Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP mid2014 BigSur11.2.3 - jest połączenie z internetem, ale nie działa Safari i Apple TV


Najlepsza odpowiedź wombatspecial , 15 lutego 2022 - 14:44

Takie jest założenie instalacji bez wymazywania dysku. Lecz nigdy nie można wykluczać nieprzewidzianych okoliczności, dlatego zawsze się ma kopię zapasową, o ile zależy nam na danych. Do ich utraty nie trzeba reinstalacji, każdy sprzęt ma się prawo popsuć bez ostrzeżenia przecież.

Przepraszam za odkop starego wątku, ale należy się podsumowanie.

 

Otóż finalnie - zanim zdążyłem oddać komputer do serwisu, któregoś pięknego dnia po prostu "nie wstał", zatrzymując pasek ładowania w połowie jabłka. Po kilku różnych próbach okazało się, że dysk jest uszkodzony. Co ciekawe, nie padł całkiem, a uszkodzone zostały tylko niektóre sektory. Podobno (nie jest to moje zdanie, nie znam się na tym) wszelkie wcześniejsze problemy były sygnałem, że z dyskiem dzieje się coś niedobrego. Wymontowałem więc dysk i wstawiłem stary - oryginalny. Komputer ożył.

 

Ostatecznie wymieniłem trefny dysk na nowy na gwarancji (zepsuł się po 2,5 roku użytkowania) i wszystko jest OK. Ale póki co, jestem na Mojave :) Raz jeszcze dziękuję za wszelkie wskazówki i tropy.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 03 czerwca 2021 - 21:26

Dobry wieczór,

 

problem jak w temacie. Niby jestem połączony z internetem (wifi) - przez Chrome wszystko działa, ale przez Safari brak połączenia (migający komunikat o braku możliwości otworzenia strony z powodu błędu). Nie działa również Apple TV (aplikacja uruchamia się, ale nic się nie wczytuje). Dodatkowo z pozycji aktualizacji systemowych również "błąd wewnętrzny" - czyli też jakby coś blokowało dostęp do sieci. Co ciekawe - aktualizacje przez Apple Store działają bez problemów. Wczoraj wszystko działało normalnie, dziś po uruchomieniu komputera nagle przestało. Wrzuciłem post tutaj, bo wydaje mi się, że to problem software'owy. Ale pewności nie mam...

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 03 czerwca 2021 - 23:09

Czy próbowałeś połączyć się z inną siecią? Może być hotspot osobisty. Tak na pierwszy rzut oka to wyglada faktycznie tak, jakby coś w lokalnej sieci blokowało. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 04 czerwca 2021 - 00:47

Zrób diagnostykę sieci i podziel się w jakiś sensowny sposób raportem. A piszę w sensowny, dlatego że ten raport może być całkiem pokaźnych rozmiarów. Nie zaszkodzi też puścić na szybko EtreChecka (daj mu tylko 'full disk access', bo bez tego jest wykastrowany).


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#4 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 04 czerwca 2021 - 13:45

Czy próbowałeś połączyć się z inną siecią? Może być hotspot osobisty. Tak na pierwszy rzut oka to wyglada faktycznie tak, jakby coś w lokalnej sieci blokowało. 

Tak, zrobiłem to. Niestety przez hotspot z telefonu jest to samo :(


Zrób diagnostykę sieci i podziel się w jakiś sensowny sposób raportem. A piszę w sensowny, dlatego że ten raport może być całkiem pokaźnych rozmiarów. Nie zaszkodzi też puścić na szybko EtreChecka (daj mu tylko 'full disk access', bo bez tego jest wykastrowany).

Diagnostyka wykonana. Wieczorem będę pod szybszym internetem, więc wrzucę ten raport na jakiś wetransfer i podzielę się linkiem. Całość ma 240MB, więc rzeczywiście sporo. EtreChecka ściągnąłem, ale nie chce się uruchomić. "Aplikacja nieoczekiwanie zakończyła działanie". Nie mogę więc nawet przejść do jakichkolwiek ustawień :( Dziękuję za podpowiedzi. 



#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 613 postów
  • Płeć:

Napisano 04 czerwca 2021 - 14:34

Wejdź w ustawienia sieci i wyłącz automatyczne wykrywanie proxy

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 04 czerwca 2021 - 14:38


#6 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 04 czerwca 2021 - 16:21

Wejdź w ustawienia sieci i wyłącz automatyczne wykrywanie proxy

To też już robiłem (znalazłem taką poradę w sieci) i niestety nie pomaga. Dodatkowo - kierując się sugestią znajomego speca - grzebałem również w ustawieniach lokalizacji WIFI oraz utworzyłem konto nowego usera - też bezskutecznie. To wygląda, jakby jakiś VPN lub antywirus działał, ale nie mam zainstalowanego nic z tych rzeczy. W przyszłym tygodniu jadę z nim do serwisu, bo pomysły mi się skończyły.



#7 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 05 czerwca 2021 - 20:14

Coś mi zasugerowałeś napomknieniem o "błędzie wewnętrznym" aktualizacji systemowych i informacją o tym, że EtreCheck już na starcie się wywala. Zanim zawieziesz do serwisu, co z pewnością wiązać się będzie z mniejszym lub większym szarpnięciem za portfel, zechcesz jeszcze zupełnie za darmo wpisać w Terminal:

{ sudo launchctl list; launchctl list; } | grep -v apple; ls -n@ {/L*,L*}/Launch*; cat /etc/hosts; csrutil status; spctl --status -v 2>&-; osascript -e 'tell application "System Events" to get the name of every login item'; grep 'Installed' /private/var/log/install.log | tail -n 10 | sed -e 's/[^ ]*[^ ]/Mac/3'; sudo softwareupdate -l

i podzielić się wynikiem tych komend? Mała uwaga: będzie potrzebne hasło administratora, którego wpisywanie w oknie Terminala nie będzie sygnalizowane za pomocą żadnych znaków graficznych, trzeba je wpisać "na ślepo" i zatwierdzić returnem/enterem. Bez obaw – komendy te nie wprowadzają żadnych zmian, mają tylko za zadanie odczytać informacje mogące pomóc w rozjaśnieniu Twojego problemu. Powodzenia.


  • wombatspecial lubi to

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#8 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 07 czerwca 2021 - 09:53

Coś mi zasugerowałeś napomknieniem o "błędzie wewnętrznym" aktualizacji systemowych i informacją o tym, że EtreCheck już na starcie się wywala. Zanim zawieziesz do serwisu, co z pewnością wiązać się będzie z mniejszym lub większym szarpnięciem za portfel, zechcesz jeszcze zupełnie za darmo wpisać w Terminal:

{ sudo launchctl list; launchctl list; } | grep -v apple; ls -n@ {/L*,L*}/Launch*; cat /etc/hosts; csrutil status; spctl --status -v 2>&-; osascript -e 'tell application "System Events" to get the name of every login item'; grep 'Installed' /private/var/log/install.log | tail -n 10 | sed -e 's/[^ ]*[^ ]/Mac/3'; sudo softwareupdate -l

i podzielić się wynikiem tych komend? Mała uwaga: będzie potrzebne hasło administratora, którego wpisywanie w oknie Terminala nie będzie sygnalizowane za pomocą żadnych znaków graficznych, trzeba je wpisać "na ślepo" i zatwierdzić returnem/enterem. Bez obaw – komendy te nie wprowadzają żadnych zmian, mają tylko za zadanie odczytać informacje mogące pomóc w rozjaśnieniu Twojego problemu. Powodzenia.

Bardzo proszę - poniżej wklejam rezultaty. "Wygwiazdkowałem" jedynie moje prywatne dane:

 

Last login: Mon Jun  7 07:30:39 on console

 

The default interactive shell is now zsh.

To update your account to use zsh, please run `chsh -s /bin/zsh`.

For more details, please visit https://support.apple.com/kb/HT208050.

MacBook-Pro-**********:~ **********$ { sudo launchctl list; launchctl list; } | grep -v apple; ls -n@ {/L*,L*}/Launch*; cat /etc/hosts; csrutil status; spctl --status -v 2>&-; osascript -e 'tell application "System Events" to get the name of every login item'; grep 'Installed' /private/var/log/install.log | tail -n 10 | sed -e 's/[^ ]*[^ ]/Mac/3'; sudo softwareupdate -l

Password:

PID Status Label

- 0 com.transcend.TSRecoverHandlerHelp

111 0 com.transcend.TSSleepHandlerHelp

1246 0 org.cups.cupsd

- 0 com.google.keystone.daemon

- 78 Adobe_Genuine_Software_Integrity_Service

- 0 com.transcend.TSTRIMHandlerHelp

- 0 com.vix.cron

- 78 com.adobe.fpsaud

- 0 com.bombich.ccchelper

PID Status Label

541 0 application.com.google.Chrome.1451916.8617592522

- 0 com.openssh.ssh-agent

- 0 com.google.keystone.system.agent

- 0 com.adobe.AAM.Scheduler-1.0

- 0 com.google.keystone.system.xpcservice

/Library/LaunchAgents:

total 48

-rw-r--r--  1 0  0  612 11 kwi  2017 com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist

-rw-r--r--  1 0  0  667 11 kwi  2017 com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist

-rw-r--r--  1 0  0  588 27 wrz  2018 com.adobe.GC.AGM.plist

-rw-r--r--  1 0  0  612 31 sty  2018 com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist

-rw-r--r--@ 1 0  0  799  4 mar 22:01 com.google.keystone.agent.plist

com.apple.TextEncoding 15 

-rw-r--r--@ 1 0  0  907  4 mar 22:01 com.google.keystone.xpcservice.plist

com.apple.TextEncoding 15 

 

/Library/LaunchDaemons:

total 72

-rw-r--r--  1 0  0  479 11 kwi  2017 com.adobe.adobeupdatedaemon.plist

-rw-r--r--  1 0  0  642 25 gru  2018 com.adobe.agsservice.plist

-rw-r--r--  1 0  0  462 28 sty  2019 com.adobe.fpsaud.plist

-rw-r--r--  1 0  0  632 28 sty  2020 com.apple.installer.osmessagetracing.plist

-rw-r--r--  1 0  0  707 15 kwi  2019 com.bombich.ccchelper.plist

-rw-r--r--@ 1 0  0  828  4 mar 22:01 com.google.keystone.daemon.plist

com.apple.TextEncoding 15 

-rw-r--r--  1 0  0  596 30 maj  2019 com.transcend.TSRecoverHandlerHelp.plist

-rw-r--r--  1 0  0  619 30 maj  2019 com.transcend.TSSleepHandlerHelp.plist

-rw-r--r--  1 0  0  584 30 maj  2019 com.transcend.TSTRIMHandlerHelp.plist

 

Library/LaunchAgents:

total 16

-rw-r--r--  1 501  20  697  2 sie  2016 com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist

-rw-r--r--  1 501  20  687  1 lut  2018 com.adobe.GC.Invoker-1.0.plist

##

# Host Database

#

# localhost is used to configure the loopback interface

# when the system is booting.  Do not change this entry.

##

127.0.0.1 localhost

255.255.255.255 broadcasthost

::1             localhost

System Integrity Protection status: enabled.

assessments enabled

developer id enabled

 

2021-01-16 12:41:07+01 Mac installd[636]: Installed "Numbers" (10.0)

2021-01-16 12:42:24+01 Mac installd[636]: Installed "Pages" (10.0)

2021-01-16 12:43:42+01 Mac installd[636]: Installed "Keynote" (10.0)

2021-03-26 22:20:15+01 Mac installd[656]: Installed "Keynote" (11.0)

2021-03-26 22:21:29+01 Mac installd[656]: Installed "Pages" (11.0)

2021-03-26 22:22:43+01 Mac installd[656]: Installed "Numbers" (11.0)

2021-03-30 19:41:38+02 Mac installd[804]: Installed "Keynote" (11.0)

2021-06-03 19:09:37+02 Mac installd[600]: Installed "Numbers" (11.1)

2021-06-03 19:11:15+02 Mac installd[600]: Installed "Keynote" (11.1)

2021-06-03 19:12:46+02 Mac installd[600]: Installed "Pages" (11.1)

Software Update Tool

 

Finding available software

Couldn’t communicate with a helper application.

********:~ ********$ 



#9 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 07 czerwca 2021 - 12:06

Masz kilka tych ekspansywnych procesów, ale nic, co na pierwszy rzut oka mogłoby wzbudzić podejrzenia. Może najwyżej niektóre nieco przestarzałe i mogą nie współpracować dobrze z nową wersją macOS (ten software od Transcend to zarządza dyskiem wewnętrznym, który był wymieniony, czy jest od jakiegoś przenośnego?). Ale to tylko gdybanie. Żeby radykalniej wyeliminować problem ze strony softu firm trzecich, zechciej uruchomić urządzenie w trybie bezpiecznym. Działanie może wydawać się powolne i lagujące, bo jest w nim wyłączona sprzętowa akceleracja grafiki, ale nie powinno to przeszkodzić w sprawdzeniu, czy Safari nadal nie łączy się z siecią, czy może już tak, oraz co w takim wypadku pokaże polecenie sprawdzenia uaktualnień:

softwareupdate -l

No i spróbuj podzielić się tym raportem diagnostyki sieciowej (ponownie, jeśli taka Twoja wola, możesz przed publikacją przejrzeć i wymazać nazwę komputera i użytkownika).


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#10 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 07 czerwca 2021 - 14:06

Masz kilka tych ekspansywnych procesów, ale nic, co na pierwszy rzut oka mogłoby wzbudzić podejrzenia. Może najwyżej niektóre nieco przestarzałe i mogą nie współpracować dobrze z nową wersją macOS (ten software od Transcend to zarządza dyskiem wewnętrznym, który był wymieniony, czy jest od jakiegoś przenośnego?). Ale to tylko gdybanie. Żeby radykalniej wyeliminować problem ze strony softu firm trzecich, zechciej uruchomić urządzenie w trybie bezpiecznym. Działanie może wydawać się powolne i lagujące, bo jest w nim wyłączona sprzętowa akceleracja grafiki, ale nie powinno to przeszkodzić w sprawdzeniu, czy Safari nadal nie łączy się z siecią, czy może już tak, oraz co w takim wypadku pokaże polecenie sprawdzenia uaktualnień:

softwareupdate -l

No i spróbuj podzielić się tym raportem diagnostyki sieciowej (ponownie, jeśli taka Twoja wola, możesz przed publikacją przejrzeć i wymazać nazwę komputera i użytkownika).

Tak, soft od Transcend zarządza dyskiem wewnętrznym, który był kiedyś wymieniony. Uruchomiłem komputer w trybie bezpiecznym - niestety jest to samo. Zarówno Safari jak i uaktualnienia systemu "nie widzą" sieci. Co ciekawe - przy ikonie preferencji systemowych widać czerwoną "jedyneczkę" - tak, jakby system zapamiętał, że jest jakieś uaktualnienie, do którego teraz nie ma jak się dostać. Chętnie podzielę się tym raportem z diagnostyki. Niestety do tej pory nie byłem się pod siecią, w której upload jest wyższy niż 1MB - to jedyny powód, czemu jeszcze tego nie zrobiłem :) Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc!



#11 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 07 czerwca 2021 - 14:14

przy ikonie preferencji systemowych widać czerwoną "jedyneczkę"

 

 

A komenda softwareupdate mimo tego pokazuje nadal, że nie może się skomunikować z aplikacją pomocniczą?

 

Tutaj wychodzi już na to, że wina nie jest po stronie aplikacji firm zewnętrznych, a "systemu". Najprościej byłoby przeinstalować go "na brudno", czyli bez wymazywania Twoich danych, a z nadpisaniem tylko plików systemowych. Czy w trybie recovery (⌘-R trzymane przy uruchamianiu) masz połączenie z siecią, żeby pobrać kopię? Bo jak nie, to o ile masz alternatywne źródło zaciągnięcia czegoś z neta (choćby i ten Chrome, na przykład), mogę podzielić się instalką.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#12 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 07 czerwca 2021 - 18:58

A komenda softwareupdate mimo tego pokazuje nadal, że nie może się skomunikować z aplikacją pomocniczą?

 

Tutaj wychodzi już na to, że wina nie jest po stronie aplikacji firm zewnętrznych, a "systemu". Najprościej byłoby przeinstalować go "na brudno", czyli bez wymazywania Twoich danych, a z nadpisaniem tylko plików systemowych. Czy w trybie recovery (⌘-R trzymane przy uruchamianiu) masz połączenie z siecią, żeby pobrać kopię? Bo jak nie, to o ile masz alternatywne źródło zaciągnięcia czegoś z neta (choćby i ten Chrome, na przykład), mogę podzielić się instalką.

Tak jest - mimo tego wciąż wyskakuje komunikat "Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień. Wystąpił błąd wewnętrzny". Zauważyłem również, że pod ikoną kół zębatych wyświetla się komunikat "Uaktualnienia tego Maca są zarządzane zewnętrznie" Klikam w "szczegóły", przywracam poprzednie ustawienia wpisując hasło i... nic się nie dzieje...

 

W trybie recovery mam połączenie z siecią. Spróbować zainstalować system ponownie? Rozumiem, że danych z dysku nie utracę?



#13 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 09 czerwca 2021 - 12:08

Takie jest założenie instalacji bez wymazywania dysku. Lecz nigdy nie można wykluczać nieprzewidzianych okoliczności, dlatego zawsze się ma kopię zapasową, o ile zależy nam na danych. Do ich utraty nie trzeba reinstalacji, każdy sprzęt ma się prawo popsuć bez ostrzeżenia przecież.


  • wombatspecial lubi to

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#14 wombatspecial

wombatspecial
  • 24 postów

Napisano 15 lutego 2022 - 14:44   Najlepsza odpowiedź

Takie jest założenie instalacji bez wymazywania dysku. Lecz nigdy nie można wykluczać nieprzewidzianych okoliczności, dlatego zawsze się ma kopię zapasową, o ile zależy nam na danych. Do ich utraty nie trzeba reinstalacji, każdy sprzęt ma się prawo popsuć bez ostrzeżenia przecież.

Przepraszam za odkop starego wątku, ale należy się podsumowanie.

 

Otóż finalnie - zanim zdążyłem oddać komputer do serwisu, któregoś pięknego dnia po prostu "nie wstał", zatrzymując pasek ładowania w połowie jabłka. Po kilku różnych próbach okazało się, że dysk jest uszkodzony. Co ciekawe, nie padł całkiem, a uszkodzone zostały tylko niektóre sektory. Podobno (nie jest to moje zdanie, nie znam się na tym) wszelkie wcześniejsze problemy były sygnałem, że z dyskiem dzieje się coś niedobrego. Wymontowałem więc dysk i wstawiłem stary - oryginalny. Komputer ożył.

 

Ostatecznie wymieniłem trefny dysk na nowy na gwarancji (zepsuł się po 2,5 roku użytkowania) i wszystko jest OK. Ale póki co, jestem na Mojave :) Raz jeszcze dziękuję za wszelkie wskazówki i tropy.



#15 winmaciek

winmaciek
  • 6 478 postów
  • Płeć:

Napisano 15 lutego 2022 - 14:46

Bez przesady z tym przepraszaniem za odkopywanie – nieco ponad pół roku jest jak najbardziej OK. 

Skoro temat się wyjaśnił, to pozwolę sobie go zamknąć. 


  • wombatspecial lubi to

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych