Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Odciskające się klawisze na ekranie Macbooka Pro 2018


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 polaknamasie

polaknamasie
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 marca 2019 - 11:20

Siemka! 

Kupiłem w styczniu swojego pierwszego MacBooka - wersja Pro 2018. Wszystko było dobrze do wczoraj - zauważyłem, że na ekranie odciskają się klawisze. Oczywiście mogę je wytrzeć, ale w dłuższej perspektywie uszkodzi to powłokę matrycy. Komp leży 99% czasu na biurku, kiedy go wynoszę z domu to zawsze w sleeve'ie. 

Co mogę z tym zrobić? Na infolinii Apple powiedzili mi, że to znana wada i wymienią mi to w serwisie, natomiast w serwisie iSpot potraktowano mnie olewczo - pracownik wyczyścił ekran szmatką i powiedział, że problemu nie ma.
 

Wydałek kupę pieniędzy na ten sprzęt, dlatego jestem mega zły...



#2 iSEe

iSEe
  • 241 postów
  • Płeć:
  • Skądże znowu

Napisano 13 marca 2019 - 13:10

Podjedź do Cortland w Warszawie.


iPhone SE -> iPhone 6 Plus -> iPhone 6s iOS 13.1


#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 567 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 marca 2019 - 13:31

Wada jest wtedy kiedy na ekranie jest uszkodzona warstwa antyrefleksyjna i klawisze są odbite na stałe. 


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#4 MiL

MiL
  • 1 239 postów
  • Płeć:

Napisano 13 marca 2019 - 15:37

Niedługo zacznie ci się zacinać klawiatura, będziesz jeszcze bardziej zły.



#5 grzechotek

grzechotek
  • 99 postów

Napisano 13 marca 2019 - 18:53

Też mam Pro 2018 i nic takiego nie nie mam, wcześniej w Air też tego nie miałem, zawsze go zamykam jak gdzieś idę. Może masz zbyt tłuste palce ? 



#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 13 marca 2019 - 19:36

... zauważyłem, że na ekranie odciskają się klawisze. Oczywiście mogę je wytrzeć ...
 

 

Jeżeli ślady na ekranie są usuwalne szmatką to najprawdopodobniej brud/kurz gromadzący się dookoła klawiszy lub na ich powierzchni przenosi się na ekran po zamknięciu komputera.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 Najwyzszy

Najwyzszy
  • 665 postów
  • SkądStrzegom

Napisano 13 marca 2019 - 20:17

Skoro da sie wytrzec, to nie ma zadnego uszkodzenia, wiec gdzie widzisz problem? Problem jest w tym, ze masz tluste, urypane klawisze i odbijaja sie na ekranie. Tyle. 



#8 polaknamasie

polaknamasie
  • 11 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 marca 2019 - 23:26

Nie rozumiem tego podejścia... laptop jest zaprojektowany tak, aby klawisze nie dotykały matrycy, zgadza się? Nie bez powodu klawiatura jest osadzona w zagłębieniu. Klawisze brudne czy nie, nie powinny się odciskać - skoro nie powinny dotykać matrycy.
  • as007 lubi to

#9 przemas073

przemas073
  • 140 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 marca 2019 - 23:37

Nie rozumiem tego podejścia... laptop jest zaprojektowany tak, aby klawisze nie dotykały matrycy, zgadza się? Nie bez powodu klawiatura jest osadzona w zagłębieniu. Klawisze brudne czy nie, nie powinny się odciskać - skoro nie powinny dotykać matrycy.

Ja mam wersję 13'' z naklejoną folią na ekranie, klawisze ostatnio mam tłuste (nie mam czasu wytrzeć :)) i nie zauważyłem żeby się odciskały. Folia sprawia, że jest jeszcze większe ryzyko dotykania ale tak się na szczęście w moim przypadku nie dzieje. IMO uderzaj twardo na serwis...


Użytkownik przemas073 edytował ten post 13 marca 2019 - 23:38


#10 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 marca 2019 - 01:20

Nie rozumiem tego podejścia... laptop jest zaprojektowany tak, aby klawisze nie dotykały matrycy, zgadza się? Nie bez powodu klawiatura jest osadzona w zagłębieniu. Klawisze brudne czy nie, nie powinny się odciskać - skoro nie powinny dotykać matrycy.

Brud może dostać się na powierzchnię ekranu bez kontaktu klawisza z ekranem. Poza tym wystarczy, nieduży nacisk na zamkniętego MacBooka, żeby powierzchnia matrycy dotknęła klawiszy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#11 kristof461

kristof461
  • 2 236 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 marca 2019 - 12:04

Problem jest znany. Tak jak zostało już napisane. Dopóki możesz wytrzeć ślady to nikt niczego nie wymienia. Tak było w przeszłości i tak jest teraz. Dobrze że Apple wymienia matrycę kiedy ślady nie schodzą bo w przeszłości bywało juz tak że nawet przy ewidentnym problemie nie chcieli wymieniać. No i tak na przyszłość omijaj iSpot. Nie chcę robić nikomu reklamy czy antyreklamy ale im się to należy bo nikt nie olewa klienta tak jak oni. Wszyscy inni tylko nie iSpot.


Ja mam wersję 13'' z naklejoną folią na ekranie, klawisze ostatnio mam tłuste (nie mam czasu wytrzeć :)) i nie zauważyłem żeby się odciskały. Folia sprawia, że jest jeszcze większe ryzyko dotykania ale tak się na szczęście w moim przypadku nie dzieje. IMO uderzaj twardo na serwis...

Folia pogrubia ale raczej nie na tyle. Co więcej dzięki niej prawdopodobnie chronisz swój ekran


  • Sebosz lubi to

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#12 Arshe

Arshe
  • 651 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 marca 2019 - 20:04

Problem jest znany. Tak jak zostało już napisane. Dopóki możesz wytrzeć ślady to nikt niczego nie wymienia. Tak było w przeszłości i tak jest teraz. Dobrze że Apple wymienia matrycę kiedy ślady nie schodzą bo w przeszłości bywało juz tak że nawet przy ewidentnym problemie nie chcieli wymieniać. No i tak na przyszłość omijaj iSpot. Nie chcę robić nikomu reklamy czy antyreklamy ale im się to należy bo nikt nie olewa klienta tak jak oni. Wszyscy inni tylko nie iSpot.

Folia pogrubia ale raczej nie na tyle. Co więcej dzięki niej prawdopodobnie chronisz swój ekran

A ja mam za to nieco inne odczucia z obsługi iSpot.
Zakupiłem w 02/2019 maca pro 13 2015, zakupionego w połacie 06/10/2016 okazało się, że posiada on uszkodzoną powłokę wokół kamerki. Wizyta w iSpot, informuję, że chciałbym oddać sprzęt na wymianę w ramach programu wymiany.
Pan w niebieskiej koszulce, że mu przykro ale nie widzi takiego programu na stronie Apple.
Wyjaśniam Panu, że program oficjalnie został zdjęty ale nie oficjalnie naprawy odbywają się do 3 lat od daty zakupu bądź 5 od daty produkcji.
Pan patrzy ze zdziwieniem ale podchodzi starszy specjalista i informuje, że to prawda i przyjmują sprzęt. Po 10 dniach sprzęt wraca z nową matrycą.
Także dla mnie na plus.
Kilka razy już oddawałem sprzęt typu paski Apple Watch, iphone i było zawsze okej (iSpot w Łodzi)

 Macbook Pro 13" early 2015  iPhone X   iPhone 5s


#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 marca 2019 - 00:16

Dobrze że Apple wymienia matrycę kiedy ślady nie schodzą bo w przeszłości bywało juz tak że nawet przy ewidentnym problemie nie chcieli wymieniać. 

Apple wymienia matrycę, jak serwis stwierdzi wadliwą powłokę antyrefleksyjną w Retinach, a nie kiedy brud z klawiszy "odbija się" na ekranie. Spróbuj zarysować klawiszami (zanieczyszczeniami spod klawiszy) matrycę np. w MacBook-u Air (- 2017) i na bezpłatną wymianę wówczas nie ma szans.


Po 10 dniach sprzęt wraca z nową matrycą.

Szału nie ma. Wg infolinii Apple w Polsce wymiana matrycy w ASA trwa przeciętnie: 1-3 dni robocze.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#14 kristof461

kristof461
  • 2 236 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 marca 2019 - 10:48

A ja mam za to nieco inne odczucia z obsługi iSpot.
Zakupiłem w 02/2019 maca pro 13 2015, zakupionego w połacie 06/10/2016 okazało się, że posiada on uszkodzoną powłokę wokół kamerki. Wizyta w iSpot, informuję, że chciałbym oddać sprzęt na wymianę w ramach programu wymiany.
Pan w niebieskiej koszulce, że mu przykro ale nie widzi takiego programu na stronie Apple.
Wyjaśniam Panu, że program oficjalnie został zdjęty ale nie oficjalnie naprawy odbywają się do 3 lat od daty zakupu bądź 5 od daty produkcji.
Pan patrzy ze zdziwieniem ale podchodzi starszy specjalista i informuje, że to prawda i przyjmują sprzęt. Po 10 dniach sprzęt wraca z nową matrycą.
Także dla mnie na plus.
Kilka razy już oddawałem sprzęt typu paski Apple Watch, iphone i było zawsze okej (iSpot w Łodzi)

Mimo wszystko musiał przyjść ktoś wyżej postawiony bo jak to u nich zazwyczaj bywa pierwsza linia frontu niewiele wie. 

 

Apple wymienia matrycę, jak serwis stwierdzi wadliwą powłokę antyrefleksyjną w Retinach, a nie kiedy brud z klawiszy "odbija się" na ekranie. Spróbuj zarysować klawiszami (zanieczyszczeniami spod klawiszy) matrycę np. w MacBook-u Air (- 2017) i na bezpłatną wymianę wówczas nie ma szans.

Zacytuje serwis.me "Wada jest wtedy kiedy na ekranie jest uszkodzona warstwa antyrefleksyjna i klawisze są odbite na stałe"

Nie mówię to zatem o brudzie który można wytrzeć. Jak zostało już powiedziane dopóki można wytrzeć bez pozostawiania śladów nikt niczego nie wymienia. Jeśli jednak klawisze odbiją się na stałe to Apple powinno wymienić matrycę. Nie wspomniałem również o zarysowaniu bo to jasne że wtedy nic nie wymienią


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#15 Arshe

Arshe
  • 651 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 marca 2019 - 13:12

Szału nie ma. Wg infolinii Apple w Polsce wymiana matrycy w ASA trwa przeciętnie: 1-3 dni robocze.

Nie wiem czy szału nie ma, iSpot nie posiadał własnego serwisu wiec wysyłka do Centrum Serwisowego Apple, wymiana i ponowne doręczenie do salonu jak dla mnie na plus.

 Macbook Pro 13" early 2015  iPhone X   iPhone 5s


#16 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 marca 2019 - 19:40

Nie wiem czy szału nie ma, iSpot nie posiadał własnego serwisu wiec wysyłka do Centrum Serwisowego Apple, wymiana i ponowne doręczenie do salonu jak dla mnie na plus.

Czyli: zamiast do serwisu zgłosiłeś się do sklepu. Brawo Ty.

W takim przypadku to rzeczywiście jest sukces, że udało Ci się cokolwiek załatwić w takiej sprawie.

 

 

Zacytuje serwis.me "Wada jest wtedy kiedy na ekranie jest uszkodzona warstwa antyrefleksyjna i klawisze są odbite na stałe"

Nie mówię to zatem o brudzie który można wytrzeć. Jak zostało już powiedziane dopóki można wytrzeć bez pozostawiania śladów nikt niczego nie wymienia. Jeśli jednak klawisze odbiją się na stałe to Apple powinno wymienić matrycę. Nie wspomniałem również o zarysowaniu bo to jasne że wtedy nic nie wymienią

 

Klawisze odbijają się na ekranie z powodu zanieczyszczeń. Niektóre "odbicia" można zetrzeć bez pozostawienia śladów inne zarysowują powierzchnię ekranu w sposób trwały (nieusuwalny szmatką). I tego Apple za darmo nie naprawia (nawet na gwarancji).

Jeżeli jednak mamy do czynienia z MacBook-iem z ekranem Retina w którym serwis stwierdzi wadliwą powłokę antyrefleksyjną to taki ekran jest wymieniany nawet jeżeli przy okazji jest porysowany i niezależnie od tego czy klawisze odbiły się czy nie.

Jeżeli jednak klawisze odbiją się na ekranie w którym powłoka nie jest wadliwa (np. w MacBooku Air bez Retiny) to serwis nie wymieni tego bezpłatnie bo tego program (ani nawet 3-letnia gwarancja ACPP) nie dotyczy. Chyba, że załatwisz sobie wyjątek serwisowy na infolinii.

 

https://www.macrumor...ingate-repairs/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#17 Arshe

Arshe
  • 651 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 marca 2019 - 20:08

Czyli: zamiast do serwisu zgłosiłeś się do sklepu. Brawo Ty.
W takim przypadku to rzeczywiście jest sukces, że udało Ci się cokolwiek załatwić w takiej sprawie.


Wedlug mojej wiedzy iSpot nie posiadało jeszcze w tamtym czasie serwisu więc oczywistym jest, że udałem się do sklepu ;)

 Macbook Pro 13" early 2015  iPhone X   iPhone 5s


#18 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 marca 2019 - 22:25

Wedlug mojej wiedzy iSpot nie posiadało jeszcze w tamtym czasie serwisu więc oczywistym jest, że udałem się do sklepu ;)

W sprawie naprawy (czegokolwiek) skuteczniej załatwia się sprawy bezpośrednio z serwisem (a nie ze sklepem). W sklepie można ew. złożyć reklamację z tytułu rękojmi  ;)  (nie mylić z gwarancją). W Łodzi jest ASA prowadzony pod szyldem iDream.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#19 kristof461

kristof461
  • 2 236 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 marca 2019 - 23:05

No nie wiem czy to tylko kwestia retin z wadliwymi powłokami. Odpowiedz serwis.me sugeruje trochę co innego. W końcu powinni zaznaczyć ze maja na myśli wyłącznie Retiny a tak wyglada na to ze Apple dało za wygrana bo w żadnym innym sprzęcie się takie rzeczy nie dzieją.

MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#20 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 21 marca 2019 - 23:07

No nie wiem czy to tylko kwestia retin z wadliwymi powłokami. 

Dopóki nie dysponujemy wiarygodnym źródłem, że jest inaczej - to przyjmijmy (podobnie jak wszystkie znane mi źródła), że dotyczy to tylko Retin.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych