Witam, czy ktoś wie jak można sprawdzić systemowo czy dysk twardy SSD został wymieniony w laptopie? Serwis taką naprawę zaewidencjonował (przede wszystkim wymianę płyty głównej, ale tej nie da się wymienić bez wymiany dysku SDD, prawda?), jednak chciałbym sprawdzić przez komputer (może jakiś program?) czy zostało to wykonane, ponieważ mam wątpliwości (wymiana nie wyeliminowała problemów z komputerem, więc nie wiem co jest realnie powodem zawieszania się).

Jak sprawdzić wymienę dysku SDD i płyty głównej w Macbook Pro 15' z Touchbarem
#1
Napisano 27 stycznia 2018 - 14:10
#2
Napisano 28 stycznia 2018 - 21:55
Nie przekona Cię informacja, że dysk w tym modelu jest częścią płyty głównej i serwisowi nawet jakby potrafił i mógł to nie opłacałoby się "przekładać" dysku ze starej płyty ?
Pomogłem ? - Lubię to
#3
Napisano 29 stycznia 2018 - 10:10
Nie przekona Cię informacja, że dysk w tym modelu jest częścią płyty głównej i serwisowi nawet jakby potrafił i mógł to nie opłacałoby się "przekładać" dysku ze starej płyty ?
Jak najbardziej przekonuje, ale chcę sprawdzić wymianę dysku bo przez to będę wiedział czy wymieniono płytę główną, jak można sprawdzić wymianę jednego lub drugiego?
#4
Napisano 29 stycznia 2018 - 10:18
Zanotować numer seryjny dysku przed naprawą? Znajdziesz w Informacjach o systemie.
Tak w ogóle do czego z tym zmierzasz bo niebardzo rozumiem po co chcesz to drążyć.
O jakim komputerze w ogóle mówimy? Generalnie serwis jeśli tylko ma taką możliwość to przekłada stary dysk klientowi do nowej płyty głównej, nie zawsze jednak się da.
Użytkownik imrik edytował ten post 29 stycznia 2018 - 10:20
#5
Napisano 29 stycznia 2018 - 21:22
Nie zanotowałem niestety tego numeru dysku. A zmierzam do rozstrzygnięcia takiej kwestii:
Laptop oddałem do naprawy jakiś czas temu. Objawy jakie notowałem to zawieszanie się komputera, dość częste na przeglądarce (Chrome i Safari), częsty brak reakcji płytki dotykowej (brak wibracji przy dotyku a zatem i brak możliwości wykonania "klika" w celu wyboru, wejścia w jakiś plik), bywało, że rozjeżdżał się ekran, szczególnie dock (jak w obrazie kodowanym. Serwis stwierdził, że wymieni płytę główną, ale niestety problemy nie ustąpiły i dalej występują. Dążę do ustalenia czy doszło do wymiany płyty głównej (jak głosi informacja po naprawie), czy też tego nie wykonano, skoro problem nadal występuje. Kwestię wymiany dysku i jej weryfikacji poruszyłem z tego względu, że wymiany płyty bez wymiany dysku ponoć"" zrobić się nie da.
Problemy nadal występują i zastanawiam się jak je rozwiązać.
A laptop to: Macbook Pro z TouchBarem 2,6 GHz Intel Core i7, 250GB, 15'. Zastanawiam się, czy takie problemy jeszcze ktoś miewa, czy tylko ja mam felerny sprzęt??
#6
Napisano 29 stycznia 2018 - 23:59
Jeżeli serwis (domyślam się że autoryzowany) napisał, że wymienił płytę to nie ma podstaw sądzić, że nie wymienił.
Być może diagnoza była niewłaściwa (płyta została wymieniona niepotrzebnie) lub niepełna (do wymiany jest coś jeszcze poza płytą).
Pomogłem ? - Lubię to
#7
Napisano 30 stycznia 2018 - 10:05
Tak jest, w MBP 15 z TB dysk jest przylutowany do płyty głównej https://www.ifixit.c... Teardown/73395
Zadzwoń na infolinię Apple 00 800 44 11 875 i zapytaj o historię napraw tego komputera bo masz wątpliwości czy naprawa była wykonana - to pierwszy krok.
Jeśli w GSX jest info o wymianie płyty głównej to znaczy, że na 99% została dokonana (bo starą musieli odesłać i zaewidencjonować w Apple). Chyba, że nie wymieniali Tobie płyty a do Apple odesłali jakąś zużytą. Wątpię.
Jeśli naprawa nie była rejestrowana w systemie Apple to słabo. Co to za serwis w ogóle był? Autoryzowany?
Możesz też zrobić sprawdzenie krzyżowe w innym serwisie - serwisant po zalogowaniu się do GSX i sprawdzeniu wpisaniu SN komputera będzie widział czy i jakie naprawy były dokonywane. Nie jestem pewien czy będzie miał wgląd w szczegóły sprawy (jak UID nowej płyty głównej), raczej nie - ale też sporo może Ci powiedzieć bo powinien widzieć wyniki testów diagnostycznych - może było tak, że mu nic nie wyszło na testach ale usterkę widział w komputerze i zamówił płytę główną w nadziei, że to rozwiąże problem? Ciśnienie na czas naprawy jest duże a nie zawsze test diagnostyczny powie dokładnie co się zepsuło (o ile cokolwiek).
W każdym razie kwestia dogadania się z pracownikiem innego serwisu po wyłożeniu jak sprawa wygląda i jakie masz obawy.
Ja bym się kierował do Apple w tym wypadku.
Robiłeś podstawy podstaw - reset PRAM/SMC i reformat komputera? Część rzeczy brzmi jak "typowe" bolączki SMC a część jak po prostu coś z systemem.
Użytkownik imrik edytował ten post 30 stycznia 2018 - 10:14
#8
Napisano 03 lutego 2018 - 19:32
Cześć, dzięki za odpowiedź. Tak, naprawa jest zaewidencjonowana w Apple i wiedzą na infolinii, że jest wymieniona płyta. Więcej informacji nie udzielają co dzieje się np. z wymienionym komponentem. System miałem przeinstalowany więc to nie są kwestie tego typu. Sprawdzę jeszcze naprawę w innym serwisie tak jak sugerujesz, może coś ustalą. Jeszcze raz dzięki za radę
PS. Z drugiej strony zastanawiam się czy takie problemy z tym sprzętem są częste? "Imrik", jesteś tu stałym użytkownikiem i nie w jednym wątku brałeś udział. Wiesz coś na ten temat?
#9
Napisano 03 lutego 2018 - 23:32
W celu najlepiej założyć osobny wątek i dobrze go nazwać i opisać szczegóły problemów z którymi się borykasz, ale tak na szybko:
Zawieszanie się Komputera przy przeglądarkach: - z reguły spowodowane jest to jakąś wtyczką, powinno być też coś w logach systemu co wyjaśni temat. Usunięcie wtyczek (flash, java + ewentualne adblocki etc.), skan Etrecheck oraz ogólne "odświeżenie" komputera za pomocą Onyx z reguły pomaga. W ostateczności reinstall systemu z pełnym formatem i bez przywracania kopii zapasowej asystentem migracji.
Zawieszający się gładzik to ewidentnie reset SMC / PRAM pomoże. Jak nie to wymiana top-case Cię jeszcze czeka oprócz płyty głównej (górna część obudowy, klawiatura, gładzik i bateria jest jednym elementem dla Apple).
#10
Napisano 04 lutego 2018 - 00:54
W jakim mieście oddawałeś komputer do serwisu ?
Pomogłem ? - Lubię to
#11
Napisano 04 lutego 2018 - 12:15
W jakim mieście oddawałeś komputer do serwisu ?
Łódź
#12
Napisano 05 lutego 2018 - 18:48
A skąd spisać specyfikacje sprzętową?
#13
Napisano 05 lutego 2018 - 22:39
Jak dalej drążysz temat w kierunku że serwisant nie wymienił tego co rzekomo wymienił to sobie odpuść.
Zadam po prostu pytanie - co jest bardziej prawdopodobne? To że serwisant wykiwał ciebie, pracodawcę i Apple mimo procedur i audytów na naprawie by osiągnąć bliżej nieokreślone korzyści czy to że po prostu spartolil robotę i wymienił nie ten element komputera który powinien?
Myślę że dodatkowo ktoś ci sprzedał niezła bajeczkę że mac nigdy się nie zawiesza a Ty łyknąłeś to jak pelikan i lecą teraz brudy w Bogu ducha winnego serwisanta.
Powtórzę się - reset pram i smc / serwis na problemy z gladzikiem.
Na problemy z zawieszeniem się na przeglądarce wtyczki sobie sprawdź, sprawdź inna przeglądarkę odpal Onyxa albo załóż nowy temat na forum i wklej raport Etrecheck
Użytkownik imrik edytował ten post 05 lutego 2018 - 22:40
#14
Napisano 07 lutego 2018 - 20:49
Dzięki,
odnośnie serwisu - nie wykluczone że masz rację, może przesadzam, bo zgadzam się, że nie jest to logiczne, ale jednak czasami tak się dzieje. Na razie obserwuję pracę systemu. To co proponowałeś wykonałem.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych