Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uszkodzenia kosmetyczne a gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 05 lutego 2018 - 15:21

IPhone 8 został kupiony 3 miesiące temu, od początku raz działał, a raz nie włącznik głosu. 3 tygodnie temu przestał działać głośnik podczas rozmów. Pech chciał, ze przez moją leniwość nie oddałam go na gwarancje, a dziś pierwszy raz upadł- efekt pajęczyna na plecach. Czy przez to serwis może odmówić mi naprawy przycisku na gwarancje? I gdzie najlepiej wysłać żeby nie robili problemu i naprawili?

#2 le_siu

le_siu
  • 21 postów

Napisano 06 lutego 2018 - 23:29

Bez szans na naprawę gwarancyjną. Pajęczyna na pleckach traktowana jest jako uszkodzenie mechaniczne przez co gwarancja jest anulowana.



#3 pawloo23

pawloo23
  • 26 postów
  • SkądKielce

Napisano 07 lutego 2018 - 08:41

Niestety ale nie naprawią tego w serwisie w ramach gwarancji powiedza że to z Twojej winy i wystawią koszt naprawy.



#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 lutego 2018 - 09:07

Jeśli uszkodzenie mechaniczne nie jest przyczyną zgłaszanej usterki lub nie jest z nią powiązane to nie ma problemu z naprawą gwarancyjną. Takie przypadki konsultuje się z Apple. 

Przyślij ten telefon do nas, pomożemy.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 07 lutego 2018 - 15:50

Cortland zaproponował mi płatna wymianę co mnie nie urządza,czy jakakolwiek dyskusja z nimi ma sens? Czy mam zostać z gratem za 3 tysiace? Nie chce wymiany obudowy tylko naprawy głośnika który przestał działać sam z siebie.

#6 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 lutego 2018 - 17:25

To już nie jest grat za 3 tysiące, bo zbiłaś mu plecki, więc aktualnie to grat za 1,5 tysiąca około. SERWIS.ME oferuję pomoc, czemu tam nie wyślesz do sprawdzenia? Podejrzewam, że diagnostyka będzie darmowa.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#7 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 07 lutego 2018 - 17:36

Wyśle. Tylko do piątku tak czy siak nie mam tego telefonu....
Zadzwoniłam do Apple i Maja mi dac znać co oni o tym sądzą

#8 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 lutego 2018 - 18:32

To też dobry pomysł.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#9 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 07 lutego 2018 - 23:33

Tylko że pęknięcie nie jest uszkodzeniem kosmetycznym a mechanicznym. Kosmetyczne byłoby odbarwienie lub przetarcie. Wady kosmetyczne nigdy nie wpływają na gwarancję bo z definicji w żaden sposób nie wpływają na funkcjonalność ani nie mogą być przyczyną usterki. Po prostu same wady kosmetyczne co do zasady nie są objęte gwarancją.

Co do sprawy, samo uszkodzenie mechaniczne czy kosmetyczne elementu A nie ma znaczenia w naprawie gwarancyjnej elementu B pod warunkiem że nie ma zadnego związku. Związek może być przyczynowo-skutkowy albo zależny. Na przykład zbiła się szyba ale reklamujemy baterie. Serwis musi po pierwsze skonsultować z inżynierem Apple czy upadek, w skutek którego zbila się szyba, może być przyczyną wady baterii i nawet jeśli otrzyma hipotetycznie informacje ze nie to musi przystąpić do naprawy jakoś i zdjąć ten ekran co może go dodatkowo uszkodzić a potem go zamontować co może okazać się już niemożliwe. Jest związek zależności w takiej sytuacji i klientowi zostanie wystawiony kosztorys na wymianę ekranu - jeśli się godzine to nastapi wykiana ekranu odpłatnie i baterii na gwarancji.

Tobie przestał działać głośnik a potem zbiły się plecki na skutek upadku. Serwis nie dojdzie i nie będzie nawet próbować i nie jest nawet zainteresowany jaka była kolejność wydarzeń. Liczy się stan fizyczny w momencie oddania do serwisu - telefon z niedziałający głośnikiem i zbitymi plecami. Pytanie do inżyniera Apple czy upadek może być przyczyną nie działającego głośnika - tak, może być przyczyną. Podczas upadku mogło się coś oberwać i uszkodzić wewnątrz telefonu.

Pytanie czy Cortland faktycznie to konsultował. Nie widzę powodu by tego nie robił. Jeśli tak było to decyzja już zapadła i Apple się na to nie zgodzi i serwis który wykona taka naprawę zrobi to po prostu na własny koszt.

Pozostaje kwestia samej naprawy. Naprawę głośnika w tym modelu wykonuje się tylko w jeden sposób. - wymienia się telefon na nowy. Myślę że nie masz szans na darmową wymianę telefonu z rozbitymi plecami. Po prostu.

Ale to tylko moje zdanie. Może serwis me Ci pomoże. Jeśli tak to chciałbym zobaczyć tutaj informacje ze się udało bo ja jestem sceptyczny (choć w serwisie mówiło się że "niezbadane są wyroki Apple")

Użytkownik imrik edytował ten post 07 lutego 2018 - 23:38


#10 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 08 lutego 2018 - 09:08

Zobaczymy.jeśli w grę wchodzi tylko wymiana na Nowy to ja odpadam, zdjęcia i system mi mega odpowiadają,ale w takim razie ja wracam do Huawei, nie powiem, że mają lepszy serwis, ale od tylu lat nigdy nie miałam problemów z telefonami nie-iPhone które bily się po roku, dwóch bez poszanowania i nigdy mi nic nie wysiadalo miesiąc od zakupu: D

#11 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 09 lutego 2018 - 16:41

Tak wiec na infolinii ta sama gadka. Wymiana za 1,7k w życiu tyle nie dam. To najgorszy telefon, mam nadzieję, ze jak do mnie wroci to ktos zechce to kupic i kupie sobie cos normalnej marki!

#12 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 lutego 2018 - 17:13

Mieć pretensje do garbatego że ma dzieci proste. Każdy telefon może się popsuć. mój ip7 po 2 tygodniach przestał się ładować, wysłałem do Cortland i po 3 dniach miałem nowy telefon. Powodzenia jak Huawei tak Ci załatwi sprawę. A że nie chciało się oddać tylko czekałas,to nie do Apple pretensje. Nic dziwnego że nie chcą serwisowac telefonu rozwalonego o podłogę.

Użytkownik Regiss edytował ten post 09 lutego 2018 - 17:14

iPhone 15 Pro


#13 Sandra Dobosz

Sandra Dobosz
  • 6 postów

Napisano 09 lutego 2018 - 17:21

Wiesz od tylu lat korzystam z telefonów I jakoś z żadnym nie musiałam TAK załatwiać sprawy bo żaden chwilę po nowości nie był zepsuty.
Ups nie moja wina,ze szkło jest gorsze od tego z np LG g2 mini- właśnie z niego pisze, spadł kilkadziesiąt razy osie nie rozbił. Iphone- jeden upadek ma płytki. Zenua

#14 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 09 lutego 2018 - 17:25

Nie no wina Apple że zaliczył spotkanie z podłogą i się stłukł. Albo wina producenta płytek, że takie twarde. Ja bym wśród tych dwóch szukał winnego.

iPhone 15 Pro


#15 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 09 lutego 2018 - 17:28

Generalnie to wina Newtona, ze zapoczatkowal kwestie grawitacji w nauce.
  • Regiss lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych