
Czy wymiana MOBO = zmiana numeru seryjnego? [MBP 13”]
#1
Napisano 12 stycznia 2018 - 01:14
#2
Napisano 12 stycznia 2018 - 09:15
Po wymianie płyty głównej numer seryjny widoczny w systemie pozostaje ten sam, bo jest on programowany do nowej płyty.
Dysk twardy nie jest wymieniany razem z płytą, pozostaje ten sam, więc nie ma w tym nic dziwnego, że po naprawie masz wszystkie swoje dane. Nawet nie ma w tym nic dziwnego, że komputer uruchomił się w tym samym stanie co przed naprawą.
Artefakty przy wybudzaniu to prawdopodobnie problem systemowy, zdarza się to w nowych systemach.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#3
Napisano 12 stycznia 2018 - 13:00
Czy jest jakieś wytłumaczenie więc, dlaczego po serwisie w iSpot numer się zmienił? Skoro według relacji serwisów dokonany dokładnie tej samej czynności, czyli wymiany płyty głównej? