Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 i problemy z cichym głośnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 17 października 2018 - 11:11

Hej,

 

od jakiegoś czasu głośnik (ten przykładany do ucha) jest bardzo cichy. Można rozmawiać, ale przy hałasie robi się nieużywalny. Głośnik do zestawu głośnomówiącego lub korzystanie z słuchawek jest pewnym obejściem, ale nie rozwiązuje problemu.

 

Co to może być? Pytałem w Cortland to powiedzieli, że diagnoza problemu 5 dni. Czy to nie może być tylko kwestia zabrudzenia i przeczyszczenia?

Ostatnio miałem problemy ze złączem Lighting i właśnie brud powodował problemy.

Czy z takim problem można zgłosić się do nieautoryzowanego serwisu czy raczej skończy się na propozycji wymiany całej płytki na nieoryginalną?

 

Pozdrawiam,

BS



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 18 października 2018 - 09:15

...

 

Co to może być? Pytałem w Cortland to powiedzieli, że diagnoza problemu 5 dni. 

...

:lol:  

Jeżeli gołym okiem widać, że siateczka jest zabrudzona to czyszczenie powinno pomóc (dla serwisu mającego praktykę - powinno zająć to przysłowiowe 15 minut).

Serwis nieautoryzowany może jednak zaproponować Ci również wymianę głośnika (na "oryginalną" chińszczyznę) - na którą się nie zgadzaj.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 18 października 2018 - 09:43

Szczerze mówiąc to ja nie widzę gołym okiem tego zabrudzenia, ale pewnie musiałbym porównać do telefonu nowego.

Byłem wczoraj jeszcze w Cortlandzie, powiedziano mi na miejscu, że zabrudzenia głośnika są ciężko usuwalne, bo łatwiej tylko te zabrudzenia wepchnąć dalej ;-)

Natomiast powiedzieli, że w takiej sytuacji zazwyczaj wymieniany jest telefon na nowy na gwarancji/rękojmi. U mnie jeszcze 2 lata nie minęły, więc właściwie chyba oddam go do wymiany w takim razie.

 

 

Faktycznie można liczyć na wymianę telefonu?



#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 18 października 2018 - 09:50

Bardzo dobrze Ci powiedzieli. Czyszczenie z zewnątrz praktycznie nic nie daje, bo tylko wpycha się brud do środka. Trzeba by od środka wydmuchać zabrudzenia ale to nie jest autoryzowana forma naprawy.

W przypadku iPhona 7 w ogóle w serwisie autoryzowanym nie wymienia się głośnika słuchawki tylko cały ekran. 

 

W takim przypadku wymienia się tylko ekran, a nie cały telefon. A tak na marginesie to rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte towaru w momencie wydania.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 18 października 2018 - 10:13

W takim przypadku wymienia się tylko ekran, a nie cały telefon. A tak na marginesie to rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte towaru w momencie wydania.

Nie wiem dlaczego powiedziano, że wymieniają cały telefon, ale napewno nie chodziło im o wymianę tylko ekranu, bo nawet dodano że oni jako autoryzowany serwis nie wykonują takiej naprawy, a za zgodą Apple wymieniają całe urządzenie w terminie do 14 dni.

 

 

A tak na marginesie to rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte towaru w momencie wydania.

 

 

Ale Ty mówisz o wadach ukrytych, które rozpatrywane są jako wady od początku wydania towaru do 1 roku. A tutaj mowa o niezgodności towaru z ofertą, na którą ustawowo jest 2 lata. Inna kwestia, że jeżeli faktycznie głośnik działa cicho z powodu brudu, to raczej to wina złego użytkowania i rękojmia nie obowiązuje. Stąd w sumie moje pytanie o doświadczenie w tej sprawie, bo trochę wczoraj mnie zaskoczyli z możliwością wymiany.



#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 18 października 2018 - 11:05

Do roku czy po roku rękojmia jest za wady, które istniały w momencie wydania sprzętu.

W przypadku takiego problemu jak Ty masz my też normalnie wymieniamy ekran lub cały telefon, bo jeśli po wyczyszczeniu nadal nie działa głośnik prawidłowo to ja nie wiem czy to wina brudu czy uszkodzonego głośnika, nie ma tego jak sprawdzić.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#7 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 18 października 2018 - 11:10

OK, rozumiem. Najważniejsze, że sprawa musi zostać naprawiona z tytułu rękojmi, to czy pomoże wyczyszczenie głośnika, wymiana ekranu czy całego telefonu, jest dla mnie drugorzędna. Ważne, żeby sprzedawca nie pozostawił mnie na lodzie, stwierdzając że wada powstała w wyniku złego użytkowania sprzętu.



#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 18 października 2018 - 11:49

To zależy od sprzedawcy, w drugim roku to konsument musi udowodnić, że wada była już w momencie wydania towaru, a ujawniła się dopiero teraz. To tak w dużym skrócie i uproszczeniu.


Użytkownik SERWIS.ME edytował ten post 18 października 2018 - 11:50

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#9 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 19 października 2018 - 10:11

Do roku czy po roku rękojmia jest za wady, które istniały w momencie wydania sprzętu.

W przypadku takiego problemu jak Ty masz my też normalnie wymieniamy ekran lub cały telefon, bo jeśli po wyczyszczeniu nadal nie działa głośnik prawidłowo to ja nie wiem czy to wina brudu czy uszkodzonego głośnika, nie ma tego jak sprawdzić.

 

To że wy wymieniacie ekran czy telefon to nie problem - problemem jest znalezienie chętnego do wydania 1500zł lub 800zł bo sprzedawca raczej nie będzie chętny do wydania takiej sumy z podowdu złego używania przez użytkownika/ 


OK, rozumiem. Najważniejsze, że sprawa musi zostać naprawiona z tytułu rękojmi, to czy pomoże wyczyszczenie głośnika, wymiana ekranu czy całego telefonu, jest dla mnie drugorzędna. Ważne, żeby sprzedawca nie pozostawił mnie na lodzie, stwierdzając że wada powstała w wyniku złego użytkowania sprzętu.

 

Jeśli dobrze udokumentujesz że wada istniała już w momencie zakupu to nie ma prawa cię zostawić ale w drugim roku to ty musisz to udowodnić. 



#10 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 19 października 2018 - 11:30

To że wy wymieniacie ekran czy telefon to nie problem - problemem jest znalezienie chętnego do wydania 1500zł lub 800zł bo sprzedawca raczej nie będzie chętny do wydania takiej sumy z podowdu złego używania przez użytkownika

 

A w jaki niby sposób złego używania miałby wpłynąć na to, że głośnik działa bardzo cicho?



#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 19 października 2018 - 11:40

A w jaki niby sposób złego używania miałby wpłynąć na to, że głośnik działa bardzo cicho?

 

Brudu który tłumi dźwięk raczej tam fabrycznie nie było ale jeśli uważasz że był i jesteś w stanie to udowodnić to oczywiście sprzedawca jest zobowiązany do naprawy. 



#12 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 19 października 2018 - 12:39

Abstrahując od tego czy tłumienie głośnika spowodowane jest brudem, bo tego nie wiemy i wizualnie to ja tam widzę tylko siateczkę...

 

Załóżmy, że to faktycznie jest brud. Czy w umowie/OWU itp. jest gdzieś zdefiniowane w jakich warunkach należy korzystać z telefonu? Albo, że należy nakleić na głośnik folię zabezpieczającą? Czy jest gdzieś napisane, że należy używać i przechowywać telefon w sterylnych warunkach? Otóż nie. O ile brud jest zwykłym kurzem itp. to są to naturalne warunki w których urządzenie jest użytkowane i każdy sąd obroni konsumenta. Takich sytuacji jest masa, można poczytać opinie biegłych. Inna sprawa, gdyby okazało się, ze są tam pyły z cementu czy inne rzeczy, a używałem telefonu np. na budowie. Ale nie o tym tutaj rozmawiamy. Sądy trzymają (słusznie) stronę konsumenta i tzw. faktycznego użytkowania w normalnych warunkach. Czy weźmiemy telefon, komputer, buty, samochód itd. to tak to wygląda. To, że producent/serwis zrzuca wszystko na złe warunki użytkowania to skrót, w USA/UK nikt takich odmów nie robi, bo później firma dostaje kary finansowe. W Polsce wiadomo jak jest, ale faktycznie bez problemu można wygrać taką sprawę.



#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 19 października 2018 - 22:19

Abstrahując od tego czy tłumienie głośnika spowodowane jest brudem, bo tego nie wiemy i wizualnie to ja tam widzę tylko siateczkę...

 

Załóżmy, że to faktycznie jest brud. Czy w umowie/OWU itp. jest gdzieś zdefiniowane w jakich warunkach należy korzystać z telefonu? Albo, że należy nakleić na głośnik folię zabezpieczającą? Czy jest gdzieś napisane, że należy używać i przechowywać telefon w sterylnych warunkach? Otóż nie. O ile brud jest zwykłym kurzem itp. to są to naturalne warunki w których urządzenie jest użytkowane i każdy sąd obroni konsumenta. Takich sytuacji jest masa, można poczytać opinie biegłych. Inna sprawa, gdyby okazało się, ze są tam pyły z cementu czy inne rzeczy, a używałem telefonu np. na budowie. Ale nie o tym tutaj rozmawiamy. Sądy trzymają (słusznie) stronę konsumenta i tzw. faktycznego użytkowania w normalnych warunkach. Czy weźmiemy telefon, komputer, buty, samochód itd. to tak to wygląda. To, że producent/serwis zrzuca wszystko na złe warunki użytkowania to skrót, w USA/UK nikt takich odmów nie robi, bo później firma dostaje kary finansowe. W Polsce wiadomo jak jest, ale faktycznie bez problemu można wygrać taką sprawę.

Słyszałeś, że istnieje coś takiego jak instrukcja obsługi ?
Czytałeś ?

Dla tych co nie czytali (BEZPIECZEŃSTWO, OBSŁUGA I WSPARCIE / WAŻNE INFORMACJE O OBSŁUDZE  ):

"Jeśli iPhone zetknie się z jakąkolwiek substancją mogącą spowodować zabrudzenia lub uszkodzenia (...), należy go od razu wyczyścić."

 

Przy tak sformułowanym zapisie nie ma znaczenia czy używasz iPhone na budowie czy w domu. Po zetknięciu się z czymkolwiek co może zabrudzić (np. siatkę głośnika) - nawet z kurzem czy kosmetykami - masz obowiązek go "od razu wyczyścić". Pojawienie się jakiegokolwiek zanieczyszczenia jest więc - de facto - wynikiem Twojego zaniedbania, użytkowania niezgodnie z instrukcją obsługi. 

 

Jeżeli będziesz podchodził do tematu brudu roszczeniowo - to pokażą Ci powyższy fragment z instrukcji obsługi, a jak spróbujesz wziąć "na litość" to może nawet wymienią Ci telefon albo przynajmniej ekran z głośnikiem.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#14 sk4

sk4
  • 235 postów

Napisano 20 października 2018 - 11:54

Czytałem instrukcje, nie pamiętałem tego zapisu. Faktycznie, ten zapis dużo zmienia.

Swoją drogą, może pod kran powinienem go włożyć i przepłukać?:)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych