Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 problem z aktualizacją sieci po update 12.1.3


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 24 stycznia 2019 - 19:21

Witam,

brat zaktualizował dziś iOS w swojej 7 do wersji 12.1.3. Po aktualizacji pojawił się komunikat "Uaktualnianie usługi danych sieci komórkowej nie powiodło się". Myślałem, że może coś się źle poinstalowało, więc zrobiłem backup i wyzerowałem telefon. Przy próbie konfiguracji wyskakuje mi teraz "nie można aktywować, do aktywacji wymagane jest uaktualnienie", po podłączeniu do iTunes z kolei "nie można aktywować, ponieważ nie udało się uzyskać danych aktywacji z urządzenia" więc nie mogę zaktualizować sprzętu przez iTunes. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? 



#2 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 24 stycznia 2019 - 20:33

Podłącz telefon do komputera, włącz iTunes i kliknij aktualizuj, poczekaj chwilę i iTunes powinien zaktualizować dane sieci komórkowej. Moja znajoma miała podobny przypadek, skończyło się tym, że modem GSM się zepsuł, a telefon poszedł do wymiany na nowy za dopłatą.


Użytkownik GreaTskY edytował ten post 24 stycznia 2019 - 20:35

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#3 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 01:15

Udało się podłączyć telefon do itunes w trybie awaryjnym, zaktualizować i skonfigurować. Wczytałem backup i przez jakiś czas wszystko było ok, po czym znów wyskoczył komunikat i mam w rogu „brak sieci”.

#4 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 25 stycznia 2019 - 07:47

Spróbuj jeszcze na innej karcie sim.

iPhone 15 Pro


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 09:52

.... Co mogę zrobić w takiej sytuacji? 

Wypadałoby uzupełnić info o operatorze.
Np. w przypadku Plusa wiele wyjaśniłoby się już na początku.

 

Udało się podłączyć telefon do itunes w trybie awaryjnym, zaktualizować i skonfigurować. Wczytałem backup i przez jakiś czas wszystko było ok, po czym znów wyskoczył komunikat i mam w rogu „brak sieci”.

Spróbuj powtórzyć czynności, ale bez wgrywania backupu (skonfiguruj jako nowy i "chwilę" używaj)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 25 stycznia 2019 - 14:51

Wgranie systemu na czysto nic nie da, zmiana karty także. Koleżanka miała takie same objawy, skończyło się tak, że wysłałem telefon do serwisu i za 1500 zł otrzyma nowy, zespół się moduł gsm.


Użytkownik GreaTskY edytował ten post 25 stycznia 2019 - 15:06

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#7 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 16:18

Czy program naprawy tych modułów dla iP7 nadal obowiązuje? Podejrzewam, że to właśnie to. Reset ustawień sieciowych pomógł chwilowo, potem znów problem wrócił - do tego czasem telefon sam się wyłączy, nie pokazuje rzeczywistego poziomu baterii. 



#8 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 25 stycznia 2019 - 16:39

Czy program naprawy tych modułów dla iP7 nadal obowiązuje? Podejrzewam, że to właśnie to. Reset ustawień sieciowych pomógł chwilowo, potem znów problem wrócił - do tego czasem telefon sam się wyłączy, nie pokazuje rzeczywistego poziomu baterii. 

Jeżeli na gwarancji to powinni naprawić, jeżeli nie, to tylko wymiana z dopłatą 1524 zł w serwisie - serwis.me - tam wysłałem koleżanki czerwonego iPhone 7


Użytkownik GreaTskY edytował ten post 25 stycznia 2019 - 16:39

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#9 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 16:51

A orientuje się może ktoś, jaki jest koszt samej takiej naprawy (bez wymiany na nowy z dopłatą itp.)? Chociaż plus minus, nie wiem co się będzie bardziej opłacało w takiej sytuacji. Tak jak pisałem to telefon brata (młodszego) więc nie widziałbym konieczności od razu wymiany na nowe urządzenie, chyba że inna opcja jest nieopłacalna. 

 

BTW. Jeżeli jednak wymiana, trzeba odesłać telefon z całym zestawem (pudełko, papiery itp.)? Czy taki sam zestaw dostanę po wymianie? Co w przypadku, gdy mam tylko urządzenie? 



#10 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 18:05

Autoryzowany serwis nie naprawia takich rzeczy. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#11 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 25 stycznia 2019 - 21:38

Nie można samego modułu wymienić bo jest wlutowany w płytę główną. Napisz do serwis.me - i zapytaj jak to jest jak masz samo urządzenie, jedna Osoba udziela się tutaj często i mają najlepszą ofertę spośród wszystkich autoryzowanych serwisów.

Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 25 stycznia 2019 - 23:47

Wgranie systemu na czysto nic nie da, zmiana karty także. Koleżanka miała takie same objawy, skończyło się tak, że wysłałem telefon do serwisu i za 1500 zł otrzyma nowy, zespół się moduł gsm.

Zanim zostanie wydane 1500zł. wypada sprawdzić czy problem nie jest związany z oprogramowaniem lub operatorem.

O ile w przypadku modeli iPhone 7: 128GB czy 256GB wydanie w serwisie 1500zł. na wymianę może ma sens o tyle w przypadku wersji 32GB (która bywa w promocjach po 2000zł. za nówkę z pełną gwarancją i rękojmią, z akcesoriami o wartości "sklepowej" ok. 350zł.) trudno taką naprawę (z 90-dniową gwarancją) uzasadnić rachunkiem ekonomicznym.

 

 

Czy program naprawy tych modułów dla iP7 nadal obowiązuje? 

Tak, ale dotyczy tylko wybranych modeli/wersji: https://www.apple.co...e-7-no-service/


 

BTW. Jeżeli jednak wymiana, trzeba odesłać telefon z całym zestawem (pudełko, papiery itp.)? Czy taki sam zestaw dostanę po wymianie? Co w przypadku, gdy mam tylko urządzenie? 

Zepsuło Ci się pudełko ? - Chyba nie  ;)

Oddajesz telefon - dostajesz naprawiony/wymieniony telefon. Pudełko może się przydać jedynie w celach transportowych.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 26 stycznia 2019 - 13:09

Zanim zostanie wydane 1500zł. wypada sprawdzić czy problem nie jest związany z oprogramowaniem lub operatorem.

O ile w przypadku modeli iPhone 7: 128GB czy 256GB wydanie w serwisie 1500zł. na wymianę może ma sens o tyle w przypadku wersji 32GB (która bywa w promocjach po 2000zł. za nówkę z pełną gwarancją i rękojmią, z akcesoriami o wartości "sklepowej" ok. 350zł.) trudno taką naprawę (z 90-dniową gwarancją) uzasadnić rachunkiem ekonomicznym.

 

Kolega wyżej sprawdzał czy to problem z oprogramowaniem i operatorem, pomogło na chwilę i tak będzie cały czas. Czy opłaca wymienić na nowy telefon za 1500 zł to już indywidualna decyzja, przygotowuje kolegę na najgorszy scenariusz, który tak się zakończy.


Komputer:  MacBook Air z M2 / 8 CPU / 10 GPU / 16 Neural Engine / 16 GB Ram / Dysk SSD 256 GB / Kolor Północ / MacOS Sequoia 15 - Beta 2

Telefon:  iPhone 15 Pro / 128 GB / Tytan Naturalny / iOS 18 - Beta 3


#14 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 26 stycznia 2019 - 16:39

Zanim zostanie wydane 1500zł. wypada sprawdzić czy problem nie jest związany z oprogramowaniem lub operatorem.

O ile w przypadku modeli iPhone 7: 128GB czy 256GB wydanie w serwisie 1500zł. na wymianę może ma sens o tyle w przypadku wersji 32GB (która bywa w promocjach po 2000zł. za nówkę z pełną gwarancją i rękojmią, z akcesoriami o wartości "sklepowej" ok. 350zł.) trudno taką naprawę (z 90-dniową gwarancją) uzasadnić rachunkiem ekonomicznym.

 

 

Tak, ale dotyczy tylko wybranych modeli/wersji: https://www.apple.com/support/iphone-7-no-service/


Zepsuło Ci się pudełko ? - Chyba nie  ;)

Oddajesz telefon - dostajesz naprawiony/wymieniony telefon. Pudełko może się przydać jedynie w celach transportowych.

 

Jeżeli chodzi o sam sprzęt jest to wersja 256 GB, kupiona przez znajomego w Stanach - więc mam model dokładnie A1660. W takim przypadku istnieje szansa, że w autoryzowanym serwisie Apple wykonają mi jeszcze naprawę modułu za darmo w ramach tego programu? 


Z racji braku możliwości edycji piszę post pod postem - dzwoniłem do iDream w swoim mieście (Białystok). Pan poinformował mnie, że na swojej liście nie widzi tego programu, aczkolwiek mam zadzwonić w poniedziałek i zostanę przekierowany do serwisu, który będzie mógł to weryfikować.

 

Jeżeli ktoś posiada jakąś aktualną wiedzę nt. tego programu - bardzo proszę o info. 



#15 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 26 stycznia 2019 - 23:18

 

Jeżeli ktoś posiada jakąś aktualną wiedzę nt. tego programu - bardzo proszę o info. 

Każdy kto uważnie zapoznał się z tym co napisałem powyżej - powinien mieć już pełną wiedzę na ten temat.

 

Przypomnę: najpierw wypada potwierdzić lub wykluczyć, że problem dotyczy telefonu, a nie oprogramowania czy operatora.

Jak już ustalisz że to problem telefonu, a twój model jest wśród kwalifikujących się do programu:

https://www.apple.co...e-7-no-service/

to powinieneś mieć naprawę jak na gwarancji.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#16 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 27 stycznia 2019 - 11:13

Każdy kto uważnie zapoznał się z tym co napisałem powyżej - powinien mieć już pełną wiedzę na ten temat.

 

Przypomnę: najpierw wypada potwierdzić lub wykluczyć, że problem dotyczy telefonu, a nie oprogramowania czy operatora.

Jak już ustalisz że to problem telefonu, a twój model jest wśród kwalifikujących się do programu:

https://www.apple.com/support/iphone-7-no-service/

to powinieneś mieć naprawę jak na gwarancji.

 

Pytam, bo może ktoś ostatnio korzystał z naprawy na tej podstawie, bo sam człowiek w autoryzowanym serwisie nie widział tej akcji naprawczej. Chciałem wcześniej dowiedzieć się, czy faktycznie jest ciągle aktualna. W czym widzisz problem kolego?



#17 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 27 stycznia 2019 - 22:16

Pytam, bo może ktoś ostatnio korzystał z naprawy na tej podstawie, bo sam człowiek w autoryzowanym serwisie nie widział tej akcji naprawczej. Chciałem wcześniej dowiedzieć się, czy faktycznie jest ciągle aktualna. W czym widzisz problem kolego?

Ja - nie widzę problemu.

Podałem link do źródła (Apple) - bardziej dokładnie się nie da.

W opisie programu jest napisane jakie modele mogą kwalifikować się na ten program (ustaliłeś, że Twój może się kwalifikować) oraz ile trwa: 3 lata od daty sprzedaży (na dzień dzisiejszy nie ma iPhone 7, które mogłyby być sprzedane dawniej niż 3 lata temu - więc można założyć, że z tego kryterium: też kwalifikuje się).
 

Ten program (i problem) nie dotyczy telefonów z polskiej (czy nawet europejskiej) dystrybucji więc część serwisów np. w Polsce może nie wiedzieć o jego istnieniu, a jak nie powołasz się na konkretny (publiczny) program naprawczy to dostaniesz propozycję naprawy odpłatnej np. za ok. półtora tysiąca (1450-1700zł. w zależności od serwisu). W iDream (wg cennika na ich stronie) taka naprawa kosztuje odpłatnie 1690zł. (droższy jest chyba tylko iSpot). 

Pozostaje mieć nadzieję, że w poniedziałek (tak jak Ci obiecano) może jednak "odnajdą" program i będziesz mógł do nich zanieść żeby zrobili za darmo.

 

Były już poruszane (również na tym forum) tematy, że niektóre serwisy mogą/potrafią więcej niż inne i dlatego najlepiej zapytania o cenę lub możliwość realizacji jakiejś usługi - wysyłać do więcej niż jednego serwisu. Wyszukiwarkę masz np. tu: https://locate.apple.com/pl/pl .


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#18 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 28 stycznia 2019 - 11:48

@Wade3 - Jeśli masz model A1660 to kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany w ramach Programu Jakości. Opisywane zachowanie telefonu to książkowy przypadek usterki, na którą jest ten program. Wyślij do nas ten telefon i wymienimy go bez problemu. Wymienia się oczywiście sam telefon, akcesoria zostają stare.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#19 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 28 stycznia 2019 - 17:11

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc, dziś telefon trafił do iDream - program naprawczy jest, poinformowano mnie, że jeżeli faktycznie potwierdzą tą usterkę to telefon wymienią na nowy (tak zrozumiałem). W tym momencie czekam na weryfikację z ich strony.

 

@SERWIS.ME

Jeżeli mój lokalny serwis w czymś kiedyś zawiedzie, bez wątpienia udam się do Was :)


Użytkownik Wade3 edytował ten post 28 stycznia 2019 - 17:12


#20 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2019 - 22:46

... program naprawczy jest, ...

I o to chodziło ;)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#21 Wade3

Wade3
  • 12 postów

Napisano 31 stycznia 2019 - 20:36

Odebrałem dziś z serwisu nowy telefon :) temat do zamknięcia. 



#22 winmaciek

winmaciek
  • 6 906 postów
  • Płeć:

Napisano 31 stycznia 2019 - 22:06

No to super, że udało się ogarnąć temat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/NVLAPYx0dc8

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#23 Sebastian Wasilewski

Sebastian Wasilewski
  • 3 postów

Napisano 07 lutego 2019 - 09:15

Odebrałem dziś z serwisu nowy telefon :) temat do zamknięcia. 



#24 Sebastian Wasilewski

Sebastian Wasilewski
  • 3 postów

Napisano 07 lutego 2019 - 09:16

Dostałeś całkiem nowy telefon czy wymienili tylko środek i obudowa została stara?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych