Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5s Faktura na inne dane, a rękojmia SATURN (Touch ID bardzo dziwnie działa)


Najlepsza odpowiedź Regiss , 29 kwietnia 2018 - 18:53

W odróżnieniu od operatorów gdzie masz ważna umowę powiązana z telefonem w takich sklepach nikt dowodu nie sprawdza. Bez problemu przyjmą. Zresztą dla nich to żadna sprawa, to Apple wymienia telefony. Nic ich to nie kosztuje więc nie robią problemów. Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Charlie Myszewska

Charlie Myszewska
  • 7 postów

Napisano 29 kwietnia 2018 - 16:18

Cześć. Posiadam iPhona 5s, Touch ID strasznie dziwnie działa, tj raz działa a raz nie, co więcej działa dopiero po wciśnięciu home (a nie przy dotknięciu go przy włączonym ekranie). Przykład: dodaję odcisk palca, nic się nie dzieje przy samym dotknięciu, dopiero po kliknięciu i przytrzymaniu te czerwone linke tworzą się na szarej grafice linii papilarnych (no i wyskakuje informacja, ze „niestety nacisnąłeś” i żeby nie naciskać tylko dotykać czytnika. Tym sposobem zazwyczaj udaje się dodać odcisk palca, ale działa on raz na kilka odblokowań i to dopiero po klilnięciu i jednoczesnym przytrzymaniu go. Ffaktura jest na dane poprzedniego właściciela. Telefon posiada jeszcze 3 miesiące rekojmi Saturna.

Pytanie 1. Co jest z tym czytnikiem? Nie mam żadnej informacji „nie można dodać odcisku palca” tak jak przy uszkodzonym Touch ID. Przy iOS 11 było to samo.

Pytanie 2. Czy przyjmą mi go w Saturnie jeśli faktura nie jest na moje nazwisko?

Pytanie 3. Wiem, ze iPhone 5s nie jest produkowany, bo to już dziadek. W Saturnie nie jest on dostępny. Jeżeli nie mają już refubów na wymianę (oczywiście chciałabym, żeby mieli...) to co dalej? W przypadku Androida otrzymałabym nowszy model (w przypadku braku części lub braku nowego modelu otrzymuje się nowy telefon, nie gorszej klasy niż poprzedni który się miało). Tutaj raczej nic takiego nie będzie mieć miejsca. Co wtedy? Bardzo mnie to ciekawi.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Użytkownik Charlie Myszewska edytował ten post 29 kwietnia 2018 - 16:20


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 642 postów
  • Płeć:

Napisano 29 kwietnia 2018 - 16:25

1. Nie jestem serwisantami, ale to trochę wygląda jakby się po prostu bardzo mocno zużył (przycisk).
2. Faktura? Telefon był brany na firmę czy był to zakup prywatny, jako konsument?
3. Przycisk home jest chyba wymienny, jeśli reklamacja zostałaby uznana, to autoryzowany serwis wstawi nowy.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Charlie Myszewska

Charlie Myszewska
  • 7 postów

Napisano 29 kwietnia 2018 - 16:29

@winmaciek Faktura jest na osobę prywatną, nie na firmę.
Z tego co wiem (a jeśli posiadam błędne informacje to proszę mnie poprawić) to po wymianie przycisku home przestaje działać Touch ID, bo Touch ID jest „sparowany” z płytą główną. Chyba, że się mylę i tak jest tylko w nowszych modelach?

Kiedyś ktoś pisał, że Saturn nie bawi się w serwis tylko wymienia sprzęt na wolny od wad (w przypadku iPhona - na refuba). Stad moje pytanie. Chyba, ze również posiadam błędne informacje.

#4 Regiss

Regiss
  • 2 936 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 kwietnia 2018 - 17:05

Telefon jest z polskiej dystrybucji z Saturna. Apple w takich przypadkach traktuje 2 rok rękojmi w zasadzie jak gwarancję. Wiec śmiało oddawaj, pewnie wymienia na refuba. Jest to pewne info od kilku serwisów. Jeśli kupisz telefon od oficjalnych sprzedawców to mamy tak naprawdę 2 lata gwarancji. Nie dotyczy to niestety telefonów od operatorów. Tam trzeba się szarpać z operatorem.

Apple ma zapewne jeszcze spore zapasy 5s. Dostaniesz takiego refuba.

Użytkownik Regiss edytował ten post 29 kwietnia 2018 - 17:06

iPhone 15 Pro


#5 Charlie Myszewska

Charlie Myszewska
  • 7 postów

Napisano 29 kwietnia 2018 - 17:39

Apple ma zapewne jeszcze spore zapasy 5s. Dostaniesz takiego refuba.


Wielkie dzięki! :)

A czy wiesz coś może o tej fakturze na dane innej osoby - nie będzie problemu gdy przyjdę z taką fakturą?

#6 Regiss

Regiss
  • 2 936 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 kwietnia 2018 - 18:53   Najlepsza odpowiedź

W odróżnieniu od operatorów gdzie masz ważna umowę powiązana z telefonem w takich sklepach nikt dowodu nie sprawdza. Bez problemu przyjmą. Zresztą dla nich to żadna sprawa, to Apple wymienia telefony. Nic ich to nie kosztuje więc nie robią problemów.

iPhone 15 Pro


#7 Charlie Myszewska

Charlie Myszewska
  • 7 postów

Napisano 30 kwietnia 2018 - 12:15

Wielkie dzięki! :)
Wiem, że to głupie, ale mam ostatnie pytanie: czy zerować iPhona do ustawień fabrycznych? Bo wszystkie blokady oczywiście zdejmę, to jasne.
No i czy ten telefon mam oddać do Saturna z całym zestawem, tj ładowarka, kabel, słuchawki i pudełko czy tylko sam telefon? Na stronie Saturna nie jest jasno napisane...

Użytkownik Charlie Myszewska edytował ten post 30 kwietnia 2018 - 12:19


#8 Regiss

Regiss
  • 2 936 postów
  • SkądRadom

Napisano 30 kwietnia 2018 - 14:40

Wyzeruj, każdy serwis Apple o tym pisze przed oddaniem( o ile można to zrobić). Najlepiej zadzwoń na infolinie Saturn to powiedzą, ale do serwisów Apple wysyła się telefon w pudełku, bez akcesoriów. Dostaniesz zafoliowany telefon spowrotem w swoim pudełku.

iPhone 15 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych