Właśnie. Upadł i nie działa Face ID
Gdzieś na forach czytałem ,że wbrew pozorom to od wstrząsu psuje się tylny aparat a nie przedni.
Podobno ze sobą jakoś współpracują , i właśnie uszkodzenie tylnego ma wpływ na to ,że nie działa Face ID
Czy ktoś miał podobny przypadek i może to potwierdzić ,lub zna inne rozwiązanie na uszkodzenie Face ID po upadku.
Nie działa Face ID po upadku
#1
Napisano 16 października 2019 - 21:04
#2
Napisano 16 października 2019 - 21:15
Z tego co mi wiadomo, to przedni aparat nie jest używany do FID tylko jest osobny sensor do tego. Czy upadając została uszkodzona szybka jeśli tak to w jakim miejscu?
iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -> iPhone 15 Pro Max 25GB White Titanium
#3
Napisano 16 października 2019 - 23:11
Czyli to by się potwierdzało, że przedni aparat nie gra roli. Szybka pękła ale z tyłu .A co myślisz o aparacie z tyłu ? Podobno serwisy mają polecenie w tej sytuacji wymieniać tylne aparaty ,dlatego szukam kogoś kto to potwierdzi na swoim przypadku lub nie
#4
Napisano 17 października 2019 - 01:13
Kiedyś naprawiałem iPhone 7 po upadku a aby było ciekawiej, jeszcze został przejechany LOL, tel udało się zreanimować, ALE tylna kamera wyglądała na nie uszkodzoną, ale miała pękniętą szybkę. Przednia z racje tego że ekran był jedną wielką pajęczyną, i brakowało kilku elementów szczególnie w okolicy przedniego aparatu było wiadome, że nie będzie działać. Ekran wraz kamerą i innymi rzeczami, tylna szybka kamery zostały wymienione, efekt, wszystko działa prócz aparatu... efekt czarny ekran.... Wymiana tylnego aparatu na nowy rozwiązała problem, Wychodzi na to, że aparaty są ze sobą powiązane, ale FID to zupełnie inna sprawa, bo FID rozpoznaje twarz nawet w ciemności, a jak wiadomo kamera nie ma takiej możliwości bo nie posiada noktowizora i nie widzi obiektów w zupełnej ciemności.
Budowa przodu iPhone X
I tutaj jest wyjaśnienie dotyczące tych wszystkich sensorów i kamer.
The infrared camera and dot projector as the main parts of Face ID system are tied to the unique logic board inside each iPhone X.
The flood illuminator works with the Face ID system and is tied to the unique logic board inside each iPhone X, so it failed after replacing.
iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -> iPhone 15 Pro Max 25GB White Titanium
#5
Napisano 17 października 2019 - 06:34
Przyczyn niedziałania FaceID po upadku może być kilka. Może być uszkodzony przedni sensor, ekran, tylny aparat lub coś na płycie. My podczas testu mamy informację o tym co z grubsza powoduje problem. Czasem wymienia się tylną kamerę, bo ona też musi być sprawna ale to praktycznie nigdy nie pomaga. Prawie zawsze wymieniamy cały telefon. Dodam, że ekran oraz moduł kamery przedniej z czujnikami FaceID muszą być "sparowane" z resztą telefonu, więc nie da się wymienić np. czujników FaceID na inne nowe czy używane, bo i tak nie będzie to działać. Jeśli tył jest rozbity i zależy Ci na działającym FaceID to prawdopodobnie konieczna będzie odpłatna wymiana całego telefonu.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#6
Napisano 17 października 2019 - 10:08
W ofercie serwisu Cortland jest naprawa FaceID ,cena 399 zł i /czytałem na forach/ mają zalecenia od Apple wymieniać właśnie tylny aparat ,który mimo ,że nie odbiera cech twarzy jest powiązany w działaniu jej rozpoznania i czuły na wstrząsy.
Wracając do postu SERWIS.ME ,jeśli Cortland ma taką ofertę to co robi ,paruje nowe czujniki przednie z telefonem?
#7
Napisano 17 października 2019 - 10:14
Szczerze mówiąc, to nigdy by mi powiązanie FID z głównym aparatem do głowy nie przyszło.
- MasterM lubi to
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#8
Napisano 17 października 2019 - 10:23
Też tak myślałem ,ale ponoć tak.
https://onetech.pl/f...owny-iphonea-x/
Potwierdzałoby też to ,że tylny aparat jest czuły na wstrząsy ,a czujniki z przodu nie bardzo.
#9
Napisano 17 października 2019 - 11:14
Nie wiem co Cortland robi z FaceID za te 399 złotych, musisz ich zapytać. Na pewno nie da się wymienić przednich czujników ani ich sparować. Jak są zepsute to cały telefon jest do wymiany.
Potwierdzałoby też to ,że tylny aparat jest czuły na wstrząsy ,a czujniki z przodu nie bardzo.
W aparacie tylnym czuły na wstrząsy jest auto fokus, jak się zepsuje po upadku to najwyżej zdjęcia są nieostre ale aparat działa. Czujniki od FaceID właśnie są bardzo delikatne, nawet przy zwykłym otwieraniu telefonu łatwo je uszkodzić.
Odnośnie zalecenia do wymiany tylnego aparatu to nie za każdym razem to robimy ale tylko w przypadku kiedy nasza diagnostyka wykryje usterkę tylnego aparatu mającą związek z FaceID. Tak jak napisałem, jak trafia do nas telefon z usterką FaceID to praktycznie zawsze jest wymiana całego telefonu.
- MasterM lubi to
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#10
Napisano 17 października 2019 - 12:49
A co sądzisz o tym artykule ?
#11
Napisano 17 października 2019 - 13:09
Jak to mówią, ktoś wie, że dzwoni ale nie wie w którym kościele.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#12
Napisano 17 października 2019 - 13:56
Dzwoniłem do Cortland-u i praktycznie potwierdzają Twoje informacje . Prawie zawsze wymiana telefonu, co oczywiście się nie opłaca /2700 zł/ lub jeśli sprawy systemowe lub aparat to naprawiają. Diagnostyka za darmo.
Dzięki za info.
#13
Napisano 19 października 2019 - 13:43
Czyli wygląda to nieciekawie dlatego dodatkowe pytanko.
Na jakiej stronie można sprawdzić datę sprzedaży/ może jeszcze jest rękojmia / po nr IEMI lub seryjnym.
Telefon z drugiej ręki dlatego nie jest mi znana.
#14
Napisano 19 października 2019 - 14:18
Przypominam, że jeden wątek = jedno zagadnienie. A skoro to pierwotne zostało wyczerpane, to zamykam.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych