Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 - problem z nasyceniem barw po serwisowaniu stłuczonego ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 25 kwietnia 2018 - 19:17

Niedawno stłukłem ekran w moim iPhonie 7. Oddałem go do jednego z większych serwisów, który zarzeka się, że używa wyłącznie oryginalnych części. Po wymianie ekranu (cena usługi z tych wyższych) odniosłem wrażenie, że barwy były nieco "wyprane" - krótko mówiąc, pojawił się problem z ich nasyceniem. Oczywiście usługę zareklamowałem. Rzekomo wstawiono mi kolejny ekran (choć nie mam jak tego zweryfikować) i problem nadal występował. Sprawdziłem też kąty widzenia, żeby upewnić się, czy to nie jest jakiś tani zamiennik, ale kąty widzenia były OK. Nie jestem pewien, jak jeszcze mogę zweryfikować oryginalność części (poprosić o pokazanie logo Apple na tasiemkach? Ale czy OEM też je mają, czy znajdę je tylko w ekranie montowanym fabrycznie?). Kilka razy pytałem, czy to na pewno oryginalne komponenty i zawsze dostawałem odpowiedź twierdzącą. Nie wydaje mi się, żeby duży serwis pozwolił sobie na ściemnianie w tej kwestii, szczególnie, że obsługa zdawała się rzeczywiście przykładać do rozwiązania problemu, ale jeśli problemu nie uda się rozwiązać, to pewnie po prostu dam sprzęt do ekspertyzy w innym serwisie, żeby stwierdzili, co tam właściwie zostało wmontowane. Czy to możliwe, że pomiędzy różnymi rzekomo oryginalnymi wyświetlaczami różnice są aż tak widoczne? Ten stłuczony ma znacznie lepsze nasycenie barw niż ten wstawiony w serwisie, choć ponoć oba są oryginalne. Wiem, że do iPhone 7 jest dwóch różnych dostawców, może chodzi o różnice pomiędzy dostawcami? Ale może to jednak jakieś podróbki? Nazwy serwisu celowo nie podaję, żeby nie robić im koło pióra, dopóki żadna wina i złe intencje nie zostały udowodnione. Nie jestem jakimś typowym marudnym klientem albo innym typem internetowego pieniacza, ale w tyj sytuacji aż czuję się niezręcznie - pewne jest, że nie mogę przyjąć telefonu z taką dużą różnicą w nasyceniu względem oryginału, szczególnie gdyż celowo wybrałem duży i drogi serwis z rzekomo oryginalnymi częściami, żeby nie iść na kompromisy z jakością. Najchętniej poprosiłbym o zamontowanie oryginalnego potłuczonego wyświetlacza i poszedłbym gdzie indziej, ale wyświetlacz pewnie już dawno wyrzucili, no i wciąż nie mam pewności, czy to jakaś fuszerka, czy występowanie różnic w nasyceniu barw jest normą. Przy czym zaznaczę, ekran nie jest jakiś fatalny, jest po prostu zauważalnie gorszy dla wprawnego oka. Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki oraz wszelkie porady.

 

PS. Załączam foto. Robione w mniej więcej takim samym oświetleniu (na ile było to możliwe). Ustawienia jasności itd. oczywiście identyczne.

 

 

Załączone pliki



#2 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 kwietnia 2018 - 07:44

Rozumiem, że skoro piszesz, że wybrałeś drogi i duży serwis to po prostu poszedłeś do autoryzowanego serwisu Apple - Cortland, iMad, iSpot itp, tak? Tam na pewno wstawiali ci oryginał. Inna sprawa jeśli poszedłeś do nieautoryzowanego serwisu. Wtedy oryginału nie masz, a zamiennik, który może być różnej jakości.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#3 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 26 kwietnia 2018 - 08:38

Poszedłem do Maclife, widzę, że nie są na liście autoryzowanych serwisów, ale ponoć używają oryginalnych części identycznych jak w telefonie, co do czego się wszędzie zarzekają.



#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 26 kwietnia 2018 - 08:57

Ano nie są. Zatem raczej nie mają dostępu do oryginalnych części zamiennych od Apple.



#5 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:00

A tymczasem na stronie piszą:

"Oryginalne części, dokładnie takie jak fabryczne".

 

Chyba by nie kłamali tak w żywe oczy? Zastanawiam sie, o co tu chodzi.



#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:09

To gra słów. Oryginalne, nie znaczy, że od producenta telefonu. To może być oryginalny produkt innej firmy (w przeciwieństwie do podróbki, gdzie firma krzak podszywa się pod znanego producenta). I oczywiście są dokładnie takie, jak fabryczne, bo w końcu są produkowane w jakiejś fabryce.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 26 kwietnia 2018 - 09:10


#7 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:40

Aż mi trudno uwierzyć, że jeśli rzeczywiście odstawałyby jakością od oryginału, to byłbym jedynym człowiekiem robiącym gównoburzę z tego powodu. Mam nadzoieję, że po prostu trafiłą mi się jakaś gorsza partia albo coś. Zastanawiam się, co jeszcze mogę zrobić, żeby wyjść z tego zadowolonym. Policzyli mi chyba 700 PLN a nie 800 PLN jak iSpot, ale 100 PLN nie robiłoby tu różnicy, zdecydowalem sie na nich, bo mieli lepsze czasy naprawy, przyjazna obsluge i zrozumialem, ze dostane taki sam towar jak w iSpocie albo Cortlandzie.Poprosiłem o foto wmontowywanej czesci. Czy powinienem doszukiwać się tam logo Apple na tasiemce i obok QR kodu, czyli takie oznaczenia są tylko w pierwotnym ekranie, a po wymianie - nawet w autoryzowanym punkcie - już ich nie ma? Zastanawiam się, jakie mam jeszcze możliwosci ruchu.


Użytkownik semp edytował ten post 26 kwietnia 2018 - 09:41


#8 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 26 kwietnia 2018 - 09:51

Sam widzisz po jakości obrazu, że odbiega on jednak od tego, który miałeś fabrycznie zamontowany. Zamienniki ekranów wyglądają z grubsza tak samo jak oryginał, bo przecież podróbka jest tak robiona aby nie wyglądać jak podróbka, mają loga na taśmach i QR kody. Osobie bez doświadczenia trudno odróżnić dobry zamiennik od oryginału. Pomimo tego, że oryginalne ekrany mogą być od różnych producentów to i tak końcowa jakość ekranu jest taka sama, więc też nie daj sobie wmówić, że to ekran od innego dostawcy dlatego świeci inaczej. Domagaj się zwrotu lub wymiany na oryginał. 


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#9 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 26 kwietnia 2018 - 10:02

Zastanawiam się, czy w obliczu tak upierdliwego klienta wmontują tym razem oryginalny ekran (czy mogą mieć do nich dostęp?), czy po prostu lepszy zamiennik? Może standardowo montują jakieś całkiem niezłe zamienniki (bo podkreślam, to nie był wybitnie chujowy ekran, kąty widzenia miał naprawdę OK), a w sytuacji kryzysowej montują rzeczywiście oryginał? Z drugiej strony, czy to będzie oryginał, czy perfekcyjny zamiennik nie jest dla mnie aż tak ważne. Liczy się po prostu rezultat i doświadczenie zgodne z tym oryginalnym. A że jestem bardzo wrażliwy na tym punkcie i gołym okiem zauważam odstępstwa od normy, to już inna sprawa. Z drugiej strony czytam w internecie takie rzeczy i zastanawiam się, na ile moje marudzenie jest uzasadnione: "Original screens are manufactured by Apple suppliers, LG, Sharp and Toshiba. Please note that screens from these 3 companies have small difference. LG screens are more yellowish (warmer), Sharp screens are more blueish (colder), and Toshiba is in the middle". Myślicie, że mogą mieć prawdziwe oryginały i trzymają je właśnie na takie okazje? A może to jednak był oryginał? Ludzie w serwisie wydawali się naprawdę zaangażowani w sprawę, przywrócili nawet ponownie sprzęt do ustawień fabrycznych, żeby zobaczyć, czy to coś zmieni, zakładam, że nie dorzucaliby sobie dodatkowej pracy, gdyby nie podejrzewali, że może to coś zmienić?



#10 semp

semp
  • 39 postów

Napisano 26 kwietnia 2018 - 12:24

Wygląda na to, że wymienili i teraz jest idealnie!



#11 Krzysiek

Krzysiek
  • 4 184 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 maja 2018 - 16:56

Zdarzają się wadliwe ekrany - takie życie. Fajnie że się udało spełnić Pana oczekiwania - jeśli @semp sobie życzy może zweryfikować oryginalność ekranu w jakimś Autoryzowanym Serwisie :)


Użytkownik Krzysiek edytował ten post 21 maja 2018 - 17:00

coś nie tak?





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych