Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5S i rękojmia?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzychucs

Krzychucs
  • 15 postów

Napisano 14 marca 2018 - 21:50

Cześć, mam takie pytanie otóż w moim ip 5S odkleją się ekran w prawym górnym rogu aż do dołu, a port Lightning praktycznie nie działa - tzn. trzeba nagimnastykować się z kablem i dobrze go ułożyć, żeby ładowało, jest tak na każdym oryginalnym kablu (w dodatku bateria trzyma słabo), a sprawdzałem z 5. Czy to w ogóle liczy się do gwarancji? A raczej rękojmi bo telefon ma już ponad rok (zakupiony w Media Markt). 



#2 DIEDRA

DIEDRA
  • 43 postów

Napisano 15 marca 2018 - 09:37

Jeśli to nie uszkodzenia mechaniczne, to oczywiście tak. Zanieś do MM, zaczekaj nas ich ocenę i daj znać.

Może się jednak okazać, że telefon jest "powypadkowy", wtedy niestety bez szans.



#3 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 15 marca 2018 - 09:41

Może się też okazać, że sprzedawca zażąda udowodnienia, że wada istniała w dniu wydania towaru. A wtedy jesteś praktycznie bez szans.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 15 marca 2018 - 09:47

Złącze prawdopodobnie jest zapchane i przewód nie wchodzi do końca. A ekran jak najbardziej kwalifikuje się do zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi, jeśli to był zakup w Media Markt to nie powinno być z tym większego problemu.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 15 marca 2018 - 09:47

Raczej tak nie będzie. MM jest autoryzowanym resellerem i po prostu przekaże reklamację do Apple tak jakby klient reklamował to bezpośrednio w Apple za pomocą ASA. Apple w100% przypadków przychyla się klientowi jeśli tylko nie ma przeciwskazań w postaci uszkodzenia mechanicznego. Ani jedna wada ani druga (ani bateria) nie są same w sobie wadą mechaniczną. Otworzą, popatrzą czy nie jest zalany / gmerany i wymienią.



#6 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2018 - 13:28

Cortland poinformował mnie, że jeżeli sprzęt Apple został kupiony w autoryzowanej polskiej dystrybucji to w 2. roku po kupnie naprawiają go na takich samych warunkach jak na gwarancji.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#7 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 15 marca 2018 - 13:35

Szkoda tylko, że sami wyłączają całkowicie rękojmię dla przedsiębiorców. Dlatego ja do kupna wybieram MM lub iDream.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#8 Krzychucs

Krzychucs
  • 15 postów

Napisano 15 marca 2018 - 16:45

Okej, to jak będę mógł to przejadę się do MM to spróbuję żeby coś zdziałali :D. Telefon generalnie jest w niezłym stanie, ekran bez rysek tylko boki nieznacznie porysowane. Mam nadzieję, że się jakoś uda chociażby z ekranem bo nie odchodzi mocno, ale zdecydowanie to czuć pod naciskiem i jak się patrzy na telefon z boku. 

 

//edit

 

Swoją drogą jeśli się uda i przyjmą to co będzie z telefonem? Naprawiany, dostanę jakiegoś refuba czy nówkę sztukę? Fajnie jakby był wymieniony bo bateria trzyma i słabo, i potrafi padnąć mając kilkanaście procent, a o wyłączaniu się na zimnie nie wspomnę...

A i no jest możliwość, że ten ekran to od spuchniętej baterii co nie?


Użytkownik Krzychucs edytował ten post 15 marca 2018 - 16:48


#9 Krzychucs

Krzychucs
  • 15 postów

Napisano 15 marca 2018 - 18:48

Jeszcze jedno co do ekranu, bo kompletnie o tym zapomniałem!!!
Otóż w pewnym miejscu mam takie coś, że na pixelu/kilku na jasnym tle widać, że ekran jest bardziej podświetlony, jakby jaśniej świeci coś takiego, a sam ekran w tym miejscu nie ma żadnej ryski. Co to może być? 



#10 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 marca 2018 - 22:38

To może być wada ekranu albo np. efekt zalania. Ja raz tak miałem, to mi wymienili ekran na gwarancji (w iP 7 to było bodajże).


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#11 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 16 marca 2018 - 09:28

Okej, to jak będę mógł to przejadę się do MM to spróbuję żeby coś zdziałali :D. Telefon generalnie jest w niezłym stanie, ekran bez rysek tylko boki nieznacznie porysowane. Mam nadzieję, że się jakoś uda chociażby z ekranem bo nie odchodzi mocno, ale zdecydowanie to czuć pod naciskiem i jak się patrzy na telefon z boku. 

 

//edit

 

Swoją drogą jeśli się uda i przyjmą to co będzie z telefonem? Naprawiany, dostanę jakiegoś refuba czy nówkę sztukę? Fajnie jakby był wymieniony bo bateria trzyma i słabo, i potrafi padnąć mając kilkanaście procent, a o wyłączaniu się na zimnie nie wspomnę...

A i no jest możliwość, że ten ekran to od spuchniętej baterii co nie?

W 5S miałem to samo. Wymienili ekran, a nie telefon. Co do złącza ładowania to jak wcześniej Tobie sugerowano: weź wykałaczkę i wyczyść gniazdo ładowania w telefonie.


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#12 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 kwietnia 2018 - 11:23

Cortland poinformował mnie, że jeżeli sprzęt Apple został kupiony w autoryzowanej polskiej dystrybucji to w 2. roku po kupnie naprawiają go na takich samych warunkach jak na gwarancji.


A ciekawe jak wygląda sprawa z telefonem od operatora i fakturą na inną osobę (telefon z aukcji). Jak wiemy to oficjalna polska dystrybucja, więc powinien być również traktowany jak ten z mm, czy innego ispota. Tylko czy oddając go w drugim roku ochrony do Cortland robimy to w ramach gwarancji i przedstawiamy tylko fakturę poswiadczajaca pochodzenie, czy rękojmi i wtedy jest problem bo to nie nasze dane są na tej fakturze? Czy ktoś z Serwisu może się do tego odnieść?

iPhone 15 Pro


#13 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2018 - 11:39

Telefonu od operatora nie można reklamować w drugim roku w serwisie autoryzowanym, aby skorzystać z rękojmi musisz iść z nim do operatora. 


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#14 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 kwietnia 2018 - 11:55

Czyli bezpośrednio w serwisie w drugim roku telefony od autoryzowanych sprzedawców jak xkom, ispot, Media Markt, Media Expert, Euro RTV, Cortland, itd?

iPhone 15 Pro


#15 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2018 - 12:21

Dokładnie tak. Z dowodem zakupu można oddać na rękojmie w drugim roku urządzenia pochodzące z oficjalnej polskiej dystrubucji. Urządzenia od operatorów nie są w ten sposób obsługiwane przez Apple, za rękojmie odpowiadają operatorzy, widocznie takie mają umowy z Apple.


  • MasterM lubi to

1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#16 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 kwietnia 2018 - 13:48

Wszystko jasne, dzięki.
  • MasterM lubi to

iPhone 15 Pro


#17 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 kwietnia 2018 - 15:16

Taką też informację uzyskałem od Cortland.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#18 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 kwietnia 2018 - 20:58

To jeszcze dopytam, a czy ten dokument ( mówię o fakturze) od takiego xkoma czy ispotu musi być na nas, czy może być na kogoś innego( osoba fizyczna). Oczywiście te pytania zadaję w związku z licznymi wątpliwościami odnośnie zakupu telefonu z drugiej ręki. Czyli czy rekojmia przechodzi na nowego właściciela. I jak się na to serwisy zapatrują, czy idą na rękę klientowi czy twardo odmawiają rękojmi. Jak się do takich sytuacji Apple odnosi.

Użytkownik Regiss edytował ten post 03 kwietnia 2018 - 21:00

iPhone 15 Pro


#19 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 03 kwietnia 2018 - 21:29

To jeszcze dopytam, a czy ten dokument ( mówię o fakturze) od takiego xkoma czy ispotu musi być na nas, czy może być na kogoś innego( osoba fizyczna). Oczywiście te pytania zadaję w związku z licznymi wątpliwościami odnośnie zakupu telefonu z drugiej ręki. Czyli czy rekojmia przechodzi na nowego właściciela. I jak się na to serwisy zapatrują, czy idą na rękę klientowi czy twardo odmawiają rękojmi. Jak się do takich sytuacji Apple odnosi.

Może być na inną osobę. Twoim gwarantem jest Operator , a nie Apple w drugim roku.


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#20 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 kwietnia 2018 - 21:36

Źle mnie zrozumiałeś. Tu chodzi o telefony z wolnej sprzedaży nie od operatorów. I wiem że oni są gwarantem w drugim roku. Tylko czy Apple toleruje sytuację że nie będąc osoba z faktury oddaje telefon do serwisu. Jak się na taką sytuację zapatruja.

iPhone 15 Pro


#21 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 04 kwietnia 2018 - 08:52

Źle mnie zrozumiałeś. Tu chodzi o telefony z wolnej sprzedaży nie od operatorów. I wiem że oni są gwarantem w drugim roku. Tylko czy Apple toleruje sytuację że nie będąc osoba z faktury oddaje telefon do serwisu. Jak się na taką sytuację zapatruja.

Dowód zakupu (paragon, faktura) jest aby udowodnić, że w danym miejscu nabyłeś dany sprzęt i dzięki czemu masz prawo do dwóch lat rękojmi w miejscu zakupu. Rękojmia jest przypisana do sprzętu, a nie do osoby, więc nikt nie powinien doszukiwać się niezgodności w fakcie przedstawienia faktury na nazwisko Kowalski przez Iksińskiego. To tylko dowód zakupu i nabycia specyficznych uprawnień (rękojmia).


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#22 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 04 kwietnia 2018 - 08:55

Bardzo ciekawe twierdzenia. Szkoda, że niezgodne z prawdą.

Rękojmia przysługuje nabywcy, a nie podmiotowi trzeciemu. To, że co do zasady sklepy przymykają na to oko nie oznacza, że wynika to z przepisów.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#23 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 04 kwietnia 2018 - 09:05

 

 

Dowód zakupu (paragon, faktura) jest aby udowodnić, że w danym miejscu nabyłeś dany sprzęt i dzięki czemu masz prawo do dwóch lat rękojmi w miejscu zakupu. Rękojmia jest przypisana do sprzętu, a nie do osoby, więc nikt nie powinien doszukiwać się niezgodności w fakcie przedstawienia faktury na nazwisko Kowalski przez Iksińskiego. To tylko dowód zakupu i nabycia specyficznych uprawnień (rękojmia)..

 

 

No właśnie chyba nie. Rękojmia jest przypisana do osoby, nie sprzętu i nie jest przechodnia. Na forum Play znalazłem wątek i wyraźnie operator określa że rękojmia należy się wyłącznie osobie z faktury.


Użytkownik Regiss edytował ten post 04 kwietnia 2018 - 09:06

iPhone 15 Pro


#24 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 04 kwietnia 2018 - 19:39

No właśnie chyba nie. Rękojmia jest przypisana do osoby, nie sprzętu i nie jest przechodnia. Na forum Play znalazłem wątek i wyraźnie operator określa że rękojmia należy się wyłącznie osobie z faktury.

Skonsultuję jutro ten temat, ale jak można przypisać rękojmie do osoby??? Rękojmia dotyczy nabytego urządzenia, a nie osoby (niewolnictwo jest nielegalne ;-) ). Fakt dalszej odsprzedaży nie powinien mieć na to wpływu.


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#25 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 04 kwietnia 2018 - 19:43

Bzdura. Przeczytaj art. 556 kc.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych