Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone naprawiany w Czechach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 25 grudnia 2021 - 21:09

Hej. Mam pytanie - czemu No mój iPhone nowy został wysłany do Czech by mieć wymieniony ekran skoro tam gdzie kupiłem w apr jest serwis Apple ?
w ogóle czy jeśli w nowym telefonie jest wymieniony ekran to muszę się obawiać o to, czy No nie uszkodzili czegoś w środku? Czy nie powyginali mi tam jakichś blaszek czy coś
No bo przecież tam są takie mikroskopijne rzeczy ….

Czy w Czechach zdobią to lepiej ?

#2 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 26 grudnia 2021 - 11:53

Z tego co patrzyłem na YouTube to muszę od starego ekranu odkleić taśmę z Face ID i czujnikami i wszystko to jest robione nagrzewnica …..

#3 DanielF

DanielF
  • 5 744 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 26 grudnia 2021 - 12:44

A co Ci Czesi przeszkadzają? wysyłają tam gdzie dane naprawy będą najlepiej/najszybciej obsłużone. Nikt tam się nie bawi w dłubanie  nagrzewnicą, od tego mają odpowiednie programatory, do których inne nieautoryzowane serwisy nie mają dostępu.


Fallout ...war, war never changes...

#4 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 26 grudnia 2021 - 13:33

A co Ci Czesi przeszkadzają? wysyłają tam gdzie dane naprawy będą najlepiej/najszybciej obsłużone. Nikt tam się nie bawi w dłubanie nagrzewnicą, od tego mają odpowiednie programatory, do których inne nieautoryzowane serwisy nie mają dostępu.

nie No nie przeszkadzają mi Czesi tylko u mnie w mieście tam gdzie kupiłem tez jest serwis Apple autoryzowany APR to przecież tam mogli zrobić a nie wysyłać …. No tak ale jak patrzyłem na YouTube to żeby odkleić te wszystkie Face ID i sensory różne od starego wyświetlacza to musza jakoś to podgrzać żeby do nowego to zainstalować

#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 867 postów
  • Płeć:

Napisano 26 grudnia 2021 - 13:36

Autoryzowane serwisy wiele napraw realizują poprzez wysłanie do Czech, gdzie znajduje się regionalne centrum serwisowe Apple. To, które naprawy robi się na miejscu, a których nie, wynika z procedur narzuconych przez Apple. Nie zawracaj sobie tym głowy.

 

PS. O co chodzi z tym „No” wielką literą, które co chwila wstawiasz?



#6 Jash

Jash
  • 251 postów
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Napisano 26 grudnia 2021 - 13:57

Pewnie pisze z telefonu i autokorekta zamienia w ten sposób, u mnie jest tak samo ;) i przyznam, że nie wiem dlaczego.

PS
Nie wielką, tylko dużą literą jak już ;)

iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016


#7 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 26 grudnia 2021 - 14:03

Autoryzowane serwisy wiele napraw realizują poprzez wysłanie do Czech, gdzie znajduje się regionalne centrum serwisowe Apple. To, które naprawy robi się na miejscu, a których nie, wynika z procedur narzuconych przez Apple. Nie zawracaj sobie tym głowy.

PS. O co chodzi z tym „No” wielką literą, które co chwila wstawiasz?

mniejsza z tym - autokorekta :)
No ale skąd ja mam wiedzieć, czy po otwarciu telefonu nic mi tam nie naruszyli. Widziałem wymiany ekranu z id*** np na zdjeciach to masakra xd uszczelki pourywane itp. Chodzi o to, ze skoro zapłaciłem za telefon te4200 to chce mieć pewność ze wszystko zostało wykonane z najlepsza precyzja :( a jak pomyśle, ze zdejmują, odklejają te taśmy w środku od Face ID ta nagrzewnica to mi się słabo robi :D w nowym telefonie !!!

#8 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 26 grudnia 2021 - 14:43

Zanim zaczniesz pouczać, sprawdź. https://sjp.pwn.pl/p...tera;18156.html


Jak nie masz zaufania do autoryzowanego centrum naprawczego, to naprawiaj we własnym zakresie. Nie bardzo rozumiem, czego oczekujesz? Mają Cię zaprosić do osobistego nadzorowania procesu naprawy?

napidalem ten post po to, by dowiedzieć się od kogoś kto się zna lub wie jak wyglada naprawa w serwisie autoryzowanym np w Czechach czy Cork czy innym - czy wymieniają te taśmy, zrywają i wklejają do nowego telefonu itd czy jest tu dużo ingerencji czy raczej jest to robione tak jak w fabrykach w Chinach za pomocą jakichś maszyn itd

#9 winmaciek

winmaciek
  • 6 736 postów
  • Płeć:

Napisano 26 grudnia 2021 - 23:01

Tak ogólnie, to wszystko powinno być w porządku. Wymiana ekranu to jest w iPhonie czynność rutynowa (z punktu widzenia serwisu), a Apple przy projektowaniu telefonu brało pod uwagę to, że ten element będzie jednym z najczęściej wymienianych. Są do tego odpowiednie narzędzia, a telefon po naprawie nie powinien odbiegać od fabrycznie nowego pod względem właściwości. 

Oczywiście stopień łatwości naprawy zależy od telefonu, ale w żadnym poście nie jest wymieniony model iPhone'a. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#10 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 grudnia 2021 - 07:18

O tym gdzie będzie naprawiany telefon decyduje Apple i ich system. My też mając części w magazynie musimy czasem wysyłać urządzenie do centrum serwisowego w Czechach, czasem wyrywkowo do weryfikacji, a czasem z innych powodów, o tym nie ma co się rozpisywać. 

