Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Niepłynne wygaszanie ekranu w iPhone'ie SE 2020.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 09 maja 2020 - 20:50

Witam
Jestem posiadaczem nowego Iphone'a SE 2020 (64GB) od 3 dni, ogółem bardzo fajny telefonik, lecz zauważyłem jedną sprawę, która zaczęła mnie trochę intrygować. Mianowicie wydaję mi się, że wygaszanie ekranu nie jest płynne tzn, tak jakby podczas wygaszania był mały przestój, który powoduję właśnie brak płynności. Dzieje się tak głównie przy zmniejszonej jasności ekranu m.in do połowy. Zauważyłem też, że podczas gdy jestem z nim na dworze i jest dosyć jasno to tego problemu w ogóle nie ma i wszystko pracuje płynnie. Szczerze nie mam pojęcia czy uznawać to za jakąś wadę akurat w moim modelu, jak uważacie? Osobiście dopowiem, że mam też Iphone 5, którego kiedyś używałem i porównałem sobie tą sprawę, no i mogę powiedzieć, że w 5 ekran wygasza się płynnie w każdych warunkach, nie ważne czy jest jasno czy ciemno i jaka jasność ekranu. Wydaję mi się też, że gdy jasność w SE mam ustawioną na maksa, to tego braku płynności nie widać aż tak bardzo, jak w przypadku ustawienia jej do połowy. Dzwoniłem też do serwisu apple to powiedzieli mi, że jest to nowy sprzęt i po pewnym czasie jak telefon się już lepiej rozrusza to sprawa powinna minąć, ale to też nie jest pewne na 100% i dokładnie nie sprecyzowali co to jest, a może akurat te modele tak mają i wszystko jest normalne tak jak powinno być  :lol:? Podsumowując, jak uważacie z tym co wyżej napisałem? a może też tak macie w swoich SE2020?

z góry dzięki za odpowiedź! 


Zapomniałem dodać, że chodzi mi o wygaszanie z ekranu głównego  ;)



#2 Bazagazeal

Bazagazeal
  • 144 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 09 maja 2020 - 21:49

Masz Apple Pay włączone? Jak tak to po prostu ekran przy blokadzie wolniej się wygasza.


MacBook Air M1 | iPhone 12 mini | Apple TV 4K 


#3 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 09 maja 2020 - 22:09

Masz Apple Pay włączone? Jak tak to po prostu ekran przy blokadzie wolniej się wygasza.

Przy włączonym i wyłączonym Apple Pay jest tak samo, tzn zauważyłem też, że raz wygasza się płynnie, a raz niepłynnie bez różnicy czy mam włączanego Pay'a czy nie. Może to jest kwestia jakiejś następnej aktualizacji i to poprawią albo tak jak mówili w serwisie, że może po kilku/kilkunastu dniach użytkowania będzie już się zamykał płynnie. Trochę jestem przez to zbity  :(  ale może to w tych modelach jest akurat normalne. 



#4 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 10 maja 2020 - 12:08

a może jakaś folia na ekranie?



#5 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 10 maja 2020 - 13:38

a może jakaś folia na ekranie?

Nic kompletnie, ekran można powiedzieć stockowy, nic nie było przy nim robione, również brak szkła hartowanego, na dworze tego braku płynności animacji wygaszania ekranu nie widać, co innego jest w pomieszczeniach przy mniejszej jasności otoczenia, ktoś mógłby mi jakoś to wyjaśnić?  :lol:  



#6 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:04

Na początek, zrób reset telefonu, następnie w ustawienia, ekran i jasność i popróbuj z ustawieniami...może tryb ciemny?, może true tone?



#7 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:13

Na początek, zrób reset telefonu, następnie w ustawienia, ekran i jasność i popróbuj z ustawieniami...może tryb ciemny?, może true tone?

Dalej nic... na dworze w porządku, w pomieszczaniach gdzie jest ciemniej widać wciąż, że animacja wygaszania nie jest płynna  :( może jeszcze jakieś propozycje? 



#8 equinoxe

equinoxe
  • 4 721 postów
  • Płeć:

Napisano 10 maja 2020 - 14:17

A wyłącz True Tone i zobacz, czy nadal masz to samo.



#9 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:21

A wyłącz True Tone i zobacz, czy nadal masz to samo.

Szczerze, nie widzę żadnej różnicy przy włączonym i wyłączonym. 



#10 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:23

Ja bym przywrócił do ustawień fabrycznych (może jakiś błąd w oprogramowaniu), tylko spróbuj jako nowe urządzenie, być może uszkodzony czujnik odpowiadający za podświetlenie?, jak nic to nie da, to serwis, powinno wszystko działać.



#11 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:27

Dobra, mimo wszystko dzięki wszystkim za pomoc! Jak gdzieś wyhaczę inny model w sklepie to porównam te animacje, jeżeli będę widział, że jest rzeczywiście problem u mnie to odsyłam na serwis. Dzięki wielkie jeszcze raz ;)



#12 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 10 maja 2020 - 14:35

dostępny w stacjonarnym MM to popatrz i porównaj.



#13 Teufel01

Teufel01
  • 7 postów

Napisano 19 maja 2020 - 22:15

Dobra słuchajcie, sprawa została rozwiązana pozytywnie! W ustawieniach jest „obniż punkt bieli”,należało włączyć tę opcje, następnie „zmniejszenie intensywności jasnych kolorów”, ustawiłem na ponad 90%. Problem całkowicie zniknął i teraz jest już wszystko w porządku:) Dzięki wszystkim za rady i temat uważam za zamknięty.

#14 winmaciek

winmaciek
  • 6 894 postów
  • Płeć:

Napisano 19 maja 2020 - 23:11

Skoro OP jest szczęśliwy, to pozwolę sobie zamknąć wątek.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych