Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Nowy dysk SSD OWC Aura PRO a instalacja systemu


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 merlin_mc

merlin_mc
  • 5 posts

Posted 26 April 2018 - 22:53

Okazyjnie kupiłem MacBooka Air (early 2015) z tym że bez dysku i chyba przez to trochę się wpakowałem. 
Dokupiłem do niego nowy dysk 240gb OWC Aura Pro SSD oczywiście po konsultacji ze sprzedawcą gdzie podałem nr seryjny. 
Stwierdziłem że wymiana dysku i instalacja systemu będzie banalna (jak komputery z Windą). Ponieważ zaczynam dopiero drogę z Apple to chyba się przeliczyłem z możliwościami. 
Mam nadzieję jednak że mi pomożecie i znajdę w Was nadzieje na uruchomienie systemu :)
Problem mam taki że po uruchomieniu Maca i przejściu (command + r) nie widać tego dysku. 
Jak wybieram z menu Reinstall OS X to pojawia się OS X El Capitan, po wybraniu i zatwierdzeniu umowy jest tylko informacja o wybranie dysku ale go nie ma. 
Po wejściu w Disk Utility również jest nie widoczny. 
Nie wiem czy zakupiony dysk jest nie kompatybilny? Czy wystarczy go sformatować w jakiś magiczny sposób. Tylko jak, skoro jest nie widoczny. 
Nie mam też przejściówki do tego dysku M.2
 
Na opakowaniu dYsku jest informacja 
"Please note that aura pro x series of SSD not only require the use of macos 10.13 high sierra (or later) as the installed os, 
but the host computer itself must be upgraded to 10.13 before the aura pro x drive is installed." 
 
W jaki sposób można z upgradować do 10. 13? 
 
Nie wiem za bardzo co teraz mogę zrobić bo siedzę już drugi dzień. Myślałem że po włożeniu dysku pobiorę po prostu systemem i będzie działał. 
Kolejny raz życie zweryfikowało że trzeba sie ze wszystkim natrudzić. Boję sie że wydałem tyle pieniędzy w błoto. 
Proszę Was o pomoc.  
 


#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2064 posts
  • SkądRzym

Posted 27 April 2018 - 08:15

 

Okazyjnie kupiłem MacBooka Air (early 2015) z tym że bez dysku i chyba przez to trochę się wpakowałem. 
Dokupiłem do niego nowy dysk 240gb OWC Aura Pro SSD oczywiście po konsultacji ze sprzedawcą gdzie podałem nr seryjny. 
Stwierdziłem że wymiana dysku i instalacja systemu będzie banalna (jak komputery z Windą). Ponieważ zaczynam dopiero drogę z Apple to chyba się przeliczyłem z możliwościami. 
Mam nadzieję jednak że mi pomożecie i znajdę w Was nadzieje na uruchomienie systemu :)
Problem mam taki że po uruchomieniu Maca i przejściu (command + r) nie widać tego dysku. 
Jak wybieram z menu Reinstall OS X to pojawia się OS X El Capitan, po wybraniu i zatwierdzeniu umowy jest tylko informacja o wybranie dysku ale go nie ma. 
Po wejściu w Disk Utility również jest nie widoczny. 
Nie wiem czy zakupiony dysk jest nie kompatybilny? Czy wystarczy go sformatować w jakiś magiczny sposób. Tylko jak, skoro jest nie widoczny. 
Nie mam też przejściówki do tego dysku M.2
 
Na opakowaniu dYsku jest informacja 
"Please note that aura pro x series of SSD not only require the use of macos 10.13 high sierra (or later) as the installed os, 
but the host computer itself must be upgraded to 10.13 before the aura pro x drive is installed." 
 
W jaki sposób można z upgradować do 10. 13? 
 
Nie wiem za bardzo co teraz mogę zrobić bo siedzę już drugi dzień. Myślałem że po włożeniu dysku pobiorę po prostu systemem i będzie działał. 
Kolejny raz życie zweryfikowało że trzeba sie ze wszystkim natrudzić. Boję sie że wydałem tyle pieniędzy w błoto. 
Proszę Was o pomoc.  

 

Trzeba było kupić używany w dobrym stanie oryginalny Apple. 



#3 merlin_mc

merlin_mc
  • 5 posts

Posted 27 April 2018 - 09:34

Trzeba było kupić używany w dobrym stanie oryginalny Apple.


Fakt. Teraz juz wiem. Znajomi powiedzieli ze instalacja prostsza niż system Windows ;)
Niestety teraz nikt nie wie jak nagrać MacOS Sierra i sprawić zeby ten dysk był widoczny w Disk Utility.
Przeglądam różne artykuły i niektórzy piszą ze w DU powinna byc opcja View -> Show Devices ale ja takiej opcji nie mam.

#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5066 posts
  • Płeć:

Posted 27 April 2018 - 09:41

Sprawa wygląda następująco. Musisz wykombinować skądkolwiek, na chwilę oryginalny dysk od Aira. Zainstalować na nim MacOS High Sierra, potem przełożyć dysk i zainstalować system ponownie. Rzecz wynika z tego, że podczas instalacji systemu, przy okazji wgrywany jest nowy BIOS (to się jakoś inaczej teraz nazywa, ale o to samo chodzi). I dopiero ten nowy BIOS jest w stanie dogadać się z Twoim dyskiem.

 

Niestety nie dam 100% gwarancji, że to zadziała, ale warto spróbować.



#5 merlin_mc

merlin_mc
  • 5 posts

Posted 27 April 2018 - 11:28

Sprawa wygląda następująco. Musisz wykombinować skądkolwiek, na chwilę oryginalny dysk od Aira. Zainstalować na nim MacOS High Sierra, potem przełożyć dysk i zainstalować system ponownie. Rzecz wynika z tego, że podczas instalacji systemu, przy okazji wgrywany jest nowy BIOS (to się jakoś inaczej teraz nazywa, ale o to samo chodzi). I dopiero ten nowy BIOS jest w stanie dogadać się z Twoim dyskiem.

 

Niestety nie dam 100% gwarancji, że to zadziała, ale warto spróbować.

 

Dziękuję. To muszę znaleźć chętnego który da mi usunąć swoje dane. 

Nie ma innej opcji zainstalować tego Macowskiego Biosu np. z Bootowalnego USB?



#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1006 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 27 April 2018 - 11:31

Możesz spróbować instalacji systemu na dysku USB. Można też zaktualizować Boot rom przy okazji naprawy w serwisie autoryzowanym.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#7 merlin_mc

merlin_mc
  • 5 posts

Posted 18 May 2018 - 10:46

Możesz spróbować instalacji systemu na dysku USB. Można też zaktualizować Boot rom przy okazji naprawy w serwisie autoryzowanym.

 

Próbowałem przez instalacja USB. Udało się zainstalować system na dysku zewnętrznym ale przy próbie reinstalacji w celu upgradu EFI wykrywało że jest to dysk zewnętrzny. Tak zasugerowałeś udałem się do serwisu. W serwisie został zainstalowany system High Sierra w wersji 10.13.3 na dysku OWC

Niestety wróciłem do domu i próbowałem zrobić upgrade do 10.13.4. System się wysypał. Notebook trafił ponownie do serwisu gdzie powiedzieli że niestety na ten moment nie będzie można wykonać upgradu do 10.13.4 Próbowali kilkakrotnie na różne sposoby i wersja 10.13.4 powoduje że system nie wstaje i muszę czekać na kolejną poprawkę od Apple. Prawdopodobnie może być to problem sprzętowy. 

 

Druga sprawa to pojawił się problem z baterią, która wcześniej wytrzymywała ok. 4-5 dni na czuwaniu. Teraz na czuwaniu spada o prawie 90%. Nie mam żadnych aplikacji zainstalowanych które by powodowały taki pobór prądu. Wyłączone zostały również usługi lokalizacyjne.  

 

Czy ktoś miał podobne problemy po przejściu na High Sierra 10.13.3?



#8 merlin_mc

merlin_mc
  • 5 posts

Posted 23 May 2018 - 12:13

Znalazłem informację że problem z dyskami OWC może występować.  Niestety na tą chwilę jest nie do rozwiązania. Problem występuje z najnowszą wersją High Sierra 10.13.4

Trzeba czekać na kolejną aktualizacje aż inżynierowie z Apple rozwiążą problem. Ciekawostka jest taka że nie na wszystkich sprzętach jest ten problem. 

Pozostał jeszcze problem z baterią



#9 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1006 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 23 May 2018 - 12:35

Inżynierowie Apple muszą ten problem rozwiązać czy inżynierowie OWC? 


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#10 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5066 posts
  • Płeć:

Posted 23 May 2018 - 15:10

Inżynierowie Apple muszą ten problem rozwiązać czy inżynierowie OWC? 

Dokładnie! Dlaczego Apple miałoby sie poczuwać do rozwiązywania problemów z nieoryginalnymi częściami?






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users