Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple Music - pytania nowego użytkownika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Player 01

Player 01
  • 164 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 25 września 2019 - 23:33

Od ponad 2 lat regularnie korzystałem ze Spotify, jednak tydzień temu zainteresowałem się usługą Apple Music (głównie z uwagi na lepszą jakość audio). Pierwszym moim krokiem było przeniesienie playlist za pomocą odpowiedniego serwisu, co udało się bez najmniejszego problemu (nie znalazło tylko jednego utworu w bazie Apple). I w sumie to jest wszystko co było mi potrzebne do szczęścia, bo w swoich playlistach mam to co mnie aktualnie interesuje. ;-)

Zainteresowałem się jednak dzisiaj zakładką Biblioteka. Po kilkunastu sekundach zastanawiania się o co tu chodzi, zapaliła mi się nad głową ogromna żarówka. Czyżby applowska usługa zeskanowała moją lokalną bazę plików muzycznych załadowanych do iTunes i "przeniosła" ją do siebie? Tak! To musi być to! Ucieszyło mnie to niezmiernie, bo z odtwarzacza nie korzystałem ładnych kilka lat i pomyślałem sobie, że fajnie będzie odświeżyć sobie parę pozycji męczonych kilka czy kilkanaście lat temu. Szybko jednak zauważyłem, że coś tu nie gra...

 

Pierwsza rzecz: Dlaczego w appce na iPhonie, iPadzie czy Apple TV widzę albumy, których Apple Music nie ma w swojej bazie, nawet w sklepie iTunes? Albumy są bez okładek i z widoczną listą utworów, ale nie można ich odtworzyć. Czy to znaczy, że muszę je sobie sam puścić w chmurę? Pytam, bo nie wiem czy to jakiś bug, a nie chcę się doświadczać.

Druga rzecz: W Bibliotece (czy to w iTunes na PC, czy pozostałym sprzęcie z iOS) pojawiły mi się utwory i albumy, których nie znam i nigdy nie miałem na dysku, a tym bardziej sam nigdy wcześniej nie ładowałem do programu. Jakiś bug?

 

Trzecia rzecz: Sporo albumów czy wykonawców zniknęło z Biblioteki (na urządzeniach z iOS) mimo, że jest dostępna w bazie Apple Music. Co jest grane?

 

Czwarte pytanie (z gwiazdką): Czemu Apple Music chodzi z opóźnieniem i nie ładuje utworów "na strzała" tak jak jest to w Spotify? Taki urok serwisu i kwestia przyzwyczajenia?

+edit

Dobra... Mam rozwiązanie odnośnie "drugiej rzeczy". Winowajcą jest tu chyba serwis przenoszący playlisty. Te "nieznane albumy" to rzeczy, które gdzieś tam kiedyś odsłuchiwałem w Spotify. Sporo z nich rozpoznaję. Nieznana mi reszta to pewnie jakieś "randomy" z gotowych playlist, które jednym uchem wpadły, drugim wypadły. Wychodzi na to, że strona, z której skorzystałem przeniosła częściowo moją historię ze Spotify.

+edit2

"Trzecia rzecz" chyba też rozwiązana. Przy pierwszym uruchomieniu usługi Apple Music w iTunes, zaznaczyłem w opcjach coś takiego jak "Uaktualnij bibliotekę muzyczną iCloud" i chyba to przerwałem zamykając program. Kliknąłem to ponownie i mieli. ;-) Mam nadzieję, że wszystko pójdzie OK i odnajdą się zaginione albumy.

Tak więc zostaje jeszcze kwestia uploudu moich egzotycznych płyt, których Apple nie posiada w żadnej ze swoich usług.



#2 winmaciek

winmaciek
  • 2 571 postów
  • Płeć:

Napisano 25 września 2019 - 23:39

1. Chyba bug, albumy, które nie są w zasobach iTunes Store można wgrać „ręcznie”, przez aplikację iTunes. I tak, można wgrać zasadniczo dowolnie egzotyczną muzykę.

2. Raczej nie powinno tak być. Jedyny wyjątek, jaki znam z doświadczenia, to taki, gdy z jakiegoś powodu przepisywało tę samą piosenkę z albumu X do albumy Y (np. zamiast albumu „oficjalnego” piosenka pojawiała się jako element „składanki hitów”).

3. Skoro mieli, to niech przemieli.

4. Ten typ tak ma. Trzeba załatwić sobie szybsze łącze :D


iPhone XS, iPad 10.5"

#3 Player 01

Player 01
  • 164 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 26 września 2019 - 08:06

Co udało mi się ustalić:

1. Do wgrania niedostępnych albumów służy płatna usługa iTunes Match. Dobrze myślę?
2. Tak jak napisałem w "editach". Serwis, z którego skorzystałem skopiował historię odtwarzanych plików i załadował ją do Biblioteki. Nie widzę innego wytłumaczenia. Dziwne, ale ogarnę to ręcznie. ;-)
3. Mieliło kilka godzin i... lipa. W ogóle cały proces wyglądał bardziej jak pobieranie/wysyłanie czegoś, bo na każdy tytuł schodziło nawet do kilkunastu sekund. Większość albumów z mojej lokalnej bazy nie pojawiła się w Bibliotece w Apple Music, a są to bardzo popularne wydania, dobrze przeze mnie opisane, bez żadnych udziwnień. Mimo to iTunes przy tych plikach pokazuje ikonkę "przekreślonej chmurki". O co tu chodzi? :-(

4. No właśnie widzę, że utwory zaczynają grać po 1 czy 2 sekundach. Sprawdziłem to na iPhonie, iPadzie, Apple TV i PC. Po WiFi, jak i LTE. Na różnych sieciach... No nic. Trzeba się przyzwyczaić. To nie jest jakiś wielki problem.

 

+edit

 

Już w ogóle nie ogarniam zasady działania Apple Music. Zalogowałem się właśnie w pracy w wersji przeglądarkowej serwisu, gdzie nie mam iTunes, ani żadnych plików muzycznych. Mimo to mam dostęp do paru albumów, których nie ma (i chyba nigdy nie było) w iTunes. Normalnie mogę je odsłuchać. :-O Coraz bardziej się gubię.


Użytkownik Player 01 edytował ten post 26 września 2019 - 08:54


#4 winmaciek

winmaciek
  • 2 571 postów
  • Płeć:

Napisano 26 września 2019 - 08:53

Nie, nie potrzebujesz iTunes Match, jeśli masz subskrypcję Apple Music. 


iPhone XS, iPad 10.5"

#5 Player 01

Player 01
  • 164 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 26 września 2019 - 09:07

W takim razie to wszystko wyjaśnia. ;-)

No nic. Muszę uporządkować bibliotekę i spróbować ogarnąć pozycje z "przekreśloną chmurką".

Apple z kolei niech usprawni swój przeglądarkowy serwis, bo jak na razie strasznie to kuleje i niesamowicie laguje. Najlepiej niech wydadzą osobną aplikację, odłączoną od iTunes. ;-)



#6 Player 01

Player 01
  • 164 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 27 września 2019 - 19:15

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego Apple Music ładuje moje albumy w chmurę? To trwa wieki... Większość pozycji (95%) jest w ich bazie. Jest jakieś logiczne wytłumaczenie takiego działania?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych