Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem po naprawie szybki w iPhone 7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 16 września 2018 - 21:29

Witam. Jakiś miesiąc temu zbiła mi się szybka w iPhone 7. Postanowiłem sobie to naprawić, poszedłem do jednego z serwisów w Warszawie, gdzie zaproponowano mi wymianę wyświetlacza. Wyświetlacz został prawidłowo wymieniony, natomiast nie byłem zadowolony z kolorów po czym dowiedziałem się, że został włożony zamiennik, w którym takie odwzorowanie kolorów jest normalne, natomiast przed wymianą nikt mnie o tym nie poinformował.

 

Jako, że zamiennik mnie satysfakcjonował Panowie zaoferowali mi zwrot pieniędzy oraz włożenie innego zbitego ekranu. Biorąc pod uwagę, że w moim ekranie działał dotyk, a wymienić mogłem tylko szybkę a nie cały wyświetlacz postanowiłem, że pójdę do innego serwisu, aby wymienić samą szybkę. Niestety zostałem poinformowany, że mój wyświetlacz poszedł do kosza i mogą włożyć mi inny, ale obecnie na stanie nie mają takiego, aby działał dotyk. Zaproponowali mi, że jak dostaną wyświetlacz z działającym dotykiem, to wymienią szybkę i zwrócą część kwoty, abym był zadowolony. 

 

Otrzymałem telefon, ale w domu jak zacząłem z niego korzystać zauważyłem na czarnym tle, że po lewej stronie przy krawędzi wyświetlacza jest jakiś defekt, widnieją mikrokropeczki oraz smuga na środku ekranu:

https://www.dropbox....13 25.jpg?dl=0

 

Wydaje mi się, że nie będzie mi to zupełnie przeszkadzać w używaniu, jest to tylko widoczne na ciemnych tłach, natomiast pytanie jest skąd to się wzięło. Czy jest to normalny defekt spowodowany wymianą szybki czy może jakaś wada wyświetlacza, który dostałem? Czy miał ktoś podobne doświadczenie? Czy przez to mogę mieć kolejne problemy związane z wyświetlaczem, a może nawet z telefonem? Co najlepiej zrobić w tej sytuacji? Proszę o porady i z góry dziękuję! 


Użytkownik Johnay edytował ten post 16 września 2018 - 21:31


#2 Snipper42

Snipper42
  • 251 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 16 września 2018 - 21:53

Przemilczając partactwo i dziadostwo serwisu z którym nie powinieneś się zgodzić....

Jeżeli wymieniane było tylko szkło, jest to uszkodzenie warstwy podświetlania ekranu...zapewne przy rozdzielaniu warstw wyświetlacza od szkła ktoś za bardzo podgrzał LCD..
Cały kwalifikuje się do wymiany....
  • Johnay lubi to

#3 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 16 września 2018 - 22:00

No i nie wiem co teraz zrobić z tym fantem. Mogę iść do tego serwisu, zlecać kolejne naprawy i tak się bujać nie wiadomo ile, bo jak widać nie jest to dobry serwis. Albo iść do autoryzowanego serwisu i wydać 700zł za wymianę wyświetlacza, ale wtedy koszt naprawy wyświetlacza wyniesie mnie ponad 1000 zł, a telefon ma 2 lata więc nie wiem czy warto. Ewentualnie sprzedać i poinformować o wadzie telefonu tylko w takim wypadku ile on jest realnie wart?


Użytkownik Johnay edytował ten post 16 września 2018 - 22:00


#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 września 2018 - 22:04

Witam. Jakiś miesiąc temu zbiła mi się szybka w iPhone 7. Postanowiłem sobie to naprawić, poszedłem do jednego z serwisów w Warszawie, gdzie zaproponowano mi wymianę wyświetlacza. Wyświetlacz został prawidłowo wymieniony, natomiast nie byłem zadowolony z kolorów po czym dowiedziałem się, że został włożony zamiennik, w którym takie odwzorowanie kolorów jest normalne, natomiast przed wymianą nikt mnie o tym nie poinformował.

 

Jako forumowicz zarejestrowany 6 lat temu - powinieneś doskonale zdawać sobie sprawę z tego, o czym "nikt Ciebie o tym nie poinformował".

 

... Niestety zostałem poinformowany, że mój wyświetlacz poszedł do kosza ...

Mało prawdopodobne, bo oryginalne ekrany iPhone-ów (nawet uszkodzone) są warte konkretne pieniądze, których żaden rozsądny serwis nie "wyrzuca do kosza".

 

... Co najlepiej zrobić w tej sytuacji? Proszę o porady i z góry dziękuję! 

 

 Złożyć reklamację.

 

... Czy przez to mogę mieć kolejne problemy związane z wyświetlaczem, a może nawet z telefonem? ...

Jeżeli nic "przy okazji" nie zepsuto to możesz liczyć tylko na kilkukrotnie szybszy ubytek energii z baterii. 


... Albo iść do autoryzowanego serwisu i wydać 700zł za wymianę wyświetlacza, ale wtedy koszt naprawy wyświetlacza wyniesie mnie ponad 1000 zł, ...

A mógłbyś wyjaśnić "logikę" tej matematyki ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 16 września 2018 - 22:12

Tu nie ma logiki tylko proste dodawanie, obecnie koszt naprawy w tym partackim serwisie wynosi mnie 350zł. 


@bee3, mówisz że najlepiej złożyć ponowną reklamację, ale czy naprawdę? Skoro do tej pory się bujam i nic dobrego z tych napraw nie wychodzi, to może lepiej sobie ten serwis odpuścić. Jak sam wspomniałeś, może jeszcze coś spaprają 'przy okazji'. 


Użytkownik Johnay edytował ten post 16 września 2018 - 22:12


#6 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 września 2018 - 22:42

Tu nie ma logiki tylko proste dodawanie, obecnie koszt naprawy w tym partackim serwisie wynosi mnie 350zł. 

 

Możesz żądać obniżenia ceny (w zasadzie o dowolną kwotę, którą wynegocjujesz) , ale jeżeli decydujesz się na zmianę serwisu to żądaj prawidłowego wykonania usługi: Powinni niezwłocznie (w ciągu max. 14 dni) wykonać prawidłowo usługę, za którą zapłaciłeś ( zamontować ekran do którego nie będziesz miał zastrzeżeń - skoro nie uprzedzali , np. że "może być trochę gorzej niż oryginał") albo (jeżeli jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów) oddać Ci zapłaconą kwotę i doprowadzić telefon do stanu nie gorszego niż przed naprawą , a Ty powinieneś oddać im obecny ekran .

 

@bee3, mówisz że najlepiej złożyć ponowną reklamację, ale czy naprawdę? ...

Chcesz utracić prawa do 350zł. wspierając nierzetelny serwis ?

 

... Skoro do tej pory się bujam i nic dobrego z tych napraw nie wychodzi, to może lepiej sobie ten serwis odpuścić. Jak sam wspomniałeś, może jeszcze coś spaprają 'przy okazji'. 

 

Jeżeli jesteś (prawie) zdecydowany już na wymianę ekranu w serwisie autoryzowanym, to wypadałoby odzyskać pieniądze (to aż połowa ceny naprawy autoryzowanej). ASA nie powinni robić problemów z wymianą ekranu "za pieniądze", ale gdyby (odpukać w niemalowane) okazało się, że zepsuło się coś jeszcze to w cenie wymiany ekranu wymieniają cały telefon. Chyba, że usterka jest wynikiem grzebania w środku przez amatora - wtedy dostajesz pisemną informację, że "ktoś" grzebał i zepsuł. Zyskujesz wówczas (bez)cenną informację na temat tego w jakim stanie jest Twój telefon po "wymianie szybki" i wiesz o jakich kosztach rozmawiać ze "sprawcą".
 


  • Johnay lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 16 września 2018 - 22:52

Dzięki. Nie jestem zdecydowany jeszcze na nic. Cały czas się zastanawiam, co najlepiej zrobić w tej sytuacji. Gdyby dziś mi się zbił ekran, to poszedłbym do autoryzowanego serwisu, ale takiej możliwości nie mam.
Biorąc pod uwagę wiek telefonu i koszt naprawy w ASA, najbardziej pasuje mi chyba sprzedaż telefonu ze wzmianką o wadzie wyświetlacza oraz negocjacja obniżenia ceny naprawy wyświetlacza. 

 

bee3, a co Ty byś zrobił? ;) 



#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 września 2018 - 23:15

...Gdyby dziś mi się zbił ekran, to poszedłbym do autoryzowanego serwisu, ale takiej możliwości nie mam.
 

IMO: nadal masz taką możliwość - tylko odzyskaj kasę.

 

Biorąc pod uwagę wiek telefonu i koszt naprawy w ASA, najbardziej pasuje mi chyba sprzedaż telefonu ze wzmianką o wadzie wyświetlacza oraz negocjacja obniżenia ceny naprawy wyświetlacza. 
 

bee3, a co Ty byś zrobił?  ;)

W czasach kiedy ASA nie wymieniały samych ekranów tylko całe telefony, dobry zamiennik ekranu można było kupić za 15-20% ceny wymiany telefonu w ASA.
Zrobiłem tak w iP5s i ... wówczas przekonałem się, że po wstawieniu (dobrego) zamiennika trzeba było ładować telefon chyba ze 3x częściej. Sprzedałem go, zmieniając na nowszy model. Później Apple wprowadziło możliwość wymiany samych wyświetlaczy i co ciekawe: jeżeli telefon nie miał widocznych innych uszkodzeń (niż ekran) to wymieniali cały w cenie ekranu. Jeżeli miał polskie pochodzenie to dostawał jeszcze nową gwarancję. Wybór nasuwał się prosty, zwłaszcza że lepsze zamienniki potrafią osiągać ceny nawet 75% ceny wymiany na oryginał w ASA (w przypadku najnowszych modeli jest to prawie 100% ceny w ASA).

Jeżeli chcesz pozbyć się telefonu, to rozsądnie byłoby go naprawić jak najniższym kosztem (ekran może być zamiennikiem ale lepiej żeby był bez widocznych gołym okiem wad - bo więcej stracisz przy sprzedaży). Jeżeli chcesz go zostawić dla Siebie (lub rodziny) to warto rozważyć naprawę w ASA (nowy iP7 kosztuje nawet dziś po obniżkach 3x tyle, a za 700zł. nie kupisz w dobrym stanie używanego iP7 serwisowanego w ASA) 


  • Johnay lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#9 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 16 września 2018 - 23:25

Czy dalej ta zasada w autoryzowanych serwisach istnieje? Idę z zepsutym ekranem, jeśli stwierdzą że nie ma innych wad poza ekranem to za cenę nowego wyświetlacza ~700-800zł dostaje nowy telefon? Jakoś za korzystnie by było ;) 

Czyli, że w obecnym stanie za ten telefon mogę wziąć +- 700zł? Dodam, że wizualnie telefon jest w super, bo noszony cały czas w etui.

 

Jaki jest ten najtańszy koszt naprawy ekranu, używając dobrej jakości zamiennika?



#10 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 16 września 2018 - 23:42

Czy dalej ta zasada w autoryzowanych serwisach istnieje? Idę z zepsutym ekranem, jeśli stwierdzą że nie ma innych wad poza ekranem to za cenę nowego wyświetlacza ~700-800zł dostaje nowy telefon? Jakoś za korzystnie by było ;)

 

Idziesz z działającym telefonem z zepsutym ekranem (bez innych widocznych uszkodzeń) i wymieniają sam ekran, ale ... jeżeli po wymianie ekranu nadal coś nie działa jak powinno - to serwis autoryzowany nie odda Ci telefonu naprawionego "częściowo". Jeżeli nie znajdzie śladów ingerencji osób trzecich albo zalania - to wymienią telefon w cenie wymiany ekranu. 
Jakby znaleźli zalanie to cena wzrośnie do wymiany całego (a więc nie ok. 1/3 a ok. 2/3 ceny nowej 7-ki). Oczywiście na wyższą cenę nie musisz się zgadzać i wtedy oddadzą nienaprawiony.

 

...

Czyli, że w obecnym stanie za ten telefon mogę wziąć +- 700zł? Dodam, że wizualnie telefon jest w super, bo noszony cały czas w etui.

 

Jaki jest ten najtańszy koszt naprawy ekranu, używając dobrej jakości zamiennika?

Odzyskałbym 350 zł. z tego serwisu, dołożyłbym ok. 200-250zł. do zamiennika w innym serwisie (nie musi być "dobrej jakości" - ważne żeby nie miał widocznych wad) i sądzę że spokojnie wziąłbyś nie mniej niż połowę ceny nowego. 


  • Johnay lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#11 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 17 września 2018 - 14:01

bee3, a czy poleciłbyś jakiś serwis, gdzie wstawią mi zamiennik, który będzie ok? 



#12 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 17 września 2018 - 14:05

Obawiam się, że nikt Ci nie poleci takowego. Bo zamienniki to loteria…



#13 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 17 września 2018 - 15:55

Oddaj im telefon na rękojmię i żądaj przywrócenia stanu z przed naprawy - dziwnym trafem mają ekrany z niedziałającym dotykiem a ekran ze sprawnym dotykiem o które wręcz zabijają się serwisy oferujące refabrykacje takich ekranów poszedł do kosza ;) Za robienie z klienta idioty dodatkowo bym im nie odpuścił. 



#14 dobrakawa

dobrakawa
  • 838 postów

Napisano 17 września 2018 - 16:19

Zawsze też możesz zgłosić się do Urzędy Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przedstawić sytuację i uzyskasz poradę co możesz zrobić w tej kwestii. Możesz też nawet poprosić o pismo od rzecznika i z tym udać się do serwisu. Takie pismo działa ;)


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 17 września 2018 - 16:20

Pro 2012, 14 Pro


#15 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 17 września 2018 - 16:27

Byłem dziś u nich, na dniach mają mi zwrócić kasę oraz załatwić i włożyć ekran zbity, ale z działającym dotykiem. Panowie upierali się, że ekran jest dobry, a każdy zregenerowany ekran nie jest idealny i ma swoje wady...

 

Z racji, że nie byłem dziś najmilszym człowiekiem podczas rozmowy boję się, aby czegoś "przy okazji" na złość nie zmajstrowali, np. nie podmienili jakiejś części na szmelcowatą typu bateria. Nigdy więcej takich serwisów. Podkusiło mnie, bo serwis niedaleko mojego miejsca zamieszkania i tylko z 1 złą opinią spośród 50 innych. Szkoda gadać :\


Użytkownik Johnay edytował ten post 17 września 2018 - 16:28


#16 dobrakawa

dobrakawa
  • 838 postów

Napisano 17 września 2018 - 16:37

Z opiniami online jest taki problem, że można je kupić albo samemu wystawiać.


Pro 2012, 14 Pro


#17 Johnay

Johnay
  • 99 postów

Napisano 17 września 2018 - 17:04

Czy jest sens rozważyć wymianę samej szybki w innym serwisie, jeśli już dostanę telefon z ekranem, w którym będzie działał dotyk? 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych