Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone SE 2020 "No service", brak sieci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 20 września 2021 - 19:30

Hej, to mój pierwszy wątek na forum, witam wszystkich.

 

Mam ciekawy "nieciekawy" problem. Mniej więcej miesiąc temu mój iPhone SE 2020 przestał łapać połączenie z siecią. Widzi i łączy się z Wifi ale nie ma możliwości żeby połączyć się z siecią GSM - jakąkolwiek. Telefon nie upadł, nie był rozkręcany, nie zalał się, nie miał styczności ze zbyt wysoką lub niską temperaturą. Podczas jednej nocy na wakacjach zdecydowałem się go wyłączyć (nie miałem dostępu do zasilania) żeby zaoszczędzić baterię. Następnego ranka włączyłem i kaplica, telefon przestał działać.

 

Od tamtej pory próbowałem resetować ustawienia sieciowie, sprawdzać inne karty SIM (moja główna na innym iPhone działa, więc to nie ten problem). Gdy wkładam jakąkolwiek kartę, na początku pokazuje informację "Szukam" lub "searching" i zaraz potem jest "no service" lub brak sieci. Zerowałem telefon zupełnie, tak żeby jeszcze raz go zarejestrować, robiłem update systemu - wszystko to samo. Zaniosłem do iDream (telefon jest prawie nowy, kilka miesięcy na gwarancji) i po tygodniu otrzymałem telefon z informacją że technicy nie stwierdzili problemu. Nie stwierdzili problemu, ale telefon dalej nie działa. Odbierając telefon w oficjalnym wielce reklamowanym serwisie iDream panowie włożyli kilka różnych kart SIM i dalej był ten sam problem. To tyle z ich pomocy. Wykluczony został problem z baseband, wykluczone zostało wiele innych opcji (byłem dodatkowo na linii z 3 różnymi konsultantami apple... niewiele pomogli, zresztą większość ich propozycji i tak znalazłem sam w internecie).

 

Panowie z iDream poradzili mi "męczyć się z infolinią Apple" (bardzo pomocne) więc wymęczyłem odesłanie telefonu do Czech na testy. Nie zgadniecie, czesi też nie wykryli problemu.

 

W tym momencie jestem już lekko poirytowany - to tylko iPhone SE 2020 a nie PRO MAX za 3/4x więcej kasy, ale to nadal iPhone, nadal na gwarancji, a oficjalny pseudo-serwis z obu stron mnie zbywa.

 

Mieliście podobne sytuacje? Co w zasadzie jeszcze można zrobić? Dać dziecku jako zabawkę...?

 

Dzięki za ewentualne odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie



#2 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 866 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 września 2021 - 21:29

Rękojmia? Albo wrzuć temat na Wykop i zacznij kręcić aferę. 


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#3 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 20 września 2021 - 22:23

dziękuję za odpowiedź. Niewykluczone że tak zrobię, pal licho telefon, ale stracony czas i nerwy. Jeśli tak to wygląda to znaczy że gwarancja to pic na wodę.

Zastanawiam się, czy jest sens jeszcze raz się udawać do iDream (raczej NiGhtmare...) ew. jeszcze raz (po raz 4?) dzwonić na infolinię...



#4 winmaciek

winmaciek
  • 6 892 postów
  • Płeć:

Napisano 20 września 2021 - 23:07

A może jakiś inny serwis?

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#5 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 20 września 2021 - 23:11

@winmaciek w sensie inny iDream czy inny pogwarancyjny/nieautoryzowany Apple?



#6 winmaciek

winmaciek
  • 6 892 postów
  • Płeć:

Napisano 20 września 2021 - 23:32

1. Inny autoryzowany serwis.
2. Czy było próbowane odtwarzanie w trybie DFU? Na pewno nie zaszkodzi.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#7 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 września 2021 - 06:06

A gdzie kupiłeś ten telefon? Bo może być zablokowany "na czarnej liście". Wtedy wszystkie testy telefonu wychodzą poprawnie, jak w Twoim przypadku, bo telefon sam w sobie jest sprawny, tylko operatorzy nie chcą go logować do swojej sieci.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#8 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 21 września 2021 - 14:35

@winmaciek, pan na infolinii Apple stwierdził że wszystkie opcje serwisowania od strony software były sprawdzone, ale sam jeszcze to spróbuję, dzięki. Inny pan z infolinii iDream polecił mi również wysłanie do innego serwisu i dokładne opisanie problemu. Tak też czynię, chociaż patrząc po ostatnich diagnozach... zarówno pierwszy raz w iDream jak i teraz z serwisu z Czech telefon dostałem z dokładnie tym samym opisem. "Technicy nie stwierdzili problemu (...) teraz urządzenie działa poprawnie". Biorę urządzenie do ręki i nie działa. Jaja : ) Wszystkie inne iphone, razem ze starym 6 i 6s bez problemu wykrywają te same karty SIM i działają. No nic, czekam na kuriera.

 

@SERWIS.ME tak, to też był trop panów z iDream ale telefon był kupiony bezpośrednio od resellera, nie u operatora, i nie jest zablokowany bo kilka razy sieć wyszukał ale tylko na chwilę, więc wygląda jak jakiś problem z hardware (tak myślę). Pan w iDream powiedział też że w takiej sytuacji telefon nie widziałby listy operatorów do manualnego wybrania i potwierdził wyszukując urządzenie w systemie że nie było kupione od operatora.



#9 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 września 2021 - 06:10

Jeśli sprawa wygląda tak jak piszesz, to możesz do nas ten telefon wysłać, bo jeśli faktycznie był kupiony u oficjalnego sprzedawcy i usterka jest tak ewidentna to zupełnie nie rozumiem dlaczego jest problem z wymianą.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#10 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 22 września 2021 - 16:56

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie tematem, zgodnie z poprzednimi sugestiami tym razem już spróbowałem z głównym (jak się dowiedziałem od konsultanta) serwisem iDream w Bydgoszczy. Telefon dzisiaj poleciał.

 

@Serwis.me, serdeczne dzięki. Mam nadzieję że do 3 razy sztuka (jeśli chodzi o wysyłki, bo konsultacji telefonicznych miałem już chyba 6?), ale jeśli i Bydgoszcz rozłoży ręce to zrobię tu update co ciekawego mi odpowiedzieli i skorzystam z Waszych usług.

 

Pozdrawiam



#11 shevchenko1987

shevchenko1987
  • 866 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 września 2021 - 17:15

Oby tym razem zakończenie było z happy end'em. Powodzenia!


 MacBook Pro 14" 2023 (M3 Pro / 18 GB / 512 GB) |  iPhone 15 Pro (128 GB) |  Watch Ultra 2 |  AirPods Max & AirPods Pro 2 & Beats Flex |  TV 4K (64 GB)


#12 napoleon666

napoleon666
  • 7 postów

Napisano 03 grudnia 2021 - 12:20

Dawno się nie widzieliśmy. Wszystko czego doświadczyłem w związku z naprawą mojego telefonu przez "Autoryzowane serwisy Apple" zasługuje na jakiś większy opis i podzielenie się z szerszym audytorium - co chyba uczynię.

 

Tak czy inaczej, daję znać że już po 81 dniach i kilkunastu wysyłkach (musiałbym dokładnie podliczyć, ale nie były to dwie, trzy, ani cztery czy pięć przesyłek, tylko więcej) otrzymałem od serwisu Cortland (dopiero po reklamacji pierwszej 'naprawy'...) działający telefon. Z innym numerem seryjnym, musiałem go zarejestrować, ma 100% baterii, jest w idealnym stanie wizualnym - nie zmienia to faktu że straciłem 81 dni gwarancji która oczywiście nie została przedłużona...
 

Jak będę mieć czas, zbiorę wszystkie detale i opiszę. Jeśli ktokolwiek z Was kiedykolwiek będzie mieć problemy z serwisem który za przeproszeniem "tnie w męskie przyrodzenie", to po prostu musicie być cierpliwi, opanowani, i musicie nie odpuszczać.

 

Pozdrawiam


Użytkownik napoleon666 edytował ten post 03 grudnia 2021 - 12:21


#13 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 03 grudnia 2021 - 13:38


- nie zmienia to faktu że straciłem 81 dni gwarancji która oczywiście nie została przedłużona...
 

Jeżeli masz jeszcze zapas cierpliwości, to wykorzystaj treść art. 581, a w szczególności § 2 Kodeksu cywilnego*.

*Kodeks cywilny:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
….




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych