
Szary ekran podczas włączania Macbooka pro 15
#1
Napisano 08 maja 2020 - 20:43
#2
Napisano 11 maja 2020 - 06:24
Prawdopodobnie to objaw uszkodzonego układu graficznego. Możesz jeszcze odpiąć od płyty taśmę z dyskiem, próbować wyciągać po jednej kości ramu.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#3
Napisano 11 maja 2020 - 06:53
Dziękuję za odpowiedź. Jak to mogło się stać kiedy komputer leżał wyłączony przez kilka dni?
#4
Napisano 11 maja 2020 - 07:22
Prawdopodobnie to objaw uszkodzonego układu graficznego. Możesz jeszcze odpiąć od płyty taśmę z dyskiem, próbować wyciągać po jednej kości ramu.
Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Napisano 11 maja 2020 - 08:28
Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.
Macbook ma 2 grafiki. Niedawno wymieniałem matrycę i wszystko działało. Mogę sprawdzić czy macbook działa na uszkodzonej.
Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.
Tasiemka matrycy jest ok. Wymieniłm matrycę na uszkodzoną i jest tak samo.
#6
Napisano 11 maja 2020 - 09:15
Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#7
Napisano 11 maja 2020 - 09:26
Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.
Ok
Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.
Podłączyłem i niestety monitor nie widzi że macbook jest podłączony.
#8
Napisano 11 maja 2020 - 09:29
Poczekaj na zgłoszenie się systemu - dopiero wtedy uruchamiany jest zewnętrzny w 2009 roczniku przy 256MB VRAM.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#9
Napisano 11 maja 2020 - 09:32
Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.
Podłączyłem równiż telewizor. Ten widzi podłączony sprzęt ale również ekran jest czarny.
#10
Napisano 11 maja 2020 - 09:35
Oddaj w takim razie do serwisu. W warunkach domowych niewiele zdziałasz a możesz tylko pogorszyć.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Napisano 11 maja 2020 - 09:42
Poczekaj na zgłoszenie się systemu - dopiero wtedy uruchamiany jest zewnętrzny w 2009 roczniku przy 256MB VRAM.
Nie mam na dysku systemu. Mam pendriva z El Capitanem ale by go zainstalować muszę mieć sprawny komputer apple. Może jest jakiś sposób zainstalowania systemu nie na macu?
Oddaj w takim razie do serwisu. W warunkach domowych niewiele zdziałasz a możesz tylko pogorszyć.
Ok :/
#12
Napisano 11 maja 2020 - 10:05
Nie mam na dysku systemu. Mam pendriva z El Capitanem ale by go zainstalować muszę mieć sprawny komputer apple. Może jest jakiś sposób zainstalowania systemu nie na macu?
Ok :/
Skoro masz pena z El Capitanem(zakładam, że bootowalnego), to odpal kompa z ALT i zobacz, czy pendrive jest widoczny.
MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT
iPhone 11 128GB
#13
Napisano 11 maja 2020 - 10:13
Skoro masz pena z El Capitanem(zakładam, że bootowalnego), to odpal kompa z ALT i zobacz, czy pendrive jest widoczny.
Już próbowałem. Jest to nie możliwe gdyż na ekranie macbooka nie ma nic oprócz czarnego ekranu. Próbowałem na uszkodzonym imacu zainstalować system ale pod koniec instalacji się komputer wyłącza.
#14
Napisano 13 maja 2020 - 18:29
#15
Napisano 14 maja 2020 - 10:00
Napisz coś więcej, naprawiali, wymieniali.
MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT
iPhone 11 128GB
#16
Napisano 14 maja 2020 - 10:08
Macbook już wrócił z serwisu. Okazało się że uszkodzona jest płyta główna. Po wymianie wszystko działa idealnie.
Wygląda na to, że wymieniono MLB i nie dowiemy się co było...
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych