Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problemy z Apple Pay


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 stachu321

stachu321
  • 8 postów

Napisano 24 lipca 2018 - 21:32

Mam pytanie.

W Moim iPhone 7 płacąc Apple Pay muszę dwa razy przykładać telefon do czytnika żeby płatność przeszła. Co ciekawe, telefon pokazuje, że płatność została zrealizowana a terminal płatniczy ani drgnie. Dopiero drugie podejście przyjmuje płatność. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? iPhone 7, karta z BZ WBK.


Użytkownik stachu321 edytował ten post 24 lipca 2018 - 21:33


#2 RomaszT

RomaszT
  • 91 postów

Napisano 25 lipca 2018 - 06:30

Witaj,

 

Również jestem użytkownikiem iPhone 7 i korzystam z Apple Pay bardzo chętnie. Do tej pory płaciłem na kilkudziesięciu terminalach (sporo podróży ostatnio, ale tylko w kraju), bardzo różne kwoty (od kilku do kilkuset złotych) i wspomniana przez Ciebie sytuacja miała miejsce w moim przypadku tylko raz. Co ciekawe, zdarzyło się to na terminalu, na którym płacę regularnie niemal codziennie w okolicznej Żabce. Możesz spróbować wykonać "Twardy reset" (na 7 power+volume down przez kilkanaście sekund), to jest zawsze pierwsza czynność, którą wykonuję w razie podobnych problemów. Zazwyczaj pomaga natychmiastowo :).

 

Karta Mastercard z Alior Banku, iOS 11.4.

 

Pozdrawiam



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 900 postów
  • Płeć:

Napisano 25 lipca 2018 - 10:07

Witaj,

Również jestem użytkownikiem iPhone 7 i korzystam z Apple Pay bardzo chętnie. Do tej pory płaciłem na kilkudziesięciu terminalach (sporo podróży ostatnio, ale tylko w kraju), bardzo różne kwoty (od kilku do kilkuset złotych) i wspomniana przez Ciebie sytuacja miała miejsce w moim przypadku tylko raz. Co ciekawe, zdarzyło się to na terminalu, na którym płacę regularnie niemal codziennie w okolicznej Żabce. Możesz spróbować wykonać "Twardy reset" (na 7 power+volume down przez kilkanaście sekund), to jest zawsze pierwsza czynność, którą wykonuję w razie podobnych problemów. Zazwyczaj pomaga natychmiastowo :).

Karta Mastercard z Alior Banku, iOS 11.4.

Pozdrawiam

I to nie jest najlepszy pomysł. Generalnie powinno się wyłączyć i włączyć normalnie, ewentualnie później bawić się w resety. Jak masz problem z komputerem, to nie resetujesz go wyciągając wtyczkę z kontaktu, tylko uruchamiasz ponownie.
Twardy reset w iPhone najlepiej ograniczyć tylko do sytuacji, gdy telefon faktycznie się zawiesił i nie reaguje.

Użytkownik winmaciek edytował ten post 25 lipca 2018 - 10:08

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 RomaszT

RomaszT
  • 91 postów

Napisano 25 lipca 2018 - 11:08

I to nie jest najlepszy pomysł. Generalnie powinno się wyłączyć i włączyć normalnie, ewentualnie później bawić się w resety. Jak masz problem z komputerem, to nie resetujesz go wyciągając wtyczkę z kontaktu, tylko uruchamiasz ponownie.
Twardy reset w iPhone najlepiej ograniczyć tylko do sytuacji, gdy telefon faktycznie się zawiesił i nie reaguje.

 

Dzięki za podpowiedź!

 

Problemy zdarzają mi się bardzo sporadycznie, więc rzeczywiście, kryterium jak najrzadszego resetowania jest u mnie spełnione :). Może trochę pozostało we mnie nawyków z dawnych lat, gdzie telefony zawieszały się często i wyciągało się z nich wtedy baterie - a był to sposób na wszystkie bolączki (do dziś wspominam Siemensa C65, który pod tym względem nie miał sobie równych). Niemniej jednak, masz oczywiście rację. Resety ograniczam do niezbędnego minimum, a w sytuacjach mniej poważnych pozostaje stare dobre "Have You tried turning it off and on again?" ;).

 

Pozdrawiam



#5 stachu321

stachu321
  • 8 postów

Napisano 25 lipca 2018 - 14:19

Dzięki za rady ale to i tak nie rozwiązuje mojego problemu  :(



#6 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 25 lipca 2018 - 14:49

Dzieje się to przy wszystkich terminalach czy jakimś konkretnym? Jaki iOS wgrany? 

Usuń kartę i dodaj raz jeszcze. 

Możesz też podpytać bank. Może coś z ich strony jest nie tak. 

W ostateczności pozostanie wyzerowanie iPhone ale nie sądzę by tutaj leżał problem. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 maciejk1993

maciejk1993
  • 5 postów

Napisano 10 sierpnia 2018 - 20:06

U mnie apple pay działało bez problemowo do poprzedniego tygodnia, teraz tez mam problem z tym że musze dwa razy przykładać do terminala i nie wiem co mogło to nagle spowodować, karte mam z mbanku

#8 bysio

bysio
  • 220 postów
  • SkądBytom, Poland

Napisano 12 sierpnia 2018 - 15:36

Jeśli chodzi o te „zerowanie” iphona to ja mam swoją teorie. Uważam, że ma to sens. Jeśli są jakieś dziwne błędy, restarty, a masz czas to zrób to. Kiedyś coś tam robiłem na PDA- ktoś tam może pamięta jak używał HTC i wiem ze wgrywanie kawałka softu może dużo problemów robić. Historycznie patrząc na bety to one nadpisuje jakiś kawałek oprogramowania, różne bety- różne kawałki tego softu, różne obszary, żeby to wszystko lepiej chodziło musi być wgrana całość, a nie 500 Mb z 2,5 GB. Podczas wgrywania kawałka coś ze śmieci musi zostawać i to robi te różne problemy u różnych osób w zależności co jeszcze dana osoba ćwiczy z dodatkowych programów na urządzeniu. Z każda beta coraz więcej oraz różnych obszarów zostaje nadpisanych i tym samym więcej i więcej userów ma mniej błędów i jest bardziej szczęśliwszych. Tak to widzę.

Użytkownik bysio edytował ten post 12 sierpnia 2018 - 15:42

McBook Pro 15" Touch Bar  / iPhone 11 Pro / iPad 11 Pro LTE / Apple Watch 5 SS





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych