Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Kupno w Apple Online Store na FV?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 archiveDB

archiveDB
  • 48 postów

Napisano 31 października 2021 - 22:09

Hallo,
mam w Polsce JDG "na liniówce" i chciałbym kupić na apple.com/pl kilka nowych produktów Apple (głównie iPad Pro 11" i iPhone 13 Mini).

I prawie kupiłem, ale doczytałem, że sprzedają jako spółka zarejestrowana w Irlandii. Do tego FV wystawione przez ten sklep podobno fakturami vat w świetle polskiego prawa nie są (brak informacji, że faktura jest fakturą VAT). Nie mogę nawet podać danych firmy, bo mam firmę zarejestrowaną pod adresem, gdzie nie odbieram przesyłek... Mógłbym kupić na 0% z VAT UE, ale nigdzie nie ma takiej opcji. Znalazłem opinie, że można wybrać płatność przelewem, zadzwonić na infolinię i poprosić o FV 0%, ale nie ma opcji płacenia przelewem, jest tylko karta, więc muszę najpierw zapłacić brutto, potem zmienić fakturę na netto i Apple będzie mi wisiało VAT? Do tego czytałem, że też niekoniecznie jest zgodne z prawem kupno na VAT UE w sklepie, który "niby" ma polski NIP i sprzedaje tutaj. Cholera, nic już z tego nie rozumiem. 

Kupuje ktoś tam na firmę i coś doradzi? Pogadam jeszcze z księgową, ale wolałbym zasięgnąć informacji u osób, które takie manewry przeprowadzały. Poszedłbym do iSpotu czy Cortlandu, ale tam w ogóle nie ma dostępności tego sprzętu, do tego chyba nie dam rady kupić tam iPada i Apple Pencila z grawerem.

Dziękuję!



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 01 listopada 2021 - 08:34

Przeniosłem, ale na przyszłość proszę o bardziej przemyślany wybór działu. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 01 listopada 2021 - 09:08

Kupowałem w ubiegłym roku iPada i Pencil. Faktura ma napis Faktura VAT, sprzedawca (Irlandia) ma polski VAT PL numer. Oddzielnie jest adres płatnika i adres odbiorcy. Jest mój NIP, są kwota netto, stawka VAT, kwota VAT i kwota brutto. Bardzo porządna faktura, ale z VAT. Miałem jednak problem, by to wszystko ustawić w aplikacji i musiałem pierwszy zakup zwrócić, a potem zrobić przez przeglądarkę. Zakupu z VAT odwróconym („0”) nie robiłem. Mogło oczywiście się coś zmienić. Pamietam też, że ustawienie wszystkiego nie było takie proste, bo np części się wpisuje w ustawieniach konta a nie w trakcie transakcji. 



#4 archiveDB

archiveDB
  • 48 postów

Napisano 01 listopada 2021 - 12:56

Przeniosłem, ale na przyszłość proszę o bardziej przemyślany wybór działu. 

 

Przepraszam, nie zauważyłem tego działu. Obiecuję poprawę  :)

 

 

Kupowałem w ubiegłym roku iPada i Pencil. Faktura ma napis Faktura VAT, sprzedawca (Irlandia) ma polski VAT PL numer. Oddzielnie jest adres płatnika i adres odbiorcy. Jest mój NIP, są kwota netto, stawka VAT, kwota VAT i kwota brutto. Bardzo porządna faktura, ale z VAT. Miałem jednak problem, by to wszystko ustawić w aplikacji i musiałem pierwszy zakup zwrócić, a potem zrobić przez przeglądarkę. Zakupu z VAT odwróconym („0”) nie robiłem. Mogło oczywiście się coś zmienić. Pamietam też, że ustawienie wszystkiego nie było takie proste, bo np części się wpisuje w ustawieniach konta a nie w trakcie transakcji. 

 

Mógłbyś wrzucić screen tej faktury z wykreślonymi Twoimi danymi? To skonsultuję z księgową. Co musiałeś ustawiać w aplikacji? Co rozumiesz przez "ustawienie wszystkiego", na fakturze wymagany jest tylko NIP zdaje się? 

Bardzo dziękuję!


  • winmaciek lubi to

#5 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 marca 2023 - 22:09

Odświeżam ten wątek, bo mam podobny problem: chcę kupić telefon na swoją JDG. Ale jedyna płatność, jaką mam do dyspozycji to karta.

W danych do faktury jest, opcjonalne, pole na nazwę firmy, ale nie ma pola na numer NIP (mam VAT-UE). Jak u nich kupować, aby było. jak najmniej, poprawiania i proszenia się o korekty? 



#6 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 04 marca 2023 - 07:58

Są dwa sklepy. Trzeba przejść do tego dla firm.
Jak miałem ten problem to pani z Apple proponowała tez zamawiać przez telefon.

#7 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marca 2023 - 08:45

Tak, w tym dla firm (https://www.apple.com/pl-smb/shop/) jest tak samo.



#8 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 04 marca 2023 - 10:54

Zobacz mój wpis z 2021- są dane płatnika i adres oddzielnie i mi to się udało w przeglądarce nie w aplikacji. A poza tym można przez telefon. Pani była bardzo miła. 



#9 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marca 2023 - 13:18

Telefonicznie nie sprawdzałem, ale online wygląda to jak w linku poniżej (lipne dane osobowe i firmy): https://imgur.com/a/82vNzIX

 

W apce na iPhone - podobnie..


Użytkownik pogar edytował ten post 04 marca 2023 - 13:19


#10 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 760 postów

Napisano 04 marca 2023 - 17:27

Fakt. Wiem, że na pewno dostałem prawidłową fakturę bat, ale dość dawno temu. Ostatnio to pomogła pani z infolinii.

#11 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 04 marca 2023 - 18:57

O matko jaka lipa, sprawdziłem i rzeczywiście, nawet w aplikacji nie można dodać NIP-u. Jeszcze w grudniu można było, bo zamawiałem tak Airpods Pro 2.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#12 pogar

pogar
  • 74 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marca 2023 - 20:37

No właśnie :-( Chciałbym kupić na apple.com , a, na chwilę obecną , skończy się na resellerze... 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych