
Restore iPhone’a i pobranie wszystkich danych z iCloud
#1
Napisano 02 stycznia 2021 - 14:25
1. Dlaczego nie wszystkie zdjęcia są w iCloud? Mam więcej zdjęć w aplikacji na telefonie niż w iCloud. Co mam zrobić? I nie chodzi o to, że się jeszcze nie wysłały, bo różnica to ponad 200 zdjęć z różnych dni, a miałem już niedawno przesyłane zdjęcia do iCloud, więc powinny się zgadzać.
2. Czy z innymi danymi też tak jest? Np. że nie wszystkie notatki czy nagrania głosowe są w iCloud?
3. Czy przed tym przywróceniem do ustawień fabrycznych mam zgasić weryfikacje dwuetapową do Apple ID? Jedynym urządzeniem na jakie jestem zalogowany jest iPhone, który chce zresetować, więc nie wiem jak potwierdzę logowanie do iCloud po resecie.
#2
Napisano 02 stycznia 2021 - 15:09
1. Czy włączona jest biblioteka iCloud? Czy jest wystarczająco dużo miejsca w chmurze?
2. Zasadniczo iCloud, jeśli jest włączony dla danej usługi lub aplikacji, synchronizuje wszystko.
3. Sprawdź na tej stronie (appleid.apple.com), jaki numer telefonu masz przypisany do Apple ID jako zaufany i upewnij się, że jest on poprawny. Wtedy będziesz mógł użyć kodu SMS w celu uwierzytelnienia. Dodatkowo sprawdź, czy nie masz włączonego klucza odzyskiwania (https://support.appl.../pl-pl/HT208072). Jeśli tak, to upewnij się, że jest on gdzieś zapisany (najlepiej w postaci fizycznej, na papierze).
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#3
Napisano 02 stycznia 2021 - 15:33
*4. Kojarzysz może czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę przy takim resecie, żeby nic nie stracić?
Użytkownik Uzytkownik72625 edytował ten post 02 stycznia 2021 - 15:37
#4
Napisano 02 stycznia 2021 - 15:47
Cieszę się, że niezgodność liczby zdjęć się wyjaśniła.
4. Tak na szybko:
– Jeśli korzystasz z Google Authenticatora lub czegoś podobnego, to upewnij się, że jesteś w stanie to odzyskać. Niektóre dane 2FA nie są częścią kopii zapasowej.
– Aplikacje bankowe zazwyczaj nie zapisują danych logowania i trzeba je dodać ręcznie.
– Jeśli masz wrzucone filmy ręcznie z komputera (do aplikacji TV lub do programu typu VLC czy Infuse), to nie są one backupowane.
– Jeśli masz jakąś rzadszą aplikację, to sprawdź, czy jest ona dostępna do pobrania z App Store.
– Przed wymazaniem zrób kopię zapasową w iCloud (telefon powinien zapytać tuż przed wymazaniem), a najlepiej także dodatkowo na komputerze jeśli możesz. W tym drugim przypadku upewnij się, że zaznaczyłeś opcję szyfrowanych backupów.
– Jeśli ma to dla Ciebie znaczenie, to wyeksportuj ręcznie dane z aplikacji Zdrowie. Zdarza się, że to się wykrzacza (ta aplikacja ma nieco specyficzny sposób synchronizacji danych).
Tak na marginesie: co ma osiągnąć wymazanie iPhone'a i przywrócenie go z backupu?
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#5
Napisano 02 stycznia 2021 - 16:07
Posiadam iPhone Xr uaktualniany na bieżąco, ale nie działa tak jak działał kiedyś. Często zauważam jakieś pojedyncze błędy, które się powtarzają w konkretnych aplikacjach i sytuacjach. Np. jest taka jedna strona, której używam do nauki. Jak zacząłem jej używać wszystko było ok. Po jakimś czasie zaczęła się zwieszać w jednym konkretnym momencie i tak jest już cały czas, próbowałem inne przeglądarki - nic. Wiem, że może to być też kwestia jakiejś aktualizacji systemu czy niekoniecznie problem samego urządzenia, ale prościej będzie zresetować telefon niż to ogarnąć. Tym bardziej, że takich błędów mam jeszcze kilka innych. A może wolniejsze działanie kwestia jakiegoś złośliwego oprogramowania? Sory, jeśli pisze jakieś głupoty. Tak, więc chce spróbować resetu, aby ten iPhone trochę lepiej działał. Może pomoże.Tak na marginesie: co ma osiągnąć wymazanie iPhone'a i przywrócenie go z backupu?
Użytkownik Uzytkownik72625 edytował ten post 02 stycznia 2021 - 16:12
#6
Napisano 02 stycznia 2021 - 16:18
1. Jeśli możesz, to spróbuj zainstalować system na czysto, przez komputer, z użyciem trybu DFU.
2. Jeśli nie jest to wielki kłopot, to sprawdź, czy problemy jakich doświadczasz są obecne na czystym systemie. Być może najlepszą opcją byłoby nie przywracanie backupu w ogóle, tylko zalogowanie się do iCloud. Dane przechowywane w iCloud będą nietknięte (zdjęcia, kontakty, wiadomości, maile itp.) i przywrócą się, będziesz musiał jedynie zainstalować wszystkie aplikacje i zalogować się do nich. To podejście może być lepsze, bo jak już się bawić raz na parę lat w stawianie na czysto, to może lepiej zacząć „od początku”.
3. Jeśli korzystasz z dzwonków, to one chyba też nie są częścią kopii zapasowej.
4. Sprawdź, czy masz włączone wiadomości w iCloud (w ustawieniach iCloud, obok innych rodzajów danych, nie w części poświęconej wiadomościom).
5. Złośliwego oprogramowania nie masz, chyba że robiłeś bardzo dziwne rzeczy z telefonem.
6. Nie wiem, o jakiej stronie mówisz, ale fakt, że masz z nią problem w różnych przeglądarkach na iOS wskazuje na to, że nie dogaduje się ona z WebKit (z którego muszą korzystać wszystkie przeglądarki na iOS), a nie na jakieś problemy z samym Safari.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#7
Napisano 03 stycznia 2021 - 17:02
1. Czy na pendrive będę mieć wszystko zapisane w takiej samej formie?
2. A jak bym zapisał np. same zdjęcia i potem próbował je przywrócić z tego pendrive’a to będę mieć normalnie zachowane daty, miejsca, możliwość edytowania zdjęć portretowych, itp.?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych