Niestety sytuacja jest patowa, bo najwyraźniej serwisanci znaleźli w środku ślady zalania. Jednocześnie nie są w stanie przecież sprawdzić, czy nie przekroczyłeś zaleceń producenta co do maksymalnej głebokości czy czasu zanurzenia.
Na temat tzw. "wodoodporności" nowych iPhone (od iP7 wzwyż) napisano np. https://support.appl.../pl-pl/HT207043 .
Niestety, do zawilgocenia wnętrza "wystarczy" używanie w dużej wilgotności lub temperaturze, a tego lata nawet w Polsce nietrudno było znaleźć miejsca z temp. powyżej 35 st. C.
A mam jeszcze pytanie. Czy jak się zdecyduję na propozycje serwisu dostanę nowy telefon czy odświeżony gdyż sam serwis dość mocno od jasnej odpowiedzi się wykręca. ...
Apple nie udziela takich informacji - więc nawet serwis nie wie. Dla użytkownika, nie ma to jednak żadnej praktycznej różnicy bo nawet w przypadku produktu "innego niż nowy", nie mówimy tu o produktach używanych, czy odświeżonych przez jakiś warsztat. Apple mówi o produktach nowych lub równoważnych nowym co oznacza co najmniej odnowienie na poziomie warunków fabrycznych.
Zanim jednak zdecydujesz się na odpłatną naprawę w serwisie warto przynajmniej porównać ceny z kilkoma innymi ASA (napisz/zadzwoń). Jak wiadomo - różnice pomiędzy serwisami w cenach napraw potrafią sięgać nawet kilkuset złotych, a Cortland może nie jest najdroższy (w tej kategorii najczęściej "prowadzi" iSpot), ale do najtańszych też zwykle nie należał.
... Druga sprawa to gwarancja no bo skoro nowy czemu tylko 90 dni moim skromnym zdaniem powinna gwarancja być udzielona na rok bo to przecież nowy egzemplarz.
Warunki gwarancji Apple masz tu: https://www.apple.co...l-warranty.html .
Kluczowe jest tu zdanie zaczynające się od słów :
"... Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, ..."
W przypadku naprawy pozagwarancyjnej nie mamy do czynienia z "wykonaniem obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple", więc dalsze zobowiązania co do udzielenia nowej, rocznej gwarancji nie mają zastosowania.
Odnosnie poruszania sie dolnej czesci ekranu wzgledem ramki, jest to rzecz normalna? Po 5miesiacach użytkowania telefonu od niedawna zauwazylem, ze ekran pod wplywem nacisku porusza sie, i mam wrazenie ze w uplywem czasu ekran na dole odstaje co raz bardziej od ramki .. Niechcialbym po prostu zeby w przyszlosci calkowicie sie odkleil.. Podlega to gwaranacji?
Ekrany w iP od 6s wzwyż są sklejane z obudową za pomocą specjalnych uszczelek.
Ruszanie się ekranu czy wręcz jego odstawanie w takich (sklejanych) modelach może świadczyć o uszkodzonej uszczelce (np. wskutek intensywnego korzystania w podwyższonej temperaturze, wygięcia telefonu lub w wyniku próby nieautoryzowanego dostępu do wnętrza).
Warto w takim przypadku udać się do ASA na wymianę uszczelki, bo na gwarancji zrobią za free, a nawet po gwarancji taka usługa kosztuje stosunkowo nieduże pieniądze (ok. 20 - 50zł. w zależności od serwisu) , a praktycznie znikome - biorąc pod uwagę, ze jest to ratunek przed rozszczelnieniem telefonu).