listopada 2022 - 21:44

To co znalazłeś tyczy się telefonów od operatorów komórkowych. W tym wypadku rzeczywiście musisz się zgłosić do operatora w drugim roku. Przy zakupie w 'normalnym' sklepie z elektroniką idziesz do serwisu.

iPhone 15 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych