Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air 2020 i3-trzeszczy głośnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 gacek102

gacek102
  • 131 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 15 sierpnia 2020 - 14:36

Zakupiłem maca 3 dni temu w sklepie stacjonarnym Media Markt. Niestety słychać że prawy głośnik trzeszczy, im głośniej tym gorzej, a jak słucham muzyki na słuchawkach bluetooth to co chwile są zakłócenia na prawej i zniekształca dzwięk. Czy jak uderza do media to wymienią mi na nowy ? czy będą chcieli wysłać na gwarancje ? co radzicie ? wysłanie na serwis trochę słabe po 3 dniach od zakupu.


Telefon: iPhone 5 16GB Tablet: iPad 4 16GB Sieć: Play

#2 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 sierpnia 2020 - 15:59

Ja to jednak przeniosę do „Zakupy etc.”, bo o ile tematyka sprzętowa, samo pytanie dotyczy raczej procedur reklamacyjnych niż hardware’u.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 sierpnia 2020 - 18:49

Sugerowałabym, złożenie Sprzedawcy pisemnego „Oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży” (w ramach rękojmi).



#4 gacek102

gacek102
  • 131 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 15 sierpnia 2020 - 19:33

obstawiam że sklep będzie mi mi wmawiał że nie mam możliwości, i będzie chciał to wysłać na gwarancje do serwisu.


Telefon: iPhone 5 16GB Tablet: iPad 4 16GB Sieć: Play

#5 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 15 sierpnia 2020 - 21:38

Tu nie ma co obstawiać. Składasz swoje pismo, podpisujesz ich formularz (jeżeli takowy Ci podsuną, a wówczas sprawdzasz czy zapisali „odstąpienie od umowy” i Twoje pismo jako załącznik), oraz dołączasz wszystko to, co otrzymałeś przy zawarciu umowy. Odwracasz się na pięcie i spokojnie w domu oczekujesz na zachowanie się Sprzedawcy ( albowiem może on uchronić się od skutków „odstąpienia” albo zwrócić kwotę Twojej zapłaty, bądź uznać wadę-według niego-za nieistotną). To tak w skócie.



#6 extor

extor
  • 316 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 16 sierpnia 2020 - 17:14

Jeżeli kupowałeś w MediaMarkt to spokojnie możesz na rękojmię i żądać wymiany sprzętu na nowy. Sklep wyśle sprzęt do autoryzowanego serwisu celem ekspertyzy i jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne to wymienią na nowy. W takim przypadku rękojmia jak i gwarancja biegną od nowa.

W przypadku rękojmi masz pewność, że załatwią to szybko bo obowiązuje ich 14 dni kalenarzowych (lub 10 dni roboczych jeżeli brałeś na firmę) na odpowiedź na twoją reklamację. Zazwyczaj następnego dnia kurierem zostanie wysłana paczka do serwisu Apple, który obsługuje dany market. Co do opcji zaznacz tylko, że żądasz wymiany sprzętu na nowy.

Użytkownik extor edytował ten post 16 sierpnia 2020 - 17:21

 MacBook Pro 16" i7/512GB/16GB RAM | Beats Studio3
 iPhone 15 Pro 256 GB Blue Titanium |  Watch Series 8 |  AirPods 3

#7 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 16 sierpnia 2020 - 21:38

Jeżeli kupowałeś w MediaMarkt to spokojnie możesz na rękojmię i żądać wymiany sprzętu na nowy. Sklep wyśle sprzęt do autoryzowanego serwisu celem ekspertyzy i jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne to wymienią na nowy. W takim przypadku rękojmia jak i gwarancja biegną od nowa.

W przypadku rękojmi masz pewność, że załatwią to szybko bo obowiązuje ich 14 dni kalenarzowych (lub 10 dni roboczych jeżeli brałeś na firmę) na odpowiedź na twoją reklamację. Zazwyczaj następnego dnia kurierem zostanie wysłana paczka do serwisu Apple, który obsługuje dany market. Co do opcji zaznacz tylko, że żądasz wymiany sprzętu na nowy.

 

Kodeks cywilny nie wymienia wśród uprawnień kupującego żądania wymiany sprzętu na nowy, a tylko na rzecz bez wad. 

Jest to zasadnicza różnica i sprzedawcy już ją dostrzegli. Jeżeli więc w świetle prawa nie przysługuje nowa rzecz, to nie mają oni obowiązku wydawać nowego dowodu sprzedaży. Skoro nie ma nowego DZ, to ani gwarancja, ani rękojmia nie biegnie od nowa. Chyba, że jest jeszcze jakiś dobrotliwy Sprzedawca i wyda nową fabrycznie rzecz, wówczas może, ale nie musi, wydać nowy DZ. W takiej sytuacji (dopiero wówczas) uprawnienia z gwarancji i rękojmi biegną na nowo.

 

14 dni kalendarzowych dotyczy tylko konsumentów, nie ma ustawowego 10-dniowego terminu przy zakupie „na firmę”. Termin konsumencki jest wskazówką (straszakiem) dla rozpatrującego reklamację w reżimie rękojmi, że jak nie ustosunkuje się w nim do żądania reklamującego konsumenta, to zgodnie z domniemaniem prawnym uważa się, że żądanie konsumenta uznał za uzasadnione. Nie jest to więc termin na odpowiedź na reklamację, rozumianej jako zakończenie procedury reklamacyjnej.



#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 17 sierpnia 2020 - 08:51

Możesz zapytać w sklepie czy od ręki wymienią na inną sztukę, a jeśli nie to oddaj do serwisu autoryzowanego, wymiana płyty głównej zajmie ze 2-3 dni robocze i masz komputer sprawny do użytku, a jak zaczniesz się bawić w reklamacje, rękojmie i kopanie ze sklepem to zejdzie sporo dłużej.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#9 gacek102

gacek102
  • 131 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 17 sierpnia 2020 - 08:57

Wymienili właśnie na nowy, otworzyłem przy nich jedna sztuka była z odpryskami na obudowie, co z tym apple się dzieje :)
Telefon: iPhone 5 16GB Tablet: iPad 4 16GB Sieć: Play

#10 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 17 sierpnia 2020 - 09:05

Media Markt nie robi problemów z wymianą w razie gdy sprzęt jest uszkodzony zaraz po zakupie. Nie trzeba żadnych zabaw w rękojmie i wysyłanie. Przynosisz sprzęt i dowód zakupu i wymieniają. Dodatkowo dla zakupów na odległość masz 30 dni na zwrot ( 45 dni dla klubowiczów).

Użytkownik Regiss edytował ten post 17 sierpnia 2020 - 09:06

iPhone 15 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych