Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ubezpieczenie u operatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartek15

bartek15
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 lipca 2018 - 16:15

Cześć
Mamy rok 2018 i dawno nikt o tym nie pisał. Korzystając z okazji, że po roku i 11 miesiącach użytkowania mojego SE 16gb grawitacja w końcu go pokonała chciałbym odświeżyć temat z 2014 roku jednocześnie pytając Was o szczegóły.
Telefon jest na abonament w t-mobile z wykupionym ubezpieczeniem na wypadek uszkodzenia. Jak już wcześniej pisałem wczoraj tak nieszczęśliwie upadł na gres, że oprócz pekniętej szybki doszło do uszkodzenia ramki w tym sensie, że pogięta ramka wypchnęła i połamała digitizer.
Generalnie telefon raczej ciężko naprawić i podejrzewam, że będzie wymiana na odnawiany model. Problem w tym, że t-mobile nie ma już w swojej ofercie wersji 16gb.
Orientujecie się jak to może t-mobile rozwiązać?
Pozdrawiam


Użytkownik bartek15 edytował ten post 26 lipca 2018 - 16:15


#2 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 26 lipca 2018 - 17:05

A co za problem zadzwonić do T-mobile? Tam najlepiej się dowiesz.


iPhone 15 Pro


#3 bartek15

bartek15
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 lipca 2018 - 17:20

Moje pytanie tez odnosi się tego co mówić a czego lepiej nie mówić przy oddawaniu telefonu w ramach ubezpieczenia. Raczej konsultant mi tego nie powie.
Co do dzwonienia na infolinię to mam złe wspomnienia i chciałem skorzystać z doświadczeń ludzi na forum którzy może przechodzili przez taką sytuację.

#4 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 lipca 2018 - 17:51

Przeczytaj OWU ubezpieczenia i tam masz wyłączenia.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#5 cashis

cashis
  • 87 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 26 lipca 2018 - 19:54

Moje pytanie tez odnosi się tego co mówić a czego lepiej nie mówić przy oddawaniu telefonu w ramach ubezpieczenia. Raczej konsultant mi tego nie powie.
Co do dzwonienia na infolinię to mam złe wspomnienia i chciałem skorzystać z doświadczeń ludzi na forum którzy może przechodzili przez taką sytuację.

Polecam coś w stylu jechałem tramwajem, zahamował telefon wypadł :D 



#6 arcoss

arcoss
  • 97 postów

Napisano 26 lipca 2018 - 19:54

Na pewno nie możesz powiedzieć prawdy czyli "Wie Pani/Pan, kończy się okres gwarancyjny to pie*dolnąłem fonem o glebę i chciałbym nowy". Musisz to bardziej usubtelnić, "cfaniaku"...


 Mac Mini 2020 i7/16GB/256GB * DELL U3415W *  MacBook Air M1 16GB/512GB *  iPhone 12 Pro *  iPad Pro 11' (2020) *  iWatch 6 SteelSeries *  AirPods Pro *  Apple TV 4K *  2x HomePod Mini


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 26 lipca 2018 - 20:17

...
Generalnie telefon raczej ciężko naprawić i podejrzewam, że będzie wymiana na odnawiany model. Problem w tym, że t-mobile nie ma już w swojej ofercie wersji 16gb.
Orientujecie się jak to może t-mobile rozwiązać?
 

Zależy jakie masz ubezpieczenie.

Podobnie jak z casco samochodów:
- ubezpieczenie może obejmować naprawę w ASO, albo w warsztacie nieautoryzowanym,
- naprawa może być na częściach oryginalnych albo na zamiennikach.

- części użyte do naprawy mogą być nowe albo używane.

- może być uwzględniony udział własny, amortyzacja części.

W niektórych ubezpieczeniach w przypadku gdy wycena kosztu naprawy przekroczy pewien próg procentowy wartości rynkowej przedmiotu na dzień wystąpienia szkody (najczęściej jest to 70-100%) może zostać orzeczona szkoda całkowita.

 

W skrajnie niekorzystnym przypadku mogłoby się okazać (np. przy szkodzie całkowitej), że różnica pomiędzy aktualną wartością rynkową przedmiotu a wartością szrotu pomniejszona o udział własny w szkodzie - da wartość zbliżoną do zera.

Ale możliwe, że naprawa będzie w ASA i dostaniesz wymieniony cały telefon (w posiadanej konfiguracji : 16GB) z 90 dniową gwarancją Apple.


Na pewno nie możesz powiedzieć prawdy czyli "Wie Pani/Pan, kończy się okres gwarancyjny to pie*dolnąłem fonem o glebę i chciałbym nowy". Musisz to bardziej usubtelnić, "cfaniaku"...

Okres gwarancyjny skończył mu się 11 miesięcy temu.


Użytkownik bee3 edytował ten post 26 lipca 2018 - 21:49

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 arcoss

arcoss
  • 97 postów

Napisano 26 lipca 2018 - 21:33

Okres gwarancyjny skończył mu się 11 miesięcy temu.

 

Za to umowy ubezpieczenia został 1 miesiąc i to miałem na myśli.


 Mac Mini 2020 i7/16GB/256GB * DELL U3415W *  MacBook Air M1 16GB/512GB *  iPhone 12 Pro *  iPad Pro 11' (2020) *  iWatch 6 SteelSeries *  AirPods Pro *  Apple TV 4K *  2x HomePod Mini


#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 26 lipca 2018 - 21:45

Za to umowy ubezpieczenia został 1 miesiąc i to miałem na myśli.

W najbardziej korzystnym przypadku wróci do pkt. wyjścia (czyli stanu sprzed wypadku), w każdym innym będzie (mniej lub bardziej) stratny. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 26 lipca 2018 - 22:03

A co ma do rzeczy ze tmobile nie ma wersji 16gb. Przeciez to nie tmoblile da ci telefon a serwis apple a za wszystko zaplaci ubezpieczyciel.

#11 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 27 lipca 2018 - 07:15

A na jakiej podstawie wnosisz, że to będzie serwis Apple? Znasz OWU tej umowy?


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 bartek15

bartek15
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 lipca 2018 - 10:29

Więc może od początku. Telefon objęty jest ubezpieczniem od nieszczęsliwych wypadków przez cały czas trwania umowy czyli 36 miesiecy (nie pytajcie czemu taka długa umowa).W 2013/4 roku ludzie opisywali takie sytuację i twierdzili, że t-mobile w ramach tych ubezpieczen wymienia sprzęt na odnowiony lub płacili 10% kosztów naprawy. Jako uzytkownik iphone'ow od wersji 3g mogę spokojnie powiedzieć, że obecne uszkodzenie jest mozliwe do naprawy jedynie przy wymianie ramki (pokrzywiona po kontakcie z gressem). 
Będę informował jak sprawa sie zakończy bo myślę, że wiele osób zastanawia się nad ubezpieczeniem z sieci.



#13 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 27 lipca 2018 - 13:05

A na jakiej podstawie wnosisz, że to będzie serwis Apple? Znasz OWU tej umowy?

 

Bo nie da się naprawić wygiętej obudowy w inny sposób niż wymiana telefonu na nowy, przecież nie założą obudowy z innym nr imei lub nie zamówią podróbki z chin z spersonalizowanym numerem imei i będą czekać 2 miesiące na dostawę. 



#14 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 27 lipca 2018 - 13:15

A skąd wiesz? Może to zrobią u Mietka w garażu. Widzę, że nie doceniasz naszych ubezpieczycieli.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#15 bartek15

bartek15
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 lipca 2018 - 14:42

OK mała aktualizacja. 
Telefon zaniesiony do punktu t-mobile gdzie sprzedawca zapewnił, że tych telefonów nie naprawiają tylko wymieniają. Kosztować będzie to ok 120 pln. Co i tak chyba nie jest złym rozwiązaniem. Telefon oddany bez kartonu, ładowarki i słuchawek (nie chcieli tego w punkcie). 
Zobaczymy jak to się wszystko skończy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych