Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Brak połączenia imaka z magic mouse 2 (iMac 27 Retina 5K mid 2017)


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 15 April 2018 - 09:59

Witam Wszystkich.

Od wczoraj jestem posiadaczem iMaca 27 Retina 5K mid 2017. To mój pierwszy kontakt z systemem Apple więc jestem póki co totalnie zieony:).

Po rozpakowaniu, konfiguracja przebiegła bez problemu i  wszystko było ok. Komputer podłączony kablem ethernet do internetu jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie dla sprawy a obok stoi router.

Nacieszyłem się takim stanem ok 2 godziny. Po tym czasie, podczas zwykłego użytkowania i zapoznawania się z nowym systemem, myszka raz zawiesiła się- po prostu brak reakcji był na jakikolwiek ruch. Zresetowałem komputer i było ok. Za ok 15 min ponownie to samo. Kolejny reset i tu przed logowaniem się pojawił się komunikat że myszka nie jest wykryta. 

Od wczoraj nie wykrywa zupełnie myszki. Próbowałem już kilka resetów i nic. za każdym razem to samo.

Oczywiście myszka jest włączona (zielony kolor na przełączniku i naładowana).

Jeśli nie jest myszka podłączona do kabla to w ogóle nie mogę się zalogować gdyż cały czas jest ekran z informacją o niewykryciu myszki.

Jeśli podłączę ją po kablu to za pomocą klawiatury mogę zalogować się. Potem jak wejdę w preferencje i moduł bluetooth to widnieje, że klawiatura jest połączona a myszka nie. Dodatkowo w górnym prawym rogu pojawił się, komunikat że myszka jest bezprzewodowo połączona z tym Makiem- oczywiście nie reaguje nic na ruchy- kursor jest nieruchomy.

To chyba nie zepsuty moduł bluetooth bo klawiatura działa normalnie. Póki co bezradny jestem i nie potrafię tego problemu sam rozwiązać. Póki co nie mogę korzystać z nowego nabytku.

Acha- przeprowadziłem jeszcze diagnostykę apple (klawisz "D" podczas uruchamiania komputera) i nic nie wykryło- kod ADP000.

Nie mam w domu innej myszki by ją podłączyć.

 

Proszę uprzejmie Was o pomoc co mam robić, gdyż jestem póki co totalnie początkującym mac userem.

 

 

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia jak to wygląda.

 

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   101.09KB   0 downloads
  • Attached File  2.jpg   82.99KB   0 downloads
  • Attached File  3.jpg   109.63KB   0 downloads
  • Attached File  4.jpg   72.71KB   0 downloads


#2 Krzyssp2

Krzyssp2
  • 128 posts

Posted 15 April 2018 - 21:46

Oddałbym do serwisu. W międzyczasie używaj jakiejś innej myszki na USB jeśli masz takową pod ręką. 



#3 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 16 April 2018 - 05:42

Dzięku Krzyssp2 za odpowiedź. Dziś kupię jakąś myszkę przewodową, podłączę i spróbuję jeszcze usunąć Magic mouse 2 z urządzeń w sekcji Bluetooth. Zobaczymy czy to pomoże coś.

#4 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 16 April 2018 - 09:19

Wygląda jak zepsuta myszka. Możesz spróbować zrobić reset SMC i reset PRAM komputera.

 

Mysz / klawiaturę paruje się w taki sposób, że podłącza się ją kablem do komputera i tyle.



#5 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 16 April 2018 - 11:12

Podłączenie kablem nic nie dało niestety- wiele razy probowałem. Aż dziwne żeby myszka była zepsuta, bo jak pisałem przez ok godzinę od pierwszego uruchomienia komputera działała normalnie. Narazie wstrzymam się z tym resetem pamięci- dziś ma dzwonić konsultatn z pomocy i poczekam co on powie. Sprawdzę jeszcze ten sposób z resetem. Pewnie skończy się na oddaniu myszki do serwisu- zobaczymy... Dziękuję za odp.

#6 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 16 April 2018 - 12:57

konsultant zaproponuje reset smc i pram oraz ponowne parowanie myszki.



#7 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 16 April 2018 - 15:26

Wykonałem ten reset obydwu pamięci i nic, bez zmian. Zostaje rozmowa z konsultatnem jeszcze.

#8 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 16 April 2018 - 19:26

Tak jak mówiłes imrik- konsultatn zalroponował.jeszcze raz przeprowadzenie resetu. Nic nie dało. Myszkę zawiozłem do salonu. Tam też nie działała. Zostanie wysłana do serwisu.

#9 Robert001

Robert001
  • 6 posts

Posted 24 April 2018 - 08:16

Myszka wymieniona na nową. Wszystko działa jak należy:).




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users