Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Uwierzytelnienie dwuetapowe konta iCloud, bez dostępu do numeru telefonu i kodem wysyłanym na urządzenie nie połączone z tym kontem.


  • This topic is locked This topic is locked
2 replies to this topic

#1 fialas

fialas
  • 27 posts
  • SkądWrocław

Posted 31 August 2020 - 20:17

Witam. 

Mam spory problem. Od kiedy posiadam iPhone X mój MacBook Pro miał problem z synchronizacja po podłączeniu kablem. Cały czas jedyna opcja która mi się wyświetlała było odtworzenie iPhone. 
W końcu się zmobilizowałem i go odtworzyłem. Tutaj pojawia się problem. 

1. Na iPhone i MacBooku używam 2 kont iCloud. Głównego i drugiego głównie do e-mail (fajna nazwa jeszcze z czasów @me.com). 
2. Ponad rok temu zmieniłem numer telefonu. Do starego nie posiadam już dostępu i byłem pewny ze zmieniłem go na obu kontach iCloud. 
3. Posiadam jeszcze Apple Watch

Po odtworzeniu iPhone zalogowałem się na konto główne, wszystko działa ładnie ale przy próbie zalogowania się na dodatkowe konto, uwierzytelnienie usilnie wysyła mi kod na mojego Apple watacha, tyle ze jest on sparowany z moim kontem głównym. Niestety opcja wysyłki SMS jest kod na mój stary numer do którego nie mam już dostępu. Próbowałem już usuwać AW, logować się przez przeglądarkę i wszędzie uwierzytelnienie wysyła kod na AW tyle ze nie wiem do kogo  :) 

Czy jest jeszcze jakaś szansa na odzyskanie tego konta? Jestem na nim zalogowany na MacBooku i połączony jedynie z aplikacja Mail. Albo czy da się wymusić żeby pokazał kod na Macu? Brakuje mi już pomysłów jak można rozwiązać ten problem. Nie spotkałem się nigdzie z podobnym. 

PS
Na iCloud.com przy zalogowaniu na dodatkowe konto bez uwierzytelnienia gdy wchodzę W ustawienia, jako swoje urządzenia widzę tylko maca i iPhona



#2 fialas

fialas
  • 27 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 September 2020 - 12:27

[Aktualizacja]

 

Jak widać zajęło mi to prawie miesiąc ale udało się odzyskać konto. 

Zaraz po napisaniu posta użyłem aplikacji "wsparcie apple" i za pomocą swojego głównego konta złożyłem wniosek o reset hasła na tym drugim. Oczywiście po podaniu niezbędnych informacji i wprowadzeniu dodatkowych, wyskakiwało, że dostane info po 2 dniach ale nigdy się nie doczekałem.

 

W końcu uznałem, że to, że mam wciąż dostęp do konta na macu i korzystam z mejla (usuwam i wysyłam wiadomości) to jest to powód, dla którego ewidentnie anulują mi te tickety do supportu. Ciężko się dowiedzieć bo niby o statusie można się dowiedzieć na iforgot ale po każdym logowaniu tym kontem na nowo wypełniałem wniosek o reset. Wyskakuję tam info, że każda akcja na koncie, które próbujemy odzyskać kończy się anulowaniem wniosku o reset.

 

Koniec końców dostałem w końcu mejla, że cały proces zajmie 7 dni. Cierpliwie wyczekałem, nie korzystałem z emaila (nie usuwałem ani nie wysyłałem) i dostałem wiadomość SMS na nowy numer o możliwości zresetowania hasła. 

 

Także jeżeli komuś to pomoże to proces nie jest szybki, aktywność konta jest niby monitorowana przez człowieka, który końcowo dopiero zgadza się na reset hasła.

Pewnie dużo szybciej to zajmie jeżeli ktoś zbije z 7 dni do 2 podając dane karty, nazwisko panieńskie matki itp. oraz najlepiej jak nie ma w ogóle dostępu do tego konta, żeby żadnej aktywności tam nie było.

 

Dla zainteresowanych mogę dodać, że problem tutaj stanowiło to w weryfikacji dwuetapowej, że wysyłał rzeczywiście kod na mój zegarek, tyle, że stary. Po prostu jakiś czas temu miałem problem z wyświetlaczem AW i wymienili mi na nowy i jakimś cudem na tym koncie wciąż został stary, na który usilnie apple próbowało wysłać kod. Gdyby tylko była opcja "wyślij na inne urządzenie" :) 

[TEMAT DO ZAMKNIĘCIA]



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6752 posts
  • Płeć:

Posted 21 September 2020 - 13:06

Zamykam, wedle życzenia. Cieszę się, że udało się ogarnąć temat, może komuś innemu się przyda opis sytuacji i rozwiązania.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users