Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Błąd połączenia z WiFi z sieci Oragne. Macbook Air


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 razyoudude

razyoudude
  • 2 postów

Napisano 22 października 2018 - 13:29

Hej, mam od niedawna MacBooka Air.

Używam go w domu - i wszystko działa bezproblemowo, łączy sie z siecia i wszystko gra. 

Jednakże w pracy mam funboxa od Orange - i łączy się z siecią ale nie działają strony. 

Czasami uda mi się wczytać strone googla, i coś wyszukać, jednakże już do konkretnej strony sie nie łączy. 

 

Dziwne jest to że w tej sieci działa mi normlanie iphone, ipad, i Laptop z windowsem - wszystko bezproblemowo. 

Drugą dziwną rzeczą jest to że laptop z windowsem dostaje po resecie routera adres ip 192.168.1.x a macbook dostaje 10.0.0.x

 

Niestety infolinia Orange mi nie pomoże bo oni pomagają tylko przy połączeniach kablem. 

 

Sieci 2,4ghz i 5 ghz nie są połączone - dwie oddzielne zrobiłem - nie działa 

Ustawiłem w 2,4 ghz kanał na sztywno na 2 i nie działa. 

Filtrowanie MAC jest wyłączone 

 

Na ekranie routera widać laptopa jako połączonego. 

W ustawieniach maca nic nie zmieniałem, wszystko jest domyślnie. Resetowałem router wiele razy. 


Hej, mam od niedawna MacBooka Air.

Używam go w domu - i wszystko działa bezproblemowo, łączy sie z siecia i wszystko gra. 

Jednakże w pracy mam funboxa od Orange - i łączy się z siecią ale nie działają strony. 

Czasami uda mi się wczytać strone googla, i coś wyszukać, jednakże już do konkretnej strony sie nie łączy. 

 

Dziwne jest to że w tej sieci działa mi normlanie iphone, ipad, i Laptop z windowsem - wszystko bezproblemowo. 

Drugą dziwną rzeczą jest to że laptop z windowsem dostaje po resecie routera adres ip 192.168.1.x a macbook dostaje 10.0.0.x

 

Niestety infolinia Orange mi nie pomoże bo oni pomagają tylko przy połączeniach kablem. 

 

Sieci 2,4ghz i 5 ghz nie są połączone - dwie oddzielne zrobiłem - nie działa 

Ustawiłem w 2,4 ghz kanał na sztywno na 2 i nie działa. 

Filtrowanie MAC jest wyłączone 

 

Na ekranie routera widać laptopa jako połączonego. 

W ustawieniach maca nic nie zmieniałem, wszystko jest domyślnie. Resetowałem router wiele razy. 

 

Działają strony google, facebook, gmail. Wiec problem z DNS. 

Jakieś podpowiedzi? 



#2 landr

landr
  • 1 389 postów

Napisano 22 października 2018 - 15:16

Witam, zacznij od zresetowania ustawień funboxa, jak to nie przyniesie rezultatu, zadzwoń do Orange z prośbą o wznowienie "sygnału" nadawania z resetem ustawień u nich.....



#3 D4n2

D4n2
  • 59 postów

Napisano 28 października 2018 - 10:55

Spróbuj wejść  po połączeniu z siecią wifi w Preferencje systemowe --> sieć --> zaawansowane --> zakładka dns --> kliknij na plusik i dodaj serwer dns np. google -> 8.8.8.8

 

Jeśli to problem dns to napewno ruszy po takim zabiegu.

 

Pozdro






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych