Na jakiej stronie można sprawdzić datę sprzedaży/ może jeszcze jest rękojmia / po nr IEMI lub seryjnym.
Telefon niesprawny z drugiej ręki dlatego data sprzedaży lub pierwszej aktywacji nie jest mi znana.
Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.
Posted 19 October 2019 - 15:25
Na jakiej stronie można sprawdzić datę sprzedaży/ może jeszcze jest rękojmia / po nr IEMI lub seryjnym.
Telefon niesprawny z drugiej ręki dlatego data sprzedaży lub pierwszej aktywacji nie jest mi znana.
Posted 19 October 2019 - 17:36
Nawet gdybyś ustalił, na podstawie daty upływu gwarancji, datę zakupu tego telefonu, to pozostaje jeszcze kwestia ustalenia tzw. pierwszego Sprzedawcy i wykazania, że to on sprzedał dany egzemplarz telefonu.
Ponadto, z uwagi na opór Sprzedawców poprzez uchylanie się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi wobec „wtórnych” nabywców sprzedanej rzeczy, miałbyś olbrzymi problem z wykazaniem, że prawo do rękojmi Ci przysługuje. Bez profesjonalnej pomocy prawnej, podejrzewam, nie dałbyś sobie rady.
Sprawa być może byłaby prostsza, gdybyś dysponował pisemną umową sprzedaży z „drugiej ręki”, wówczas z niej domyślnie można byłoby wywieźć również przelew przyszłych wierzytelności (z tytułu rękojmi ) i być może ustalić pierwszego Sprzedawcę.
Odrębną kwestią jest to, że wobec sprzedawcy „z drugiej ręki” przysługuje Ci rękojmia, jeżeli jej nie wyłączył lub nie ograniczył. O tym sprzedający najczęściej zapominają i nie wzmiankują o rękojmi przy zwieraniu umowy sprzedaży.
Posted 19 October 2019 - 17:45
Nawet gdybyś ustalił, na podstawie daty upływu gwarancji, datę zakupu tego telefonu, to pozostaje jeszcze kwestia ustalenia tzw. pierwszego Sprzedawcy i wykazania, że to on sprzedał dany egzemplarz telefonu. [CIACH]
Strasznie komplikujesz i najwyraźniej nigdy nie korzystałaś z autoryzowanego serwisu Apple. W praktyce, jeżeli telefon jest na gwarancji Apple i pochodzi od oficjalnego resellera, a gwarancja nie upłynęła, to serwisy nie wymagają przedstawiania jakichkolwiek dokumentów.
Edited by Mikołaj Maciejko, 19 October 2019 - 17:48.
Posted 19 October 2019 - 17:51
Jest inf "nie potwierdzona data zakupu" jak to rozumieć ?
Posted 19 October 2019 - 18:14
Jest inf "nie potwierdzona data zakupu" jak to rozumieć ?
Rozumieć to tak, że Apple nie wie, kiedy produkt został zakupiony przez pierwotnego nabywcę, a w konsekwencji, nie jest w stanie określić, czy gwarancja jest jeszcze ważna. Aby się mógł dowiedzieć, należy mu przedstawić paragon. Z kontekstu zakładam, że go nie masz, zatem pozostaje kontakt ze sprzedawcą, od którego nabyłeś telefon.
Edited by Mikołaj Maciejko, 19 October 2019 - 18:15.
Posted 19 October 2019 - 18:19
Czyli jak zgłoszę się do punktu Orange to powinni odszukać datę zakupu?
Raczej liczę na rękojmię
Posted 19 October 2019 - 19:30
Strasznie komplikujesz i najwyraźniej nigdy nie korzystałaś z autoryzowanego serwisu Apple. W praktyce, jeżeli telefon jest na gwarancji Apple i pochodzi od oficjalnego resellera, a gwarancja nie upłynęła, to serwisy nie wymagają przedstawiania jakichkolwiek dokumentów.
@bolanty pytał o rękojmię, nie o gwarancję.
Posted 19 October 2019 - 20:19
Nie sądzę. Nie jesteś stroną tej transakcji. Dlaczego mieliby Tobie udostępniać takie informacje? Na jakiej podstawie?Czyli jak zgłoszę się do punktu Orange to powinni odszukać datę zakupu?
Posted 19 October 2019 - 20:35
Nie sądzę. Nie jesteś stroną tej transakcji. Dlaczego mieliby Tobie udostępniać takie informacje? Na jakiej podstawie?
Jestem stroną w sprawie.
Kupiłem mam umowę kupna od kogoś kto kupił w Orange. Gwarancja i rękojmia jest na produkt , a nie dla pierwszego klienta
Posted 19 October 2019 - 20:40
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Posted 19 October 2019 - 21:33
Paragon jest bezimienny.
Ja pokażę fakturę to będą wołać dowód osobisty?
Nie chcę odstąpienia od umowy tylko naprawy
Posted 19 October 2019 - 22:00
Jestem stroną w sprawie.
Kupiłem mam umowę kupna od kogoś kto kupił w Orange. Gwarancja i rękojmia jest na produkt , a nie dla pierwszego klienta
Nie wiedziałam, że masz umowę sprzedaży „z drugiej ręki” i wiesz kto był/jest „pierwotnym” sprzedawcą.
Podzielam Twoje argumenty i myślę, że masz duże szanse, jeżeli Ci ktoś pomoże, na pozytywne rozpatrzenie reklamacji z tytułu rękojmi.
Zobacz Uchwałę składu siedmiu sędziów z 19 października 2016 r. Sygn, akt lll CZP 5/16
http://www.sn.pl/sit...ii czp 5-16.pdf ,
w szczególności jej uzasadnienie, w części
„... kupujący ( mój dopisek - czyli Twój sprzedawca,abonent Orange ) może te uprawnienia ( mój dopisek - z rękojmi ) przenieść na nabywcę w drodze przelewu ( mój dopisek- przelew wierzytelności przyszłych ) zawartego w umowie sprzedaży także w sposób dorozumiany ... „
Trudna droga, ale z szansą powodzenia.
Posted 19 October 2019 - 22:01
Ja pokażę fakturę to będą wołać dowód osobisty?
To masz fakturę? W takim razie, po co pytasz, jak sprawdzić datę sprzedaży, skoro jest na fakturze?
Posted 19 October 2019 - 22:27
To masz fakturę? W takim razie, po co pytasz, jak sprawdzić datę sprzedaży, skoro jest na fakturze?
Kupiłem telefon bez faktury ,ale wiem ,że poprzedni właściciel kupił na firmę.
Chcę sprawdzić datę sprzedaży aby wiedzieć czy w ogóle warto uderzać do niego o scan faktury.
Dotychczasowy właściciel mógł wiedzieć ,że gwarancja się skończyła i sprzedał ,ale mógł nie być świadomy rękojmi .
Posted 20 October 2019 - 06:22
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Posted 20 October 2019 - 08:44
Posted 20 October 2019 - 11:03
Naczytałeś się głupot na facebookowych grupach dla dzieci.
1. Skoro nie można zidentyfikować daty gwarancji to już na 99% nie ma.
2. Jeśli kupiłeś telefon od osoby X to u niej masz rękojmie a nie u Orange.
3. Rękojmia na zakup B2B wynosi rok
4. Nawet jeśli zakup był od osoby prywatnej i minął rok to masz opinie rzeczoznawcy że wada była już w momencie zakupu ?
Nie używam Facebook-a
1.Właśnie chcę zidentyfikować datę w ORANGE
2.Nie oczekuję rękojmi od X ,jeśli chodzi o uznanie rękojmi to zależy czy naprawa czy odstąpienie od umowy ,ja chcę naprawy .Po za tym mogę nic nie mówić i nikt nie będzie pytał - jestem osobą z faktury nikt dowodu nie będzie sprawdzał.
3 Właśnie mam nadzieję ,że jestem jeszcze w okresie rękojmi.
4.Nie mam żadnych roszczeń do osoby od której kupiłem, chcę wystąpić domyślnie jako ona do ORANGE
Posted 20 October 2019 - 15:19
...
3. Rękojmia na zakup B2B wynosi rok
...
Nieprawda.
Źródło: Kodeks cywilny
...
Art. 568
§ 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
oraz
Art. 558
§ 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych.
Posted 20 October 2019 - 15:37
Przypomnienie:
Zasady umieszczania wpisów na forum:
[…]
Forum myapple jest miejscem przeznaczonym na dyskusje o problemach związanych z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania wyprodukowanego przez Apple lub współpracującego z urządzeniami tej firmy. Jakkolwiek inne tematy nie są zabronione to jedynym miejscem podjęcia dyskusji innej niż programowo/sprzętowa Apple jest dział Think Different. Podlega on wszystkim innym punktom niniejszego regulaminu.
Wątek zostaje tam przeniesiony.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
Posted 21 October 2019 - 07:15
3. Rękojmia na zakup B2B wynosi rok
Na zegarek bez problemu uznali po 20 miesiącach w autoryzowanym serwisie.
Posted 21 October 2019 - 07:36
Bo kolega z awersją do jabłek niestety nie napisał prawdy.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
Posted 21 October 2019 - 18:15
...
chcę wystąpić domyślnie jako ona do ORANGE
....
@bolanty;
nie mnie oceniać Twoje zamierzenia, powinieneś jednak zwrócić uwagę na informację ze strony Orange: „ Co będzie potrzebne, aby zareklamować uszkodzony telefon w ramach rękojmi.” https://www.orange.p...onu-komorkowego
Posted 21 October 2019 - 18:53
Zastanawia mnie, co w przypadku, kiedy chciałbym zupełnie uczciwie reklamować telefon z tytułu rękojmi w czyimś imieniu. Dajmy na to, w imieniu mojej babci, która nie ma siły, żeby latać po serwisach i nie za bardzo się na tym zna. To chyba jest zbyt błaha sprawa, żeby wymagać jakiegoś notarialnego upoważnienia.
Posted 21 October 2019 - 19:07
Zastanawia mnie, co w przypadku, kiedy chciałbym zupełnie uczciwie reklamować telefon z tytułu rękojmi w czyimś imieniu. Dajmy na to, w imieniu mojej babci, która nie ma siły, żeby latać po serwisach i nie za bardzo się na tym zna. To chyba jest zbyt błaha sprawa, żeby wymagać jakiegoś notarialnego upoważnienia.
Pomagałam przy podobnej sprawie, tylko- jeżeli dobrze pamiętam- dotyczyła ona T-Mobile.Małżonka prowadziła firmę, mąż ( zdaje się po znajomości z doradcą ) zawierał w imieniu żony umowy abonamentowe z telefonem. Małżonka nie chciała się bawić w rękojmię, a mąż nie chciał odpuścić. Wystarczyło tylko wypełnienie i podpisanie druczka ( ze strony operatora ) o udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi. Odtąd legalnie to on pilotował sprawę rękojmi ( w efekcie otrzymał nowy telefon).
0 members, 3 guests, 0 anonymous users