Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zwrot sprzętu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michał Góralczyk

Michał Góralczyk
  • 14 postów

Napisano 28 września 2018 - 23:54

Czesc,
Mam pytanko co do zwrotu sprzętu zakupionego w sklepie stacjonarnym iSpot.
Czy jeśli zwrócę sprzęt to otrzymuję gotówkę czy kartę podarunkowa?
Pytam się o to bo w większości sklepów weszła "moda" na zwracanie kasy na kartę podatkową.

#2 dobrakawa

dobrakawa
  • 838 postów

Napisano 29 września 2018 - 00:02

A czy w ogóle oni przyjmą ten sprzęt? Z tego co kojarzę, to sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć zwrotu. Zwrotu można dokonać kupując coś przez internet.


Pro 2012, 14 Pro


#3 Michał Góralczyk

Michał Góralczyk
  • 14 postów

Napisano 29 września 2018 - 00:04

Sprzedawca przy sprzedaży powiedział że jest możliwość zwrotu ale nie powiedział w jakiej formie odzyska się pieniążki :)

#4 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 29 września 2018 - 04:42

No to tylko ich dobra wola.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 Michał Góralczyk

Michał Góralczyk
  • 14 postów

Napisano 29 września 2018 - 06:08

Ale czy ktoś mi odpowie na pytanie...

#6 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 29 września 2018 - 07:33

Zadzwon i spytaj w salonie.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 września 2018 - 07:52

Zwrot na karcie podarunkowej i, uwaga, przyjmują zwrot tylko zafoliowanego sprzętu! Naprawdę, kupowanie w iSpot (zwłaszcza stacjonarnie) to proszenie się o kłopoty. Po zapłaceniu jesteś już im obojętny.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#8 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 29 września 2018 - 08:11

Z drugiej strony – czemu mieliby przyjmować używany sprzęt?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#9 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 września 2018 - 08:19

Pewnie, że nie muszą i o to nie powinien mieć nikt pretensji, widziały gały co brały. Dlatego najlepiej kupować przez internet, wtedy nikt łaski nie robi i nawet odpakowany i uruchomiony sprzęt muszą przyjąć. Oczywiście bez śladów użycia.

Użytkownik Regiss edytował ten post 29 września 2018 - 08:20

iPhone 15 Pro


#10 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 września 2018 - 08:21

Oczywiście nie ma takiego obowiązku, ale reklamowanie się, że można dokonać zwrotu sprzętu do 14 dni, to raczej oczekiwałoby się, że można go chociaż otworzyć, zwłaszcza jak zwrot nie jest w gotówce tylko na kartę podarunkową. Tak czy owak, korzystać z ich oferty nie ma przymusu, ale warto wiedzieć, jak to u nich wygląda;)

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#11 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 29 września 2018 - 08:22

Ja takie reklamy widziałem tylko w sklepie internetowym.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 września 2018 - 08:29

Ja byłem zachęcanym do zakupu w sklepie stacjonarnym ze zwróceniem właśnie uwagi na możliwość łatwego zwrotu w razie czego. Nie wpadłem niestety na to, że wymagane będzie oryginalnie zafoliowane opakowanie, choć oczywiście przyznaję, że taki zapis mają w regulaminie.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 29 września 2018 - 10:22

..
Pytam się o to bo w większości sklepów weszła "moda" na zwracanie kasy na kartę podatkową.

Chyba chodziło Ci o np. "kartę podarunkową".

Zwrot środków na kartę podarunkową jest dopuszczalny w przypadku gdy zwrot towaru wynika z dobrej woli (lub wewnętrznego regulaminu) sprzedawcy, a nie z ustawowego prawa konsumenta.
W przypadku zwrotu towaru wynikającego z ustawowego prawa konsumenta - wówczas zwrot środków powinien odbyć się w taki sposób jak została dokonana zapłata (inna forma zwrotu środków możliwa za zgodą konsumenta).

 

Dlatego najlepiej kupować przez internet, wtedy nikt łaski nie robi i nawet odpakowany i uruchomiony sprzęt muszą przyjąć. Oczywiście bez śladów użycia.

Przepisy nie ograniczają prawa do zwrotu ze względu na istnienie śladów użycia. Należy jednak pamiętać, że (zgodnie z Art. 34) konsument odpowiada przed sprzedawcą za zmniejszenie wartości rzeczy i nawet w przypadku "braku śladów użycia", jeżeli nastąpiło (wykazane przez sprzedawcę) zmniejszenie wartości zwracanego towaru - może on potrącić stosowną kwotę ze zwracanych środków.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych