Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone 7 - "wariujące" LTE


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Marchelius

Marchelius
  • 87 posts

Posted 11 May 2020 - 20:42

Witam Wszystkich.

Od wczoraj jestem posiadaczem iPhone'a 7. Telefon działa generalnie bardzo dobrze, aczkolwiek zauwazyłem pewną jego dziwną przypadłość. Mianowicie, po przełączeniu trybu sieci na LTE, zasięg wariuje i na zmianę pojawia się "brak sieci" , "Orange" i "Orange LTE". Po przełączeniu na tryb 3G wszystko jest super, stabilny, mocny zasięg. Czytałem o awariach basebandu w tym modelu, ale IMEI w trybie 3G jest zawsze wyświetlany, w czasie "wariowania" na trybie LTE,  telefon czasem nie reaguje na wpisanie *#06#. Jak go kupiłem to miał soft 13.3.1 i podobno tam pojawiały się takie "cuda" z LTE. Zrobiłem update do 13.4.1 i przez ponad pół dnia było OK. Wieczorem przełaczyłem z wifi na sieć mobilną i znowu zaczęło szaleć. Przyznać jednak muszę, że u mnie w domu jest słaby zasięg LTE i zawsze używałem 3G, które ma znacznie mocniejszy sygnał. Resetowanie ustawień sieciowych nic nie dało.   Czy telefon jest uszkodzony, czy te modele tak mają ??


Edited by Marchelius, 11 May 2020 - 20:52.

iPhone3G --> iPhone4S --> iPhone5C --> iPhone5S --> iPhone6 --> iPhone7 --> iPhoneXR


#2 Marchelius

Marchelius
  • 87 posts

Posted 12 May 2020 - 13:57

Nie doczekałem się niestety odpowiedzi, ale w sumie zmotywowało mnie to do poszukiwań rozwiązania. I znalazłem, otóż w ustawieniach "Sieć komórkowa danych" należy ustawić w polach APN, użytkownik i hasło nazwę "internetipv6" , oczywiście bez cudzysłowów. W polach niżej "hotspot osobisty" też wpisałem te wartości. Włączyłem i wyłączyłem tryb samolotowy, przełączyłem na LTE i .... niespodzianka, wszystko działa jak należy. Nie wiem czemu, po zresetowaniu ustawień sieciowych są przywracane błędne ustawienia (APN jest właściwe, ale użytkownik i hasło są "internet" zamiast "internetipv6". Wygląda na to, że iOS 13.4.1 (przynajmniej w wersji na iP7) nie ma aktualnych danych usług naszych operatorów - testowałem to na 2 różnych kartach SIM - w sieciach PLUS i NJU Mobile.  Najgorsze jest to, że po wyzerowaniu nie da się przeprowadzić aktywacji przez sieć gsm, bo przywracane są błędne ustawienia. Musiałem wyjąć kartę SIM i skorzystać z WiFi. Poszło od razu.

 

Ulżyło mi, bo myślałem że z moim iP7 jest coś nie tak. Może ta wiedza komuś się przyda. Pozdr.


Edited by Marchelius, 12 May 2020 - 13:59.

iPhone3G --> iPhone4S --> iPhone5C --> iPhone5S --> iPhone6 --> iPhone7 --> iPhoneXR





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users