Witam 2 tyg temu zauważyłem w prawym dolnym rogu małą białą kropkę widoczną na szarych i białych tłach. Telefon kupiłem w maju w orange i mam pytanie oddać go na gwarancję oddać do orange ? czy wyslać do cortlandu ? Bo słyszałem że podchodzi to do wymiany na nową sztukę bo mam jeszcze 2 miesiące gwarancji i nie mam pojęcia czy podać go własnie do Orange czy jak to wygląda.

Bright spot a gwarancja Apple orange
#1
Napisano 11 marca 2018 - 10:07
#2
Napisano 11 marca 2018 - 10:12
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#3
Napisano 11 marca 2018 - 10:23
Może jakieś wyjasnienia etc ? bo nie mam pojęcia co i jak. Czy to gwarancja legitna i jak to wygląda ?
Czy to podchodzi pod wymianę telefonu i ile bym w Cort czekał na to ?
#4
Napisano 11 marca 2018 - 10:35
Poza tym o oddawaniu do serwisu bylo wielokrotnie. Wystarczy poszukac.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#5
Napisano 11 marca 2018 - 10:38
Przepraszam trochę taki slang "legitna" to jakby prawdziwa i dobra.
#6
Napisano 11 marca 2018 - 10:39
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#7
Napisano 11 marca 2018 - 10:40
Mógłbyś może podać jakiś odnośnik do tego tematu o gwarancjach ? bo nie mogę znaleźć. Ale Cortland to lepsza opcja na pewno niż orange ?
Sprawdziłem do 25.05.2018
#8
Napisano 11 marca 2018 - 11:46
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#9
Napisano 11 marca 2018 - 12:09
Dobra a jak to będzie z tym nowym telefonem ? to prawda że dostaję nową sztukę ?
#10
Napisano 11 marca 2018 - 12:17
- Giallorosso i NewApple2 lubią to
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#11
Napisano 11 marca 2018 - 12:26
Odnowiona. WSZYSTKO JEST NA FORUM!
Proszę możesz podać gdzie to jest bo szukam i nie mogę znaleźć o tej odnowionej sztuce bo syszłaem że dostaje sie nowiutką sztukę z kartonu
#12
Napisano 11 marca 2018 - 14:31
Użytkownik Regiss edytował ten post 11 marca 2018 - 14:32
iPhone 15 Pro
#13
Napisano 11 marca 2018 - 15:02
Nie, dostaje się tzw refuba, czyli telefon odnowiony( nowy ekran, obudowa, bateria, reszta może być używana). Z zewnątrz nie odróżnisz od nowego. Poszukaj hasła refub albo refurbished to znajdziesz informacje. Dostajesz sam telefon, akcesoria zostają te które masz. Możesz ich w ogóle nie wysyłać. Wysyłka w dwie strony za darmo do Cortland. Przez stronę zamawiasz kuriera i dostaniesz pismo co zrobić i jak przygotować telefon przed wysyłką.
Wysłać karton oryginalny czy mogę go sobie zostawić ? Refub można trafić jakiś kijowy ? Boję się że znowu dostanę shit. A po dostaniu telefonu jak z gwarancją ? słysząłem że od nowa naliczana i że trzeba dzwonić na infolinię żeby coś tam zmienili i powiedzieć o wymianie.
#14
Napisano 11 marca 2018 - 15:17
Użytkownik Regiss edytował ten post 11 marca 2018 - 15:17
iPhone 15 Pro
#15
Napisano 11 marca 2018 - 15:27
Dziękuję a ten Brightspot wiadomo od czego się robi ?
#16
Napisano 11 marca 2018 - 17:46
Witam 2 tyg temu zauważyłem w prawym dolnym rogu małą białą kropkę widoczną na szarych i białych tłach. Telefon kupiłem w maju w orange i mam pytanie oddać go na gwarancję oddać do orange ? czy wyslać do cortlandu ? Bo słyszałem że podchodzi to do wymiany na nową sztukę bo mam jeszcze 2 miesiące gwarancji i nie mam pojęcia czy podać go własnie do Orange czy jak to wygląda.
Na gwarancję oddaje się do gwaranta (w tym przypadku do serwisu, a nie do sklepu).
Może jakieś wyjasnienia etc ? bo nie mam pojęcia co i jak. Czy to gwarancja legitna i jak to wygląda ?
Informacje na temat serwisowania iPhone masz np. tu: https://support.appl...vice#iphonelong
Czy to podchodzi pod wymianę telefonu ?
Jak jest problem z ekranem, to raczej będzie wymiana samego ekranu, a nie całego telefonu.
i ile bym w Cort czekał na to ?
To zależy od serwisu i od aktualnego obłożenia. W Cortlandzie bywało od kilku dni do nawet kilku tygodni.
Chcesz wiedzieć dokładniej jak jest w konkretnym serwisie - zadzwoń/napisz i zapytaj.
Dobra a jak to będzie z tym nowym telefonem ? to prawda że dostaję nową sztukę ?
Niekoniecznie. W takich przypadkach najczęściej wymieniany jest sam ekran.
... Gwarancję masz rok od daty wymiany z pisma które dostaniesz od nich, zachowaj je. Gwarancja trwa rok o ile telefon jest z polskiej dystrybucji a nie niemieckiej czy tam innej. To pismo wystarczy do gwarancji. Jak chcesz żeby również zmienili datę w systemie tam gdzie sprawdzałes gwarancję musisz zadzwonić na infolinie i poprosić o to. Nie jest to jednak konieczne, wystarczy pismo z wymiany.
Samo pismo z wymiany może nie wystarczyć. Coraz częściej wymagają faktury zakupu tego pierwszego telefonu co się zepsuł.
Dziękuję a ten Brightspot wiadomo od czego się robi ?
To zależy jak wygląda to co masz. Czasem jaśniejsza plamka (nieduży obszar) na wyświetlaczu widoczny na jasnych tłach (nie mylić z pojedyncznym punktem świecącym) jest wynikiem zawilgocenia.
Pomogłem ? - Lubię to
#17
Napisano 11 marca 2018 - 18:40
Samo pismo z wymiany może nie wystarczyć. Coraz częściej wymagają faktury zakupu tego pierwszego telefonu co się zepsuł.
Taaa, do wymiany gwarancyjnej nie potrzeba żadnego dokumentu zakupu, bo sprawdzają po serialu ( w obu moich przypadkach nie miałem faktury) a tym bardziej na wymieniony przez nich będą wymagali? Ciekawe skąd mam go wziąć.
iPhone 15 Pro
#18
Napisano 11 marca 2018 - 18:51
Zawilgocenie gdy nawet nie zalałem telefonu, nie byłem z nim pod prysznicem i nie nosiłem go w deszczu to raczej odpada haha
#19
Napisano 11 marca 2018 - 20:03
Taaa, do wymiany gwarancyjnej nie potrzeba żadnego dokumentu zakupu, bo sprawdzają po serialu ( w obu moich przypadkach nie miałem faktury) a tym bardziej na wymieniony przez nich będą wymagali? Ciekawe skąd mam go wziąć.
Czytaj ze zrozumieniem. Do naprawy gwarancyjnej - jak gwarancja jest w systemie - faktura najczęściej nie jest wymagana.
Jak serwis może naprawić coś na gwarancji to naprawi nie pytając o dokumenty - bo za to zapłaci mu Apple.
Jak gwarancji w systemie nie ma (bo "automatycznie" już nie odnawia się po wymianie) to Apple nie zapłaci i żeby zapłaciło - trzeba ją zaktualizować.
Kiedyś gwarancja odnawiała się automatycznie w systemie bez względu na charakter naprawy (gwarancyjna czy nie), później do odnowienia wystarczała sama karta naprawy, ale na różnych forach słychać coraz częściej, że obecnie przy prośbie o aktualizację gwarancji faktura zakupu jest wymagana .
Mowa o fakturze zakupu telefonu "pierwotnego" (nie ważne ile razy był wymieniany) i kolejnych kart naprawy z serwisu.
Być może wynika to być może z faktu, że (polskie) prawo do "odnowionej" gwarancji po naprawie jest podmiotowe, a nie przedmiotowe.
Zawilgocenie gdy nawet nie zalałem telefonu, nie byłem z nim pod prysznicem i nie nosiłem go w deszczu to raczej odpada haha
Nadal nie wiemy czy to kropka czy plama i jak wygląda. Jakbyś dołączył zdjęcia to może dałoby się powiedzieć coś więcej.
Pomogłem ? - Lubię to
#20
Napisano 11 marca 2018 - 20:19
Czytaj ze zrozumieniem. Do naprawy gwarancyjnej - jak gwarancja jest w systemie - faktura najczęściej nie jest wymagana.
Jak serwis może naprawić coś na gwarancji to naprawi nie pytając o dokumenty - bo za to zapłaci mu Apple.Jak gwarancji w systemie nie ma (bo "automatycznie" już nie odnawia się po wymianie) to Apple nie zapłaci i żeby zapłaciło - trzeba ją zaktualizować.
Kiedyś gwarancja odnawiała się automatycznie w systemie bez względu na charakter naprawy (gwarancyjna czy nie), później do odnowienia wystarczała sama karta naprawy, ale na różnych forach słychać coraz częściej, że obecnie przy prośbie o aktualizację gwarancji faktura zakupu jest wymagana .
Mowa o fakturze zakupu telefonu "pierwotnego" (nie ważne ile razy był wymieniany) i kolejnych kart naprawy z serwisu.Być może wynika to być może z faktu, że (polskie) prawo do "odnowionej" gwarancji po naprawie jest podmiotowe, a nie przedmiotowe.
Nadal nie wiemy czy to kropka czy plama i jak wygląda. Jakbyś dołączył zdjęcia to może dałoby się powiedzieć coś więcej.
Widać to aby na żywo na zdjęciach tego nie widać
#21
Napisano 12 marca 2018 - 01:32
Widać to aby na żywo na zdjęciach tego nie widać
Chodzi o zdjęcia zrobione innym aparatem (a nie screenshoty).
Pomogłem ? - Lubię to
#22
Napisano 12 marca 2018 - 08:33
Chodzi o zdjęcia zrobione innym aparatem (a nie screenshoty).
No tak robiłem zdjęcia i bardzo bardzo słabo to widać jak nie wiadomo gdzie to jest nie jestem tak głupi żeby robić scr i patrzeć na fizyczne uszczerbki haha
#23
Napisano 13 marca 2018 - 22:47
No tak robiłem zdjęcia i bardzo bardzo słabo to widać jak nie wiadomo gdzie to jest nie jestem tak głupi żeby robić scr i patrzeć na fizyczne uszczerbki haha
Różne przypadki już były na forum. Oczekujesz diagnozy przyczyny, a nadal nie wiadomo jak wygląda skutek.
Pomogłem ? - Lubię to
#24
Napisano 15 marca 2018 - 00:33
Rafał Mintus
Autoryzowany serwis Apple
Apple Authorised Service Provider
Cortland Sp. z o.o.
ul. Zgoda 38
60-122 Poznań
Telefon: 61 66 90 200
http://www.cortland.pl/serwis
Uwaga!
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać treści chronione przepisami prawa. Wgląd w treść wiadomości otrzymanej omyłkowo, dalsze jej przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w niej informacje przez osobę lub podmiot nie będący adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
Attention!
The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
Dobra wiem bo wysłali mi na pw ze sprzed dsotali a tak serio to źle wysłali status i po prostu
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych