Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad Pro - problemy z uznaniem rękojmi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 listopada 2019 - 23:31

Mam problem z uznaniem roszczenia z tytułu rękojmi odnośnie iPada Pro kupionego na oficjalnej stronie Apple. 

 

W urządzeniu wystąpiły dwie wady, jedna z nich polegała na "pykaniu" ekranu po naciśnięciu ekranu w okolicy kamery, a drugą jest jasny punkt w innym miejscu ekranu (nie piksel, obszar ma kilka mm, widoczne na jasnym tle). Zostałem umówiony poprzez infolinię do serwisu, którzy potwierdził istnienie wad i przyjął urządzenie po dokładnych oględzinach na specjalnym stanowisku, gdzie jego stan określono na podpisanym protokole jako "drobne ślady użytkowania". Tymczasem po kilku dniach roszczenie zostało odrzucone przez serwis ze względu na "deformację obudowy". W rzeczywistości oddane urządzenie wyglądało praktycznie jak nowe, a już na pewno nie miało żadnych uszkodzeń mechanicznych.

Zgłosiłem sprawę ponownie na infolinii Apple i początkowo wszystko wydawało się iść w dobrym kierunku, według relacji dwóch pierwszych starszych techników, z którymi rozmawiałem, sprawa przeszła przez ocenę techniczną i prawną Apple i zapewniano mnie, że brakuje już tylko jakiegoś potwierdzenia w serwisie. Sugerowano nawet prawdopodobny termin odbioru naprawionego lub wymienionego urządzenia. Czekałem cierpliwie na ostateczne potwierdzenie blisko miesiąc, przypominając się co jakiś czas. Wciąż sugerowano, że jest jakiś problem z kontaktem z serwisem i sprawa lada dzień sprawa będzie ostatecznie zamknięta.

Wtem nagle otrzymałem informację, ze reklamacja nie zostanie uznana, ponieważ urządzenie jest ewidentnie wygięte, co ponoć widać gołym okiem. Stało się to po blisko dwóch miesiącach po zgłoszeniu reklamacji na infolinii i blisko miesiąc po przejściu (jak twierdzili konsultanci z sukcesem) sprawy przez ocenę techniczną i prawną Apple.

Brzmi to jak absurd i nie wiem jak do tego podejść. Podejrzewam, że moje urządzenie mogło zostać uszkodzone w serwisie.

 

Co radzicie w tej sprawie? Czy istnieje jakaś bardziej skuteczna metoda kontaktu, niż dzwonienie na infolinię? Konsultanci nie chcą podać kontaktu do swoich przełożonych ani żadnej metody kontaktu pisemnego. Oficjalni polscy dystrybutorzy nie czują się odpowiedzialni za sprawę (jeden ignoruję korespondencje, drugi uprzejmie odsyła na infolinię).

Z góry dziękuję za pomoc.

 


Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#2 MC_

MC_
  • 6 033 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 09:36

Jeśli złożyłeś z tytułu rękojmi jako konsument, to w przypadku braku odpowiedzi w ciągu 14 dni uznaje się roszczenie za uznane.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 10:18

Który to serwis tak pięknie zadziałał? Wygląda mi to na jakiś dodatkowy kontakt serwisu z Apple i próbę przerzucenia odpowiedzialności na ciebie. To ewidentnie sugeruje że czegoś się mogą bać. Mam tu na myśli uszkodzenie z własnej winy. 

Tak jak napisał MC_ 14 dni bez odp to przyznanie ci racji. Jeśli czekałeś i czekałeś bez odp spokojnie możesz przypomnieć im o tym zapisie a w ostateczności zagrozić UOKIKiem o ile w ogóle Apple się tego boi. Zresztą oni jak oni ale serwis spokojnie może się tym przejąć. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 28 listopada 2019 - 10:23

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#4 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 11:18

Mam problem z uznaniem roszczenia z tytułu rękojmi odnośnie iPada Pro kupionego na oficjalnej stronie Apple. 

...

Czy tablet kupiłeś jako konsument, kiedy?

Jakie było Twoje żądanie przy składaniu reklamacji?

Czy masz kopię protokołu przyjęcia zgłoszenia?

Czy otrzymałeś pisemną decyzję o odmowie uznania  reklamacji?



#5 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 listopada 2019 - 15:10

Czy tablet kupiłeś jako konsument, kiedy?

Jakie było Twoje żądanie przy składaniu reklamacji?

Czy masz kopię protokołu przyjęcia zgłoszenia?

Czy otrzymałeś pisemną decyzję o odmowie uznania  reklamacji?

 

Ad. 1 Jako konsument, w momencie zgłoszenia roszczenia nie minęły jeszcze dwa lata.
Ad. 2 Naprawa lub wymiana.
Ad. 3 Oczywiście, podpisany przez pracownika serwisu. "Drobne ślady użytkowania".
Ad. 4 Tylko mail z serwisu.


Który to serwis tak pięknie zadziałał? Wygląda mi to na jakiś dodatkowy kontakt serwisu z Apple i próbę przerzucenia odpowiedzialności na ciebie. To ewidentnie sugeruje że czegoś się mogą bać. Mam tu na myśli uszkodzenie z własnej winy. 

Tak jak napisał MC_ 14 dni bez odp to przyznanie ci racji. Jeśli czekałeś i czekałeś bez odp spokojnie możesz przypomnieć im o tym zapisie a w ostateczności zagrozić UOKIKiem o ile w ogóle Apple się tego boi. Zresztą oni jak oni ale serwis spokojnie może się tym przejąć. 

 

Zastanawiam się jak należy liczyć ten termin. Adresat roszczeń to irlandzka spółka Apple, a nie polski serwis i właśnie tam zgłosiłem roszczenie, poprzez infolinię. Wizyta w serwisie była z inicjatywy Apple i serwis wyartykułował pewną opinię, jednak ostateczne stanowisko Apple przedstawiło mi, telefonicznie, dopiero wczoraj, czyli po prawie dwóch miesiącach od zgłoszenia roszczenia.


Użytkownik Rijndael edytował ten post 28 listopada 2019 - 14:41

Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#6 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 15:40

Spróbuj złożyć pytanie ( albo skargę ) do Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska poprzez stronę https://konsument.gov.pl

#7 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 listopada 2019 - 17:24

Spróbuj złożyć pytanie ( albo skargę ) do Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska poprzez stronę https://konsument.gov.pl

 

Dzięki. Na pewno skorzystam i z tej możliwości.
Jeśli chodzi o polski serwis, to wniosek do MRPK złożyłem od razu po kuriozalnym mailu, przypuszczając, że serwis mógł uszkodzić urządzenie. Niestety MRPK nie rozpatruje spraw od razu, trzeba na to trochę poczekać.

Cała sprawa jest tak absurdalna, że aż nie wierzę, że to się dzieje. Przykładowo jeden z konsultantów Apple stwierdził, że osoba przyjmująca urządzenie w serwisie nie jest przeszkolona, wiec jej ocena stanu urządzenia na protokole odbiorczym nie jest wiążąca (w rzeczywistości mają do tego specjalne stanowiska i procedura trwa ok. 10 minut), a minutę wcześniej twierdził, że "wygięcie jest widoczne gołym okiem".

Mam wrażenie, że trafiłem na jakiś mur, chociaż sprawę od początku staram się załatwić spokojnie i konkretnie.


Użytkownik Rijndael edytował ten post 28 listopada 2019 - 17:25

Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#8 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 19:50

Rozumiem, że pod skrótem MRPK kryje się miejski rzecznik konsumentów. Również myślałam nad takim rozwiązaniem, doszłam jednak do wniosku, że to Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za przedmiot reklamacji w procedurze rękojmi. Nie serwis, nawet jak to on uszkodził reklamowany tablet. To powinno być rozliczenie pomiędzy Sprzedawcą/producentem I serwisem, nie pomiędzy Tobą a serwisem. Serwis ponosiłby odpowiedzialność wobec Ciebie gdybyś reklamował ten tablet z tytułu gwarancji ( odpowiedzialność za przypadkową utratę lub uszkodzenie reklamowanej rzeczy na podstawie §3. art. 580 Kc )
Pozostaje jedynie kwestia dowodowa, że zgłaszałeś rękojmię na infolinii i że to Sprzedawca wskazał Ci właściwy autoryzowany serwis. Masz dostęp do zapisu tej rozmowy?
Jest to bardzo ciekawa sprawa i powinna zainteresować rzecznika. Sama rzecznik pewnie się tym nie zajmie, ale ma w swoim biurze niezłych prawników i warto któregoś z nich zainteresować osobiście.

#9 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 listopada 2019 - 21:15

Rozumiem, że pod skrótem MRPK kryje się miejski rzecznik konsumentów. Również myślałam nad takim rozwiązaniem, doszłam jednak do wniosku, że to Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za przedmiot reklamacji w procedurze rękojmi. Nie serwis, nawet jak to on uszkodził reklamowany tablet. To powinno być rozliczenie pomiędzy Sprzedawcą/producentem I serwisem, nie pomiędzy Tobą a serwisem. Serwis ponosiłby odpowiedzialność wobec Ciebie gdybyś reklamował ten tablet z tytułu gwarancji ( odpowiedzialność za przypadkową utratę lub uszkodzenie reklamowanej rzeczy na podstawie §3. art. 580 Kc )
Pozostaje jedynie kwestia dowodowa, że zgłaszałeś rękojmię na infolinii i że to Sprzedawca wskazał Ci właściwy autoryzowany serwis. Masz dostęp do zapisu tej rozmowy?
Jest to bardzo ciekawa sprawa i powinna zainteresować rzecznika. Sama rzecznik pewnie się tym nie zajmie, ale ma w swoim biurze niezłych prawników i warto któregoś z nich zainteresować osobiście.

 

Tak, "P" jest zbędne. Chodzi oczywiście o Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Dostępu do nagrania nie mam. Z rozmowy z ostatnim konsultantem dowiedziałem się, że "akurat tych nagrań nie ma". Mam natomiast potwierdzenie mailowe umówienia do serwisu przez Apple, wraz z krótkim opisem (że chodzi o ekran) i numerem sprawy. Jego treść zgadza się z protokołem odbiorczym w serwisie (data, adres serwisu etc.).

Sugerujesz, że warto umówić się na spotkanie z MRK niezależnie od złożonego wniosku? 

 


Użytkownik Rijndael edytował ten post 28 listopada 2019 - 22:10

Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#10 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 28 listopada 2019 - 21:27

W protokole przyjęcia sprzętu jest wpis dot. trybu reklamacji, czyli „rękojmia”?
Tak, warto umówić się na indywidualną rozmowę. Będziesz mógł powiedzieć więcej niż zawarłeś we wniosku. Ponadto dopytasz o kierunek postępowania, szanse powodzenia i ewentualny czas oczekiwania na podjęcie czynności przez pracownika biura.

#11 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 29 listopada 2019 - 08:44

Walcz. Z przyjemnością poznam dalsze losy bo jak na razie ewidentnie widać że to serwis dał ciała. Dali pracownika który nie ma uprawnień potem mogli uszkodzić sprzęt a teraz się wykręcają. Apple może staje po ich stronie albo też jest pośrodku i ciężko wydać jednoznaczną opinię. W ogóle o tym że nieodpowiedni pracownik opiniował sprzęt wspomniałbym u Apple. Chyba że już to zrobiłeś. Serwisy działają pod ich skrzydłami więc jeśli ktoś wali takiego babola powinno ich to zainteresować. Notabene fajnie jakbyś wspomniał co to za serwis. Wiadomo jedna negatywna opinia zawsze wybija się bardziej niż 10 pozytywnych ale z drugiej to nie jest jakaś błaha sprawa żeby przejść obok niej. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#12 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 listopada 2019 - 20:57

W protokole przyjęcia sprzętu jest wpis dot. trybu reklamacji, czyli „rękojmia”?

 

Oczywiście. Jest napisane, że chodzi o rękojmię, a poniżej znajduje się opis stanu urządzenia (drobne ślady użytkowania).


Walcz. Z przyjemnością poznam dalsze losy bo jak na razie ewidentnie widać że to serwis dał ciała. Dali pracownika który nie ma uprawnień potem mogli uszkodzić sprzęt a teraz się wykręcają. Apple może staje po ich stronie albo też jest pośrodku i ciężko wydać jednoznaczną opinię. W ogóle o tym że nieodpowiedni pracownik opiniował sprzęt wspomniałbym u Apple. Chyba że już to zrobiłeś. Serwisy działają pod ich skrzydłami więc jeśli ktoś wali takiego babola powinno ich to zainteresować. Notabene fajnie jakbyś wspomniał co to za serwis. Wiadomo jedna negatywna opinia zawsze wybija się bardziej niż 10 pozytywnych ale z drugiej to nie jest jakaś błaha sprawa żeby przejść obok niej. 

 

Pracownik serwisu odbierający sprzęt zachowywał się bardzo profesjonalnie, mają do tego dedykowane stanowiska, z odpowiednim oświetleniem i sprawdzają tam m.in. czy urządzenie jest proste kładąc je na specjalnej powierzchni. To ostatni z konsultantów Apple próbował mnie przekonywać, że pracownicy odbierający sprzęt są nie przeszkoleni więc ich opinia nie jest wiążąca.


Użytkownik Rijndael edytował ten post 29 listopada 2019 - 20:58

Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#13 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 29 listopada 2019 - 21:08

Apple ma zapewne wiedzę której nie mamy my. Może faktycznie sprzęt przyjął nie ten pracownik który powinien. Nie wiem. Nawet jeśli to dalej obciąża serwis skoro kogoś takiego wystawili. Z drugiej może to Apple szuka dziury w całym aby uniknąć naprawy. Trzeba sprecyzować w kogo uderzasz. Tak jak zostało już jednak napisane. Rękojmia dotyczy sprzedawcy a wiec Apple i to ich musisz cisnąć. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#14 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 listopada 2019 - 22:22

Apple ma zapewne wiedzę której nie mamy my. Może faktycznie sprzęt przyjął nie ten pracownik który powinien. Nie wiem. Nawet jeśli to dalej obciąża serwis skoro kogoś takiego wystawili. Z drugiej może to Apple szuka dziury w całym aby uniknąć naprawy. Trzeba sprecyzować w kogo uderzasz. Tak jak zostało już jednak napisane. Rękojmia dotyczy sprzedawcy a wiec Apple i to ich musisz cisnąć. 

 

Ta uwaga nie dotyczyła żadnego konkretnego pracownika, tylko ogólnie pracowników przyjmujących sprzęt w serwisie.

 

Apple ma zapewne wiedzę której nie mamy my. Może faktycznie sprzęt przyjął nie ten pracownik który powinien. Nie wiem. Nawet jeśli to dalej obciąża serwis skoro kogoś takiego wystawili. Z drugiej może to Apple szuka dziury w całym aby uniknąć naprawy. Trzeba sprecyzować w kogo uderzasz. Tak jak zostało już jednak napisane. Rękojmia dotyczy sprzedawcy a wiec Apple i to ich musisz cisnąć. 

 

Usterki zgłosiłem na infolinii Apple. To oni poprosili mnie o dostarczenie sprzętu do konkretnego serwisu i mnie tam umówili.


Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#15 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 01 grudnia 2019 - 16:09

Złożyłeś zapytanie do Europejskiego Centrum Konsumenckiego? Takie zapytanie w niczym nie koliduje ze złożonym wnioskiem do rzecznika konsumentów. Tym bardziej, że u tego rzecznika bardzo długo oczekuje się na wszczęcie interwencji. Jeżeli w ECK dojdą do przekonania, że powinieneś złożyć skargę, to o tym fakcie zawiadomisz rzecznika i być może uda się wypracować najlepszą dla Ciebie ścieżkę postępowania.

#16 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudnia 2019 - 21:59

Dostałem informację na infolinii Apple, że ostatecznie zostało jednak wystawione "zlecenie naprawy" do serwisu. Pytano mnie, czy był ze strony serwisu jakiś kontakt. Niestety póki co nie było. Jednak w związku z udzieleniem jednoznacznej odpowiedzi przez infolinię Apple postanowiłem na razie poczekać ze składaniem m.in. skargi do ECK.


Użytkownik Rijndael edytował ten post 04 grudnia 2019 - 22:00

Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4


#17 ali_cja

ali_cja
  • 86 postów

Napisano 04 grudnia 2019 - 22:21

Skoro złożyłeś wniosek o interwencję do rzecznika konsumentów, powinieneś go o tym fakcie powiadomić. Myślę, że wystarczy e-mail. Oczywiście z podaniem nr sprawy. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej, zgodnej z Twoimi oczekiwaniami, również pamiętaj o rzeczniku.

#18 Rijndael

Rijndael
  • 110 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2019 - 18:53

Po złożeniu skargi otrzymałem od MRK informacje o dokładnym terminie rozpoczęcia jej rozpatrywania.  Przed jego upływem oczywiście poinformuję MRK o tym, na jakim etapie jest sprawa (lub wcześniej, jeśli -- a mam taką nadzieję -- sprawa zostanie wreszcie zakończona).


Xs gold + Pro 10,5 grey + TV4





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych