Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

15" MacBook Pro 2018r. - brak reakcji na zamknięcie klapy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maliniaq

Maliniaq
  • 6 postów

Napisano 13 czerwca 2019 - 19:55

Witam,

 

Od dwóch dni występuje u mnie problem z klapą monitora. Macbook nie reaguje na jej zamknięcie ani otwarcie, tzn jeżeli jest na chodzie i zamknę klapę, monitor ciągle jest włączony (nie przechodzi w tryb uśpienia). Jeżeli mając klapę otwartą przejdę w stan uśpienia i ją zamknę - po otwarciu dalej jest w trybie uśpienia (do tej pory po otwarciu klapy zawsze się wybudzał). Czyli tak jakby nie wiedział, że klapa jest zamykana/otwierana.

 

Zauważyłem to przypadkiem, po podłączeniu laptopa do zewnętrznego monitora (nie chciał przejść w tryb clamshell, tylko po zamknięciu klapy system cały czas pracował w trybie dwóch monitorów). Jeszcze 3 dni temu wszystko było w porządku. Resetowałem SMC, NVRAM, zrobiłem nawet czystą reinstalkę OS z pendrive, nic nie pomaga. Oprócz tego żadnych innych negatywnych skutków ubocznych. Mam aktualnie dość gorący okres w pracy (jestem retuszerem - sporo pracy a deadline krótki) i wolałbym unikać wysyłania sprzętu na serwis na tydzień/dwa - więc zanim to zrobię, może ktoś ma jakieś rady?

 

Komputer to MacBook Pro 15"/32GB RAM/Radeon 560X/mid 2018/JGH6

 

Pozdrawiam

SM



#2 DanielF

DanielF
  • 5 016 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 czerwca 2019 - 19:59

A przypadkiem nie jest na zasilaczu bo powinien inaczej reagować z zasilaczem a inaczej bez


Fallout ...war, war never changes...

#3 Maliniaq

Maliniaq
  • 6 postów

Napisano 13 czerwca 2019 - 20:21

A przypadkiem nie jest na zasilaczu bo powinien inaczej reagować z zasilaczem a inaczej bez

Reaguje dokładnie tak samo z zasilaczem jak i bez. Tak jakby sam mak nie wiedział, że ma klapę zamkniętą.



#4 grzechotek

grzechotek
  • 98 postów

Napisano 14 czerwca 2019 - 18:49

To pewnie masz uszkodzony czujnik Halla. 



#5 Maliniaq

Maliniaq
  • 6 postów

Napisano 04 lipca 2019 - 15:58

To pewnie masz uszkodzony czujnik Halla. 

Możliwe, żeby sam z siebie strzelił? Kurcze mam sporo pracy na głowie, terminy gonią i średnio uśmiecha mi się wysyłać na kilka/kilkanaście dni laptopa na serwis... 



#6 Maliniaq

Maliniaq
  • 6 postów

Napisano 16 lipca 2019 - 21:01

Laptop zaliczył serwis z tytułu gwarancji - strzelił czujnik, wymieniono matrycę z obudową (cała górna połowa laptopa) na nowe. Temat do zamknięcia.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych