Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wypalone styki na kablu ładowarki - iPhone 8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawel129

pawel129
  • 19 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 10:49

Szanowni Państwo.

 

Czy spotkał się ktoś z Was z takim zjawiskiem? Jeden ze styków złącza ładowarki ma prawie czarny kolor a telefon się nie ładuje.

Na innych kablach jest wszystko ok. Telefon jest jeszcze na gwarancji. Można oddać sam kabel na gwarancję?

 

Pozdrawiam


iP4, iP6, iP8, MBA 2017 13'


#2 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:09

Niech zgadnę. Czwarty pin od lewej?
To normalne. Możesz kabel wyczyścić.
W sumie to ciekawe czy to podlega gwarancji, bo to się dzieje samoczynnie, nie z winy użytkownika.
Ogólnie na akcesoria jest mniej czasu gwarancji, pół roku chyba.

Pozdrawiam


#3 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:11

:o

u mnie w kablu, który mam od kilku miesięcy po obu stronach faktycznie 4 pin od lewej jest czarny na końcu. Nieźle...


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 pawel129

pawel129
  • 19 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:14

Niech zgadnę. Czwarty pin od lewej?
To normalne. Możesz kabel wyczyścić.
W sumie to ciekawe czy to podlega gwarancji, bo to się dzieje samoczynnie, nie z winy użytkownika.
Ogólnie na akcesoria jest mniej czasu gwarancji, pół roku chyba.

W jaki sposób mogę to próbować czyścić?

Czy to może w jakiś sposób uszkodzić telefon?


iP4, iP6, iP8, MBA 2017 13'


#5 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:34

Z tego co pamiętam 4(badz 5 z drugiej strony) odpowiada za zasilanie. Pewnie stąd jest najbardziej styrany.

iPhone 15 Pro


#6 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:36

Możesz spróbować benzyną ekstrakcyjną albo spirytem.
Ja wziąłem śrubokręt i zdarłem po prostu to czarne.
Telefonu nie uszkodzi, ale może nie chcieć ładować czasem, więc wyczyścić i będzie grać. Chociaż jak chcesz, możesz podejść do Cortlandu i spytać czy Ci wymienią ;) jeśli masz poniżej pół roku ten telefon.

Pozdrawiam


#7 RomaszT

RomaszT
  • 91 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:39

Niech zgadnę. Czwarty pin od lewej?
To normalne. Możesz kabel wyczyścić.
W sumie to ciekawe czy to podlega gwarancji, bo to się dzieje samoczynnie, nie z winy użytkownika.
Ogólnie na akcesoria jest mniej czasu gwarancji, pół roku chyba.

 

Na akcesoria jest taka sama gwarancja jak na telefon - dwunastomiesięczna



#8 pawel129

pawel129
  • 19 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:46

Postaram się go wyczyścić. Do serwisów mam daleko i pewnie sama logistyka kosztowałaby mnie tyle co nowy kabel. Ewentualnie przez T-mobile mógłbym oddać na gwarancję.

Dzięki wielkie za info! 

Użytkownicy tego forum jak widać nie zawodzą ;)


iP4, iP6, iP8, MBA 2017 13'


#9 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 sierpnia 2018 - 11:49

Hehe, różną mamy tutaj społeczność. Ja zawsze siedzę tylko na ogólnym o iPhone, wyjątkowo wszedłem na pytania i problemy, ale fajnie, że mogliśmy pomóc. Niejedna osoba jeszcze o to zapyta, a coraz więcej jest ludzi uświadomionych.
Szkoda tylko, że władcy forum nie dbają o nie.

Pozdrawiam


#10 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 21 sierpnia 2018 - 14:33

Przez was poleciałem sprawdzić, czy u mnie jest to samo, ale o dziwo nic takiego nie zauważyłem. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#11 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 21 sierpnia 2018 - 20:17

Nie bój się. Stanie się nie raz :D chyba że zmienią wtyczkę w końcu.

Pozdrawiam


#12 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 22 sierpnia 2018 - 07:54

Kabel to nie problem - mi wypaliło w stacji JBL - i kogo teraz ścigać - Apple czy JBL . 



#13 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 sierpnia 2018 - 10:31

Kabel to nie problem - mi wypaliło w stacji JBL - i kogo teraz ścigać - Apple czy JBL .


Coś kiedyś było o tym, kogo w takim przypadku ścigać.
Na logikę jest to produkt JBL, więc oni powinni się zainteresować naprawą/wymianą, bo Apple ich produktu u siebie nie będzie miało

Pozdrawiam


#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 22 sierpnia 2018 - 22:02

Znany od dawna temat, np.:
https://forums.macru....1921904/page-3

 

Wystarczy dbać o czystość ("dobry styk") w złączu do którego wkłada się kabel.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 DaviDiOS

DaviDiOS
  • 18 postów

Napisano 23 sierpnia 2018 - 13:45

Mi się tak jedynie zdażyło na nieoryginalnych kablach które sygnuje swoim logiem Amazon, które są relatywnie tańsze od oryginału.
Jedynie takie miałem zamienniki służące do ładowania telefonu w samochodzi.
Na oryginalnym kablu jeszcze tak mi się nie zdażyło ;)

#16 sn4ke

sn4ke
  • 317 postów

Napisano 24 sierpnia 2018 - 07:23

Najlepsze jak dla mnie i sprawdzone do czyszczenia takich i innych styków z osadu, śniedzi itp., jest czyszczenie na sucho pręcikiem z włókna szklanego.


iPhone 8, MBA


#17 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 sierpnia 2018 - 09:29

Dokładnie. Włókno szklane jest mega do czyszczenia przy elektronice :)

Pozdrawiam





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych