Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 - "wariujące" LTE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Marchelius

Marchelius
  • 87 postów

Napisano 11 maja 2020 - 20:42

Witam Wszystkich.

Od wczoraj jestem posiadaczem iPhone'a 7. Telefon działa generalnie bardzo dobrze, aczkolwiek zauwazyłem pewną jego dziwną przypadłość. Mianowicie, po przełączeniu trybu sieci na LTE, zasięg wariuje i na zmianę pojawia się "brak sieci" , "Orange" i "Orange LTE". Po przełączeniu na tryb 3G wszystko jest super, stabilny, mocny zasięg. Czytałem o awariach basebandu w tym modelu, ale IMEI w trybie 3G jest zawsze wyświetlany, w czasie "wariowania" na trybie LTE,  telefon czasem nie reaguje na wpisanie *#06#. Jak go kupiłem to miał soft 13.3.1 i podobno tam pojawiały się takie "cuda" z LTE. Zrobiłem update do 13.4.1 i przez ponad pół dnia było OK. Wieczorem przełaczyłem z wifi na sieć mobilną i znowu zaczęło szaleć. Przyznać jednak muszę, że u mnie w domu jest słaby zasięg LTE i zawsze używałem 3G, które ma znacznie mocniejszy sygnał. Resetowanie ustawień sieciowych nic nie dało.   Czy telefon jest uszkodzony, czy te modele tak mają ??


Użytkownik Marchelius edytował ten post 11 maja 2020 - 20:52

iPhone3G --> iPhone4S --> iPhone5C --> iPhone5S --> iPhone6 --> iPhone7 --> iPhoneXR


#2 Marchelius

Marchelius
  • 87 postów

Napisano 12 maja 2020 - 13:57

Nie doczekałem się niestety odpowiedzi, ale w sumie zmotywowało mnie to do poszukiwań rozwiązania. I znalazłem, otóż w ustawieniach "Sieć komórkowa danych" należy ustawić w polach APN, użytkownik i hasło nazwę "internetipv6" , oczywiście bez cudzysłowów. W polach niżej "hotspot osobisty" też wpisałem te wartości. Włączyłem i wyłączyłem tryb samolotowy, przełączyłem na LTE i .... niespodzianka, wszystko działa jak należy. Nie wiem czemu, po zresetowaniu ustawień sieciowych są przywracane błędne ustawienia (APN jest właściwe, ale użytkownik i hasło są "internet" zamiast "internetipv6". Wygląda na to, że iOS 13.4.1 (przynajmniej w wersji na iP7) nie ma aktualnych danych usług naszych operatorów - testowałem to na 2 różnych kartach SIM - w sieciach PLUS i NJU Mobile.  Najgorsze jest to, że po wyzerowaniu nie da się przeprowadzić aktywacji przez sieć gsm, bo przywracane są błędne ustawienia. Musiałem wyjąć kartę SIM i skorzystać z WiFi. Poszło od razu.

 

Ulżyło mi, bo myślałem że z moim iP7 jest coś nie tak. Może ta wiedza komuś się przyda. Pozdr.


Użytkownik Marchelius edytował ten post 12 maja 2020 - 13:59

iPhone3G --> iPhone4S --> iPhone5C --> iPhone5S --> iPhone6 --> iPhone7 --> iPhoneXR





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych