Chronologicznie:
05.03 dokonuję zakupu iPad Air 10.5":
- wielokrotna próba płatności przez Przelewy24.pl (z rachunku w mBank) wraca z informacją "opłata obciążająca klienta: 0,00 PLN" - najwyrażniej (?) żle rozumiem to sformułowanie
- decyduję się zapłacić kartą kredytową (mBank), płatność udana
Parę godzin pózniej orientuję sie, że płatność przez Przelewy24.pl byla skuteczna równiez.
07.03 odbieram towar w salonie Cortland, gdzie zgłaszam problem - pan mówi, że nie będzie problemu, księgowość na pewno zauważy podwójną płatność i zwróci pieniądze.
Na wszelki wypadek wysyłam email z prośbą o zwrot nadpłaconej kwoty - na dowód załączam 2 potwierdzenia przelanych środków z banku na konto Cortland (Przelewy24) oraz składam reklamację.
08.03 wyjeżdzam z PL na drugi koniec świata, gdzie pozostaję do dzisiaj - info o tyle ważne, że nie mogłem nic osobiście załatwić.
30.03 wchodzę na stronę Cortland w celu sprawdzenia statusu mojej sprawy - jakież jest moje zdziwienie, gdy zauważam, że moja sprawa jest zamknięta.
Piszę mejla z prośbą o wyjaśnienie podstawy zamknięcia.
02.04 W odpowiedzi dostaję info, że "nie otrzymaliśmy nadprogramowych środków". Tego samego dnia zwracam się do doradcy w banku, aby to sprawdziła.
Jej odpowiedż nie pozostawia wątpliwości: kwota 3099 PLN została przelana dwukrotnie. W związku z tym, rozpoczynamy procedurę odzyskania środków od Paypro.
28.04 dostaję mejlowe "potwierdzenie" od Paypro, że 05.03.2020 firma Cortland otrzymała 3099 PLN. I tyle.
01.06 dostaję mejla z informacją, ze Paypro poinformował bank iż: "wskazana wpłata została skutecznie doręczona" i to jest już tylko w gestii Cortland. Tak kończy sie próba odzyskania pieniędzy od Przelewy24.
Tego samego dnia składam dyspozycję (próby) odzyskania nadpłaconej kwoty z rachunku karty kredytowej.
03.07 informacji nadal brak, gdyż (przypuszczalnie) Cortland twierdzi, że nie otrzymał tych pieniędzy.
Czy jest tutaj ktoś, kto miał podobną sytuację lub jest bankowcem i widzi coś, czego ja nie mogę zobaczyć?
Jaki powinien być mój następny krok - rzecznik konsumenta?
Edited by JED hejter, 05 July 2020 - 14:05.