Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad Pro 9,7" - wymiana baterii


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukdzwo

lukdzwo
  • 10 postów

Napisano 21 maja 2022 - 12:05

Witam,

 

Mój iPad Pro 9,7" po kilku latach użytkowania drastycznie skrócił swój czas pracy na baterii (z 6 godzin do 2). Postanowiłem zgłosić się do serwisu i tutaj niestety zaczęły się problemy:

 

# 1

Na stronie Apple znalazłem informacje o możliwości wymiany baterii po gwarancji w cenie 459 zł: https://support.apple.com/pl-pl/ipad/repair/service

Stary wątek na forum (https://myapple.pl/forums/topic/343097-ipad-air-2-wymiana-baterii/) potwierdza taką możliwość i wyjaśnia, że tak naprawdę wymieniane jest całe urządzenie na refurba.

Niestety na infolinią Apple dowiedziałem się, że nie można oddać urządzenia (kupionego na apple.pl) bezpośrednio do nich i należy kontaktować się z autoryzowanym sprzedawcą.

 

# 2

W salonie iSpot zaproponowano mi, że jedynie wymianę całe urządzenie za 2039 zł (https://ispot.pl/img/uploads/Pliki_pdf/Serwis/1_Wymiana_calego_urzadzenia_28_12_2021.pdf).

 

# 3

W salonie Cortland powiedziano mi, tak starego modelu już nie serwisują.

 

Czy jest jakaś możliwość wymiany baterii (/urządzenia) przez autoryzowany serwis za 459 zł (czyli w cenie podanej na apple.pl)?

Chyba zostają mi tylko nieoficjalne serwisy...



#2 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 21 maja 2022 - 17:20

Witam,
 
Mój iPad Pro 9,7" po kilku latach użytkowania drastycznie skrócił swój czas pracy na baterii (z 6 godzin do 2). Postanowiłem zgłosić się do serwisu i tutaj niestety zaczęły się problemy:
 
# 1
Na stronie Apple znalazłem informacje o możliwości wymiany baterii po gwarancji w cenie 459 złhttps://support.appl.../repair/service
Stary wątek na forum (https://myapple.pl/f...ymiana-baterii/) potwierdza taką możliwość i wyjaśnia, że tak naprawdę wymieniane jest całe urządzenie na refurba.
Niestety na infolinią Apple dowiedziałem się, że nie można oddać urządzenia (kupionego na apple.pl) bezpośrednio do nich i należy kontaktować się z autoryzowanym sprzedawcą.
 
# 2
W salonie iSpot zaproponowano mi, że jedynie wymianę całe urządzenie za 2039 zł (https://ispot.pl/img..._28_12_2021.pdf).
 
# 3
W salonie Cortland powiedziano mi, tak starego modelu już nie serwisują.
 
Czy jest jakaś możliwość wymiany baterii (/urządzenia) przez autoryzowany serwis za 459 zł (czyli w cenie podanej na apple.pl)?
Chyba zostają mi tylko nieoficjalne serwisy...

@lukdzwo,
#1 Cena podana na stronie Apple jest kwotą, za jaką serwis Apple wymienia baterię w danym urządzeniu. W Polsce są tylko autoryzowane serwisy i one do kwoty podanej przez Apple dodają swoją marżę, a Apple nie ma na to wpływu. Taką odpowiedź otrzymałam od konsultanta.
#2 Próbowałam wymienić baterię w iPad mini 4 i napotykałam taki sam problem w autoryzowanych serwisach. Mnie również zaproponowano ewentualną wymianę za ok. 1900 zł. Po dłuższej wymianie korespondencji z przedstawicielem autoryzowanego serwisu, warunkowo przystano na wymianę urządzenia jeżeli serwisowe testy wykażą tylko wadę baterii. Gdy urządzenie nie będzie miało żadnych innych usterek, to wymiana będzie mnie kosztowała ok.670 zł.



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 21 maja 2022 - 20:43

Nie jestem serwisantem, ale moim skromnym zdaniem ktoś tu przegina. Pierwszy iPad Pro nie jest jeszcze na liście Vintage (ani tym bardziej Obsolete), także powinien być serwisowalny przez oficjalne kanały. Nie ma nigdzie opcji wysłania iPada bezpośrednio przez wsparcie Apple? Skoro wymieniają cenę (i koszt wysyłki), to takie coś powinno być wykonalne. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 22 maja 2022 - 09:02

@winmaciek, masz niewątpliwie rację, też poszłam tym tropem. I pewnie dalej bym drążyła tę ścieżkę, gdybym nie uzyskała, po wielu rozmowach i korespondencji, satysfakcjonującej mnie opcji w autoryzowanym serwisie.
Oto fragmenty korespondencji „ostatniej próby”:
„Dzień dobry,
niestety nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy taka naprawa będzie możliwa. Musielibyśmy poddać urządzenie testom, aby wydać stosowny werdykt. Prosimy o dostarczenie urządzenia do naszego salonu w … . Jesteśmy otwarci od poniedziałku do piątku w godzinach 10-18. Jeśli urządzenie posiada gwarancję i podczas diagnozy stwierdzimy usterkę, to iPad prawdopodobnie zostanie wymieniony w całości na wolny od wad. Natomiast, gdy urządzenie owej gwarancji już nie posiada, to serwis będzie w stanie zaoferować jedynie odpłatną wymianę urządzenia w całości (koszt 1499 zł brutto), co może być już nieopłacalne.”

Na moją odpowiedź, w której powołałam się na informację ze Wsparcia Apple, dostałam taką odpowiedź:
„Szanowna Pani,
ciężko mi się odnieść do informacji, które otrzymała Pani na infolinii. Według procedur firmy Apple wymiana baterii w iPadach jest niemożliwa, ze względu na konstrukcję urządzeń. Jeśli z przeprowadzonych testów wyniknie, że problem jest faktycznie z baterią, to w takim razie urządzenie jest wymieniane w całości nieodpłatnie (jeśli jest na gwarancji) lub może być wymienione pogwarancyjnie w cenie baterii (679 zł brutto).”

I ostatnia wiadomość:
„ Szanowna Pani,
jeśli z testów wyniknie, iż problemem jest bateria, to oczywiście jesteśmy w stanie zrealizować taką naprawę. Testy zajmują około godziny czasu. Oczekiwanie na dostawę sprzętu to zazwyczaj kwestia paru dni. Jednakże, aby stwierdzić, czy taka naprawa będzie możliwa potrzebujemy Pani sprzętu do diagnozy. Serdecznie zapraszamy do salonu …, a zrobimy wszystko co w naszej mocy.”

#5 lukdzwo

lukdzwo
  • 10 postów

Napisano 22 maja 2022 - 10:53

Po dłuższej wymianie korespondencji z przedstawicielem autoryzowanego serwisu, warunkowo przystano na wymianę urządzenia jeżeli serwisowe testy wykażą tylko wadę baterii. Gdy urządzenie nie będzie miało żadnych innych usterek, to wymiana będzie mnie kosztowała ok.670 zł.

Dziękuję za sugestię, napiszę maila.

 

Nie jestem serwisantem, ale moim skromnym zdaniem ktoś tu przegina. Pierwszy iPad Pro nie jest jeszcze na liście Vintage (ani tym bardziej Obsolete), także powinien być serwisowalny przez oficjalne kanały. Nie ma nigdzie opcji wysłania iPada bezpośrednio przez wsparcie Apple? Skoro wymieniają cenę (i koszt wysyłki), to takie coś powinno być wykonalne. 

Zgadzam się z opinią, w praktyce dwa razy rozmawiałem telefonicznie z konsultantem od Apple i za każdym razem jedyną opcją był kontakt z oddziałem autoryzowanego sprzedawcy.



#6 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 22 maja 2022 - 11:33

Pamiętaj, że autoryzowane serwisy mogą mieć różną marżę. W serwisie, który zasugerowało mi Wsparcie, zaproponowano mi wymianę (jeżeli dobrze pamiętam) za ponad 800 zł.Z tym, że tam nie musiałam niczego argumentować.

#7 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 23 maja 2022 - 08:29

W oficjalny sposób baterii się nie wymienia. Jeśli bateria jest zużyta a iPad sprawny, to Apple wymienia całe urządzenie w obniżonej cenie. Wcześniej wykonywany jest test i jeśli bateria na tym teście wyjdzie zużyta to wymieniamy całe urządzenie w cenie 590 złotych. iPad nie może mieć większych uszkodzeń mechanicznych, ekran nie może być rozbity itp. Cena 2039 złotych podana przez inny serwis to koszt wymiany urządzenia uszkodzonego, a nie z powodu zużytej baterii. Jeśli chcesz to możesz skontaktować się z nami, test możemy wykonać zdalnie i od razu powiemy czy można skorzystać z tańszej wymiany.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#8 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 08 czerwca 2022 - 12:33

W oficjalny sposób baterii się nie wymienia. Jeśli bateria jest zużyta a iPad sprawny, to Apple wymienia całe urządzenie w obniżonej cenie. Wcześniej wykonywany jest test i jeśli bateria na tym teście wyjdzie zużyta to wymieniamy całe urządzenie w cenie 590 złotych. iPad nie może mieć większych uszkodzeń mechanicznych, ekran nie może być rozbity itp. Cena 2039 złotych podana przez inny serwis to koszt wymiany urządzenia uszkodzonego, a nie z powodu zużytej baterii. Jeśli chcesz to możesz skontaktować się z nami, test możemy wykonać zdalnie i od razu powiemy czy można skorzystać z tańszej wymiany.


Skorzystałam z proponowanej oferty i muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona. Kontakt elektroniczny z przedstawicielem serwisu powinien stanowić wzór obsługi klientów. Pogwarancyjna usługa wymiany iPada przeprowadzona bez zbędnej zwłoki, z życzliwością i niezwykłą starannością. Dziękuję.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych