Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja Apple a brak papierów.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 samson09

samson09
  • 54 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 18:54

Mam pytanie czy faktycznie gwarancja na telefon leci od pierwszego uruchomienia 12m i nie potrzeba żadnego dowodu zakupu? Czy papiery trzeba mieć. Zastanawiam się nad ofertami z olx gdzie telefony niektóre są nowe zafoliowane, ale np przywiezione z uk bez papierów. Czy dowód zakupu jest wymagany?



#2 Regiss

Regiss
  • 1 802 postów
  • SkądRadom

Napisano 18 lutego 2019 - 19:10

Oficjalnie dokument jest potrzebny, ale nasze serwisy podchodzą do tego pobłażliwie i rzadko go wymagają, mi się nigdy nie zdarzyło. Wystarczy to że w systemie Apple jest aktywna gwarancja.  Co do gwarancji to jest 12m od daty zakupu, nie aktywacji. Ale jeżeli te daty są sobie bliskie, to data aktywacji jest datą startu gwarancji. Ale jak kupisz leżaka, który został wyprodukowany dawno temu  i przeleżał na półce, to może się okazać że będziesz miał 5,7,9 albo 0 miesięcy gwarancji. Tak więc bez dowodu zakupu to loteria.


IPhone XS


#3 samson09

samson09
  • 54 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 19:16

A idzie to jakoś sprawdzić po imei ile jest gwarancji?

#4 Regiss

Regiss
  • 1 802 postów
  • SkądRadom

Napisano 18 lutego 2019 - 19:29

https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

 

Tutaj, ale dopiero jak telefon jest aktywowany. Jak nie jest, czyli jest zafoliowany to będzie tylko napis, że trzeba najpierw aktywować telefon. Wcześniej nie sprawdzisz.


Użytkownik Regiss edytował ten post 18 lutego 2019 - 19:30

IPhone XS


#5 samson09

samson09
  • 54 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 19:57

Ok a robił ktoś zakupy na redcoon.pl? Może a tam śmiało kupować?

#6 krystek82

krystek82
  • 85 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 20:34

Jak najbardziej sklep godny polecenia.



#7 Zireael

Zireael
  • 788 postów
  • SkądPomorze Zachodnie :)

Napisano 18 lutego 2019 - 20:38

Ja tam kiedyś kupiłam konsolę i również wszystko było OK :). O ile mnie pamięć nie myli, jest to marka należąca do Media Markt...


 MacBook Pro 13 (2018) Silver   |    Magic Mouse 2 White   |    iPhone 11 Pro Silver +  Silicone Case (Alaskan Blue)   |    Watch Series 5 Nike GPS Silver (40 mm)   |    iPad Pro 11 WiFi (2018) Silver   |    AirPods 1


#8 samson09

samson09
  • 54 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 20:42

zastanawia mnie tylko faktura bo poprosiłem sprzedającego na olx o przesłanie. Potwierdzenie odbioru, podpis pracownika itd wszystkie pola są puste.

#9 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 18 lutego 2019 - 20:58

Zazwyczaj potwierdzenie odbioru jest wypełnione tylko na egzemplarzu który zostaje u sprzedawcy jako dowód że sprzęt odebrano. Nie wiem natomiast jak wygląda kwestia podpisywania faktur przez sklep. U nas faktura nie wymaga podpisu więc może byc pusta. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#10 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 19 lutego 2019 - 23:29

Mam pytanie czy faktycznie gwarancja na telefon leci od pierwszego uruchomienia 12m i nie potrzeba żadnego dowodu zakupu? Czy papiery trzeba mieć. Zastanawiam się nad ofertami z olx gdzie telefony niektóre są nowe zafoliowane, ale np przywiezione z uk bez papierów. Czy dowód zakupu jest wymagany?

Zajrzyj do źródeł:

 

https://www.apple.co...l-warranty.html

 

".. for a period of ONE (1) YEAR from the date of original retail purchase ..."
 

" ... You may obtain service in the European Economic Area (EEA) countries and Switzerland without paying any shipping and handling fees. Outside this region, service options may be limited.... "

 

"... This warranty does not apply: ... you cannot prove in any way that you are the authorized user of the product (eg. by presenting proof of purchase)."

 

"... Before receiving warranty service, Apple or its agents may require that you furnish proof of purchase details..."

 

Praktyka jest obecnie taka, że większość serwisów nie wymaga przedstawiania faktur zakupu (zwiększając tym samym szanse na zrobienie naprawy i zarobienie pieniędzy - wymagając faktur zakupu od każdego kto zgłosiłby się do serwisu z iPhone straciliby dużą część klientów).

W warunkach gwarancji jest jednak napisane, że Apple (lub ASA) może wymagać przedstawienia faktury zakupu. Zgodnie z warunkami gwarancji, które każdy z nas akceptuje uruchamiając pierwszy raz iPhone: w każdej chwili możemy więc być poproszeni o przedstawienie faktury zakupu.

Jak piszą na innych forach: na cenzurowanym są zwłaszcza telefony pochodzące z innego kraju niż ten w którym jest on zgłaszany do serwisu.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych