Zakupiłem maca 3 dni temu w sklepie stacjonarnym Media Markt. Niestety słychać że prawy głośnik trzeszczy, im głośniej tym gorzej, a jak słucham muzyki na słuchawkach bluetooth to co chwile są zakłócenia na prawej i zniekształca dzwięk. Czy jak uderza do media to wymienią mi na nowy ? czy będą chcieli wysłać na gwarancje ? co radzicie ? wysłanie na serwis trochę słabe po 3 dniach od zakupu.

MacBook Air 2020 i3-trzeszczy głośnik
#1
Napisano 15 sierpnia 2020 - 14:36
#2
Napisano 15 sierpnia 2020 - 15:59
Ja to jednak przeniosę do „Zakupy etc.”, bo o ile tematyka sprzętowa, samo pytanie dotyczy raczej procedur reklamacyjnych niż hardware’u.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#3
Napisano 15 sierpnia 2020 - 18:49
Sugerowałabym, złożenie Sprzedawcy pisemnego „Oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży” (w ramach rękojmi).
#4
Napisano 15 sierpnia 2020 - 19:33
obstawiam że sklep będzie mi mi wmawiał że nie mam możliwości, i będzie chciał to wysłać na gwarancje do serwisu.
#5
Napisano 15 sierpnia 2020 - 21:38
Tu nie ma co obstawiać. Składasz swoje pismo, podpisujesz ich formularz (jeżeli takowy Ci podsuną, a wówczas sprawdzasz czy zapisali „odstąpienie od umowy” i Twoje pismo jako załącznik), oraz dołączasz wszystko to, co otrzymałeś przy zawarciu umowy. Odwracasz się na pięcie i spokojnie w domu oczekujesz na zachowanie się Sprzedawcy ( albowiem może on uchronić się od skutków „odstąpienia” albo zwrócić kwotę Twojej zapłaty, bądź uznać wadę-według niego-za nieistotną). To tak w skócie.
#6
Napisano 16 sierpnia 2020 - 17:14
W przypadku rękojmi masz pewność, że załatwią to szybko bo obowiązuje ich 14 dni kalenarzowych (lub 10 dni roboczych jeżeli brałeś na firmę) na odpowiedź na twoją reklamację. Zazwyczaj następnego dnia kurierem zostanie wysłana paczka do serwisu Apple, który obsługuje dany market. Co do opcji zaznacz tylko, że żądasz wymiany sprzętu na nowy.
Użytkownik extor edytował ten post 16 sierpnia 2020 - 17:21
MacBook Pro 16" i7/512GB/16GB RAM | iPhone 15 Pro 256 GB Blue Titanium | Watch Series 8
iPad Pro 11” M4 (2024) 256 GB Wi-Fi + Cellular Space Black | AirPods 3 | Beats Studio3
#7
Napisano 16 sierpnia 2020 - 21:38
Jeżeli kupowałeś w MediaMarkt to spokojnie możesz na rękojmię i żądać wymiany sprzętu na nowy. Sklep wyśle sprzęt do autoryzowanego serwisu celem ekspertyzy i jeżeli nie jest to uszkodzenie mechaniczne to wymienią na nowy. W takim przypadku rękojmia jak i gwarancja biegną od nowa.
W przypadku rękojmi masz pewność, że załatwią to szybko bo obowiązuje ich 14 dni kalenarzowych (lub 10 dni roboczych jeżeli brałeś na firmę) na odpowiedź na twoją reklamację. Zazwyczaj następnego dnia kurierem zostanie wysłana paczka do serwisu Apple, który obsługuje dany market. Co do opcji zaznacz tylko, że żądasz wymiany sprzętu na nowy.
Kodeks cywilny nie wymienia wśród uprawnień kupującego żądania wymiany sprzętu na nowy, a tylko na rzecz bez wad.
Jest to zasadnicza różnica i sprzedawcy już ją dostrzegli. Jeżeli więc w świetle prawa nie przysługuje nowa rzecz, to nie mają oni obowiązku wydawać nowego dowodu sprzedaży. Skoro nie ma nowego DZ, to ani gwarancja, ani rękojmia nie biegnie od nowa. Chyba, że jest jeszcze jakiś dobrotliwy Sprzedawca i wyda nową fabrycznie rzecz, wówczas może, ale nie musi, wydać nowy DZ. W takiej sytuacji (dopiero wówczas) uprawnienia z gwarancji i rękojmi biegną na nowo.
14 dni kalendarzowych dotyczy tylko konsumentów, nie ma ustawowego 10-dniowego terminu przy zakupie „na firmę”. Termin konsumencki jest wskazówką (straszakiem) dla rozpatrującego reklamację w reżimie rękojmi, że jak nie ustosunkuje się w nim do żądania reklamującego konsumenta, to zgodnie z domniemaniem prawnym uważa się, że żądanie konsumenta uznał za uzasadnione. Nie jest to więc termin na odpowiedź na reklamację, rozumianej jako zakończenie procedury reklamacyjnej.
#8
Napisano 17 sierpnia 2020 - 08:51
Możesz zapytać w sklepie czy od ręki wymienią na inną sztukę, a jeśli nie to oddaj do serwisu autoryzowanego, wymiana płyty głównej zajmie ze 2-3 dni robocze i masz komputer sprawny do użytku, a jak zaczniesz się bawić w reklamacje, rękojmie i kopanie ze sklepem to zejdzie sporo dłużej.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#9
Napisano 17 sierpnia 2020 - 08:57

#10
Napisano 17 sierpnia 2020 - 09:05
Użytkownik Regiss edytował ten post 17 sierpnia 2020 - 09:06
iPhone 15 Pro
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych