Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Rekojmia w Apple Online Store - jak przebiega?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2020 - 11:34

Hej!

Mam pytanie - czy ktoś z Was reklamował produkty Apple'a z polskiego Apple Online Store?

 

Chciałbym się spytać jak przebiegała u Was reklamacja w drugim okresie rękojmi

(po 12 miesiącach od daty zakupu) w AOS - czy jest to problematyczne?

 

 

Wiem, jak to wygląda w polskich warunkach (i sklepach...), reklamacja z tytułu rękojmi po 12 miesiącach potrafi być drogą przez mękę. Chciałbym wiedzieć, czy jeżeli padnie mi coś w elektronice wewnątrz sprzętu (mówię o awarii sprzętu, ale nie z naszej winy)

- w iPhonie/AW/MBP etc.  to czy taka rękojmia (podkreślam, po 12 msc od daty zakupu, kiedy to wg prawa my musimy udowodnić, że wada była w momencie zakupu) jest bezproblemowo realizowana?

 

 

Nie jestem pewien w jakim wątku zadać to pytanie, więc jeżeli w błędnym to prośba o przeniesienie, ale uznałem, że pasuje do rozmów ogólnych :)

 

pozdr,

Ł.


Użytkownik iTrzeci edytował ten post 09 listopada 2020 - 11:34


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 894 postów
  • Płeć:

Napisano 09 listopada 2020 - 11:46

Biorąc pod uwagę ogłoszenie (https://myapple.pl/f...-pytań-zasady/) przyklejone na górze działu, to pisanie pytań w dziale „Rozmowy ogólne” jest zdecydowanie złym pomysłem. 
Przeniosłem temat w bardziej stosowne miejsce. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2020 - 12:44

Okej, dzięki @winmaciek :)

 

Mam nadzieję, że ktoś już miał taką okazję do w/w reklamacji i mógłby mi odpowiedzieć :)

 

pozdrawiam,

Ł.


Użytkownik iTrzeci edytował ten post 09 listopada 2020 - 12:45


#4 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 listopada 2020 - 13:12

Normalnie wysyłasz do dowolnego oficjalnego serwisu Apple. Sprzęt zostanie przyjęty i naprawiony. Tak samo jak w pierwszym roku jakbyś wysyłał na gwarancje. Mówię o zakupie na osobę fizyczną. Na firmę nie wiem.

iPhone 15 Pro


#5 Duke123

Duke123
  • 491 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 16:48

Korzystałem i potwierdzam to co napisano wyżej. Sprzęt oddaje do najbliższego autoryzowanego serwisu dokładnie tak samo jak w okresie 1-rocznej gwarancji. Nigdy nie miałem problemów z naprawą. 



#6 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2020 - 16:50

Dzięki Regiss - rozumiem, że Ty odsyłałeś? 

 

Wiem jak to wygląda w polskich sklepach rtv, często jest to walka klient-sprzedawca, udowadnianie (po 12msc), że to nie Twoja wina, że sprzęt przestał działać etc...

 

Jeżeli zakupy AOS po 12msc można nadal odesłać na rekojmie (po upływie standardowego 12 miesięcznego wsparcia) i nie robią pod górkę klientowi, to super - a w Twoim przypadku polegało to na kontakcie z Applem i podstawieniem przez nich kuriera do ich siedziby, podrzucasz to gdzieś do autoryzowanego serwisu czy jak?

 

 

//edycja:

 

Nie. Odpisuj POD postem, bo potem nie wiadomo, co jest do czego. / ftpd

 

Odpisaliśmy w tym samym momencie, więc zedytowałem posta i spytałem jeszcze kolegę wyżej o zdanie, którego - też zaznaczyłem.

 

@do odpowiedzi Duke123 poniżej: dzięki, rozwiałeś moje wątpliwości :)!


Użytkownik iTrzeci edytował ten post 09 listopada 2020 - 17:06


#7 Duke123

Duke123
  • 491 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 16:57

Dzięki Duke za info - szedłeś do serwisu z dowodem zakupu i przyjmowali Ci sprzęt na ew. naprawę, tak?

Dokładnie. Sprzęt oddawałem bezpośrednio w iDream.
Dowód zakupu, czyli faktura z AOS, był oczywiście niezbędny. 


  • iTrzeci lubi to

#8 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 18:18

Hej!
Mam pytanie - czy ktoś z Was reklamował produkty Apple'a z polskiego Apple Online Store?
 ...
- w iPhonie/AW/MBP etc.  to czy taka rękojmia (podkreślam, po 12 msc od daty zakupu, kiedy to wg prawa my musimy udowodnić, że wada była w momencie zakupu) jest bezproblemowo realizowana?

Ze strony: https://www.apple.co...tutory-warranty
Po krótce,
- co do zasady:
...”Konsumenci są uprawnieni do darmowej naprawy albo wymiany, obniżenia ceny albo zwrotu kosztów ze strony sprzedawcy w przypadku towarów wadliwych. Zazwyczaj, uprawnienia te dotyczą wad, które ujawniły się w terminie dwóch lat od daty dostawy towarów, o czym będzie mowa poniżej.” ...

- ale, proszę zwrócić uwagę na poniższe, w szczególności na ostatnie zdanie:
„Jeśli produkty zostały nabyte w Sklepie Apple Store lub w sklepie Apple Online Store, podstawowy obowiązek zadośćuczynienia ciąży na sprzedającym tj. Apple. Natomiast, zgodnie z prawem konsumenckim, jeśli produkty zostały nabyte od osoby trzeciej odsprzedającej produkty Apple, podstawowy obowiązek zadośćuczynienia ciąży na odsprzedającym.
Zgodnie z polskim prawem konsumenckim zakłada się, że każda wada produktu dostarczonego do klienta wykryta w ciągu 1 roku od daty dostawy istniała w dniu dostawy. W okresie pomiędzy 1 a 2 rokiem od daty dostawy na konsumenta przechodzi ciężar udowodnienia, że wada towaru istniała w dniu dostawy towaru.”...

Czyli, tak jak w polskich sklepach-„na dwoje babka wróżyła”. O ile przy żądaniu naprawy nie byłoby zapewne większych problemów, to w przypadku któregoś z pozostałych żądań, mogliby przerzucić ciężar dowodu na reklamującego.

#9 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 listopada 2020 - 18:22

A po co korzystać z rękojmi jak naprawiają bez problemu, co w przypadku Apple zazwyczaj kończy się na wymianie całego urządzenia. Bez sensu.

iPhone 15 Pro


#10 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 20:29

@iTrzeci pytał o rękojmię po roku od zakupu, stąd moja odpowiedź. „Zazwyczaj”, nie oznacza, że zawsze reklamacja z tytułu gwarancji kończy się wymianą.
Chociaż ja również uważam, że gwarancja w drugim roku może być bardziej zasadna. Tylko, że tutaj nie możemy mówić wprost o drugim roku gwarancji, bo takowej już tu nie ma.
Pozwólmy żeby sam zdecydował, która ścieżka reklamacji ma dla niego sens.

#11 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 listopada 2020 - 22:33

Tak, jest dokładnie tak jak pisze Alicja i dlatego też zacząłem ten wątek.

To ostatnie zdanie z umowy jest mi doskonale znane ("W okresie pomiędzy 1 a 2 rokiem od daty dostawy na konsumenta przechodzi ciężar udowodnienia, że wada towaru istniała w dniu dostawy towaru.")i np. w niektórych sieciach sklepów uzyskanie naprawy z tytułu rękojmi po upływie pierwszego roku jest utrudnione - dlatego założyłem ten wątek żeby dowiedzieć się, jak jest w przypadku AOS :)

 

Tutaj dzwoniłem do AOS i powiedzieli, że nie robią problemów jak wyśle się z tytułu rękojmi po upływie pierwszego roku, pozostaje wierzyć im na słowo :)

 

pozdr i dzięki za odpowiedzi!


Użytkownik iTrzeci edytował ten post 09 listopada 2020 - 22:34


#12 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 23:10

Szkoda, że nie poprosiłeś doradcy w AOS o odpowiedź na e-mail, miałbyś kontakt na przyszłość.
Ja bym również rozważała reklamację z tytułu rękojmi, ale nie chciałam Ci tego wprost sugerować.
Aktualnie jestem w procesie wymiany, w drugim roku od zakupu. Mam już decyzję support*u o wymianie na fabrycznie nowy egzemplarz (z nową gwarancją). Nie jest to typowa reklamacja z tytułu rękojmi, ale nie jest też z gwarancji. W ubiegłym tygodniu kurier odebrał sprzęt.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych