Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ostrzeżenie dotyczące prywatności - sieć WiFi w pracy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jash

Jash
  • 250 postów
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Napisano 04 lutego 2022 - 06:56

Cześć, wyskoczyło mi to wczoraj, po około roku w nowym biurze. Czy mam się tym jakoś przejmować?

Załączone pliki


iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 666 postów
  • Płeć:

Napisano 04 lutego 2022 - 08:50

Nie, jeśli akceptujesz, że pracodawca może wiedzieć, z jakimi stronami się łączysz.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 bogirdm

bogirdm
  • 10 postów

Napisano 04 lutego 2022 - 10:47

Mam dokładnie to samo powiadomienie, we własnej domowej sieci. Dziwne.



#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 666 postów
  • Płeć:

Napisano 04 lutego 2022 - 10:51

Czemu? Jeśli masz włączone na routerze jakieś bardziej zaawansowane funkcje ochrony, to takie coś też może się pojawić. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 bogirdm

bogirdm
  • 10 postów

Napisano 04 lutego 2022 - 10:53

Co ciekawe, na 5GHZ tego ostrzeżenia nie mam.



#6 Jash

Jash
  • 250 postów
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Napisano 04 lutego 2022 - 13:00

Mam dokładnie to samo powiadomienie, we własnej domowej sieci. Dziwne.

 

W domu też mi się to pojawia. Różnica jest taka, że w domu po rozłączeniu i ponownym połączeniu z wifi to znika, w pracy nie. Czy to może mieć jakiś związek z używaną przeze mnie aplikacją AdGuard Pro?


iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016


#7 wopo

wopo
  • 177 postów

Napisano 09 lutego 2022 - 07:35

Pojawia się często na 2,4 GHz a na 5 GHz nie. Mam to od iOS 15.2.Pomaga "zapomnij sieć " i ponowne wpisanie hasła przy połączeniu. Dziwne.


iPhone 15Pro 128GB Tytan Błękitny


#8 Blue

Blue
  • 551 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 09 lutego 2022 - 12:20

Tylko to nie jest bug, to jest info. Restart nic nie da, bo sobie system sprawdzi za jakiś czas i znów wyświetli komunikat. Nie ma to większego znaczenia dla nas. Ale jak kogoś wkurza taki napis to pozostaje kilka możliwości "naprawy":

 

- zaktualizować router (to podstawa)

- zmienić ustawienia routera (jeżeli ma takie opcje - należy pamietać, że część ustawień na pozór nie związanych z DNS wymusza gdzieś tam pod spodem zmiany obsługi DNS i wtedy taki komunikat będzie)

- zmienić dostawcę internetu

- skonfigurować i włączyć sobie DoH

 

Jak nie wiemy o co chodzi to lepiej tego nie ruszać :) Jeszcze raz - to nie jest problem. Ta informacja z niczym się nie wiąże.



#9 trancex

trancex
  • 35 postów

Napisano 09 lutego 2022 - 13:16

Wyłącz sobie usługę przekazywanie prywatne iCloud, albo zmień ręcznie DNS na 8.8.8.8.
Ten „ficzer” pojawił się bodajże wraz z ios15

#10 sportpoz1

sportpoz1
  • 161 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 lutego 2022 - 21:42

Wydaje mi się, że pojawia się to kiedy właśnie masz włączone "przekazywanie prywatne" lub inny VPN, dlatego właśnie, że ruch jest szyfrowany wtedy, a część routerów zbiera informacje o tym, jakie strony oglądasz itd... Jeśli trafi do niego ruch zaszyfrowany to nie może go rozszyfrować i pewnie dlatego go odrzuca. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych