Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Szary ekran podczas włączania Macbooka pro 15


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 08 May 2020 - 20:43

Dzień dobry. Posiadam Macbooka pro 15 z 2009 roku. Niedawno zepsuł się dysk, napęd CD oraz wentylatory więc postanowiłem wymienić hdd na ssd a wentylatory i napęd CD na nowe. Po uruchomieniu laptopa ujrzałem tylko szary ekran. Bez jakiegokolwiek logo. Wie ktoś co zrobić w takiej sytuacji? Dodam jeszcze iż dysk wyjąłem z mojego iMaca na którym wcześniej próbowałem zainstalować Mac Os El Capitan. System się nie pobrał gdyż iMac ma uszkodzoną kartę graficzną i się ciągle wyłącza.

#2 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1006 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 11 May 2020 - 06:24

Prawdopodobnie to objaw uszkodzonego układu graficznego. Możesz jeszcze odpiąć od płyty taśmę z dyskiem, próbować wyciągać po jednej kości ramu.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#3 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 06:53

Dziękuję za odpowiedź. Jak to mogło się stać kiedy komputer leżał wyłączony przez kilka dni?



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 May 2020 - 07:22

Prawdopodobnie to objaw uszkodzonego układu graficznego. Możesz jeszcze odpiąć od płyty taśmę z dyskiem, próbować wyciągać po jednej kości ramu.


Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 08:28

Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.


Macbook ma 2 grafiki. Niedawno wymieniałem matrycę i wszystko działało. Mogę sprawdzić czy macbook działa na uszkodzonej.

Jeśli zgłasza się matryca (podświetlenie) a brak treści obrazu to nie jest to grafika (no chyba, że to model z jedną grafika - w takim przypadku MCP może dawać takie objawy). Prędzej obstawiałbym tasiemkę matrycy lub drobnicę przy przełaczniku/gnieździe LVDS.


Tasiemka matrycy jest ok. Wymieniłm matrycę na uszkodzoną i jest tak samo.

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 May 2020 - 09:15

Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 09:26

Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.


Ok

Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.


Podłączyłem i niestety monitor nie widzi że macbook jest podłączony.

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 May 2020 - 09:29

Poczekaj na zgłoszenie się systemu - dopiero wtedy uruchamiany jest zewnętrzny w 2009 roczniku przy 256MB VRAM.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 09:32

Odepnij matrycę i podłącz monitor zewnętrzny.


Podłączyłem równiż telewizor. Ten widzi podłączony sprzęt ale również ekran jest czarny.

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 May 2020 - 09:35

Oddaj w takim razie do serwisu. W warunkach domowych niewiele zdziałasz a możesz tylko pogorszyć.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 09:42

Poczekaj na zgłoszenie się systemu - dopiero wtedy uruchamiany jest zewnętrzny w 2009 roczniku przy 256MB VRAM.


Nie mam na dysku systemu. Mam pendriva z El Capitanem ale by go zainstalować muszę mieć sprawny komputer apple. Może jest jakiś sposób zainstalowania systemu nie na macu?

Oddaj w takim razie do serwisu. W warunkach domowych niewiele zdziałasz a możesz tylko pogorszyć.


Ok :/

#12 BlueBook

BlueBook
  • 401 posts

Posted 11 May 2020 - 10:05

Nie mam na dysku systemu. Mam pendriva z El Capitanem ale by go zainstalować muszę mieć sprawny komputer apple. Może jest jakiś sposób zainstalowania systemu nie na macu?

Ok :/

Skoro  masz pena z El Capitanem(zakładam, że bootowalnego), to odpal kompa z ALT i zobacz, czy pendrive jest widoczny.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#13 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 11 May 2020 - 10:13

Skoro masz pena z El Capitanem(zakładam, że bootowalnego), to odpal kompa z ALT i zobacz, czy pendrive jest widoczny.


Już próbowałem. Jest to nie możliwe gdyż na ekranie macbooka nie ma nic oprócz czarnego ekranu. Próbowałem na uszkodzonym imacu zainstalować system ale pod koniec instalacji się komputer wyłącza.

#14 Osk

Osk
  • 33 posts

Posted 13 May 2020 - 18:29

Macbook już wrócił z serwisu. Okazało się że uszkodzona jest płyta główna. Po wymianie wszystko działa idealnie.

#15 BlueBook

BlueBook
  • 401 posts

Posted 14 May 2020 - 10:00

Napisz coś więcej, naprawiali, wymieniali.


MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT

iPhone 11 128GB


#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 14 May 2020 - 10:08

Macbook już wrócił z serwisu. Okazało się że uszkodzona jest płyta główna. Po wymianie wszystko działa idealnie.

 

Wygląda na to, że wymieniono MLB i nie dowiemy się co było...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users