Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Nie działa KAMERA


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 fraglesik28

fraglesik28
  • 2 posts

Posted 11 March 2022 - 18:17

Dzień dobry, piszę do was z nietypowym problemem, który zbiegł się w czasie z upgrade'm systemu do Monterey.

 

Nie działa mi kamera w moim macbooku pro 13'' z 2017 roku z touchbarem. Rzadko jej używam, ale mam obawy, że to przez aktualizację do nowego systemu Monterey - wcześniej działała. :)

Po włączeniu FaceTime dostaję komunikat: "Brak Wideo. FaceTime nie odbiera wideo z podłączonej kamery. Problem może rozwiązać ponowne uruchomienie komputera.", a na innych aplikacjach typu Zoom, Skype jest brak obrazu.

 

System widzi kamerę - jest w raporcie systemowym, aplikacje też ją widzą jako "Kamera HD FaceTime (wbudowana)".

Jak odpalam jakąś aplikację to zaświeca się zielona dioda przy kamerze, jednak po kilku sekundach gaśnie.

 

Próbowałem rozwiązać problem na wiele sposobów, od opisanych w internecie "Sudo killall VDCAssistant", przez ustawienia prywatności, po tryby awaryjne, a nawet zdecydowałem się sformatować dysk i na nowo zainstalować system. Niestety to nic nie dało.

Odnalazłem na zagranicznym forum podobne tematy innych osób, że po aktualizacji do systemu Monterey ich kamera przestała działać, niestety często bez rozwiązania problemu.

 

Wedle wielu serwisów za działanie kamery w MacOS odpowiedzialne są dwa procesy - VDCAssistant i AppleCameraAssistant.

Lecz w moim systemie jest tylko jeden proces - VDCAssistant. Podejrzewam że tutaj jest problem, choć nie wiem czy w systemie Monterey po prostu za kamerę nie odpowiada jeden proces.

Jeśli ktoś byłby uprzejmy zobaczyć na swoim Mac Monterey czy ma proces AppleCameraAssistant to będę wdzięczny. :)

 

Chciałem cofnąć się z systemem do np. Cataliny, ale nie ma możliwości zrobienia bootowalnego pendrive z Cataliną na Monterey, a nie mam dostępu do komputera ze starszym systemem. :(
No chyba, że ktoś zna magiczny sposób i nim się podzieli. :)

 

Inną opcją jest uszkodzenie fizyczne kamery i naprawa jej w serwisie, lecz nawet nieautoryzowane serwisy nie podejmują się wymiany samej kamery, a jedynie wymieniają cały panel z matrycą, a to koszt ponad 2000zł... Trochę nieopłacalny biznes ze względu na niedziałającą kamerę...

 

 

Czy ktoś z was miał podobny problem? Komuś udało się go rozwiązać?



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6912 posts
  • Płeć:

Posted 11 March 2022 - 20:55

1. Czy MacBook na pewno jest z rocznika 2017? Pytam, bo ten z 2018 jest podobny, ale ma T2, które może dużo zmieniać. 

2. Jak działało wcześniej, a teraz nie, to nie obstawiałbym raczej uszkodzenia fizycznego. 

3. Proces AppleCameraAssistant jest obecny na moim MacBooku, ale ja mam Apple Silicon, także może to nie być miarodajne. 

4. Możliwe, że coś się posypało na poziomie firmware'u. Sprawdziłbym przede wszystkim, czy jest on aktualny. Bo jeśli mamy nowy system i stary firmware, to może być to źródło kłopotów. 

5. Zasadniczo na macOS nie ma downgrade'ów. 

6. Nie będzie łatwo, ale popatrzyłbym w logi w Konsoli. Jest niezerowa szansa, że będą tam informacje odnośnie prób uruchomienia kamery. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 fraglesik28

fraglesik28
  • 2 posts

Posted 13 March 2022 - 14:12

Tak, jest to model A1706.
Oprogramowanie aktualne, nie mam możliwości pobrania aktualizacji, albo nie mam pojęcia jak manualnie zainstalować sterowniki kamery.

Widziałem na forum, że ktoś już miał identyczny problem, jednak w temacie nie podał rozwiązania, a jedynie że skończyło się to w serwisie..,




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users