Wymiana ekranu w takim iPhonie 12 czy 13 to nawet dla początkującego technika jest prosta czynność, która zajmuje z 30 minut i to robiąc wszystko powoli na spokojnie. Telefon jest otwierany przy pomocy urządzenia sterowanego komputerowo, potem się odkręca kilka śrubek, odłącza taśmy, usuwa starą uszczelkę, wkleja nową uszczelkę, podłącza nowy ekran, przykręca śrubki. Na koniec telefon trafia do kolejnego narzędzia, które odpowiednim naciskiem zapewnia prawidłowe przyklejenie uszczelki ekranu. Nie podgrzewa się żadnych taśm, nie odkleja się niczego co ma związek z FaceID, to co widziałeś na filmach to robią tylko serwisy nieautoryzowane, bo jak montują zamiennik wyświetlacza to z oryginalnego przekładają taśmę czujników. A u nas się takiego czegoś nie robi, bo ta taśma przychodzi z nowym ekranem już fabrycznie zamontowana. Nawet wszystkie śrubki są w komplecie i są przykręcane nowe. Po wymianie ekranu telefon przechodzi jeszcze konfigurację i kalibrację, która uruchamia FaceID i wszystkie czujniki, a na koniec jest jeszcze diagnostyka po naprawie, która testuje wszystkie funkcje związane z ekranem i większość pozostałych, ta diagnostyka jest przeprowadzana przy pomocy systemu komputerowego, którego też nie da się jakoś oszukać i gdyby coś po naprawie nie działało to nie da się zakończyć naprawy i wydać telefonu do klienta. Cały proces jest przemyślany tak, że ryzyko jakiejkolwiek pomyłki jest praktycznie wykluczone albo zminimalizowane do zera.

Na serio nie szukaj sobie zmartwień na siłę, tylko korzystaj i ciesz się z nowego telefonu.


Użytkownik SERWIS.ME edytował ten post 27 grudnia 2021 - 07:22

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#11 MC_

MC_
  • 6 911 postów

Napisano 27 grudnia 2021 - 07:57

Super opisane.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 27 grudnia 2021 - 09:47

O tym gdzie będzie naprawiany telefon decyduje Apple i ich system. My też mając części w magazynie musimy czasem wysyłać urządzenie do centrum serwisowego w Czechach, czasem wyrywkowo do weryfikacji, a czasem z innych powodów, o tym nie ma co się rozpisywać.
Wymiana ekranu w takim iPhonie 12 czy 13 to nawet dla początkującego technika jest prosta czynność, która zajmuje z 30 minut i to robiąc wszystko powoli na spokojnie. Telefon jest otwierany przy pomocy urządzenia sterowanego komputerowo, potem się odkręca kilka śrubek, odłącza taśmy, usuwa starą uszczelkę, wkleja nową uszczelkę, podłącza nowy ekran, przykręca śrubki. Na koniec telefon trafia do kolejnego narzędzia, które odpowiednim naciskiem zapewnia prawidłowe przyklejenie uszczelki ekranu. Nie podgrzewa się żadnych taśm, nie odkleja się niczego co ma związek z FaceID, to co widziałeś na filmach to robią tylko serwisy nieautoryzowane, bo jak montują zamiennik wyświetlacza to z oryginalnego przekładają taśmę czujników. A u nas się takiego czegoś nie robi, bo ta taśma przychodzi z nowym ekranem już fabrycznie zamontowana. Nawet wszystkie śrubki są w komplecie i są przykręcane nowe. Po wymianie ekranu telefon przechodzi jeszcze konfigurację i kalibrację, która uruchamia FaceID i wszystkie czujniki, a na koniec jest jeszcze diagnostyka po naprawie, która testuje wszystkie funkcje związane z ekranem i większość pozostałych, ta diagnostyka jest przeprowadzana przy pomocy systemu komputerowego, którego też nie da się jakoś oszukać i gdyby coś po naprawie nie działało to nie da się zakończyć naprawy i wydać telefonu do klienta. Cały proces jest przemyślany tak, że ryzyko jakiejkolwiek pomyłki jest praktycznie wykluczone albo zminimalizowane do zera.
Na serio nie szukaj sobie zmartwień na siłę, tylko korzystaj i ciesz się z nowego telefonu.

dzięki za odpowiedz. A co z wodoszczelnoscia ?

#13 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 grudnia 2021 - 09:50

Telefon jest zmontowany tak jak w fabryce i po naprawie poziom szczelności jest zachowany.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#14 winmaciek

winmaciek
  • 6 736 postów
  • Płeć:

Napisano 27 grudnia 2021 - 17:20

Pochowałem wszystkie wpisy niezwiązane z tematem. Do dyskusji o języku polskim zapraszam w inne miejsce. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#15 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 27 grudnia 2021 - 20:22

Telefon jest zmontowany tak jak w fabryce i po naprawie poziom szczelności jest zachowany.

a możliwe jest ze nie dało się do końca usunąć starej uszczelki ? Jest delikatny uskok ( ekran jest minimalnie ociupinkę wyżej niż ramka szczególnie na dole )

#16 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 28 grudnia 2021 - 07:12

Wątpię aby tak się stało, ktoś musiałby się bardzo postarać, żeby zostawić starą uszczelkę. 


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#17 Now133

Now133
  • 127 postów

Napisano 28 grudnia 2021 - 21:25

Wątpię aby tak się stało, ktoś musiałby się bardzo postarać, żeby zostawić starą uszczelkę.

ale ogólnie ekran powinien być równo z metalowa ramka?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych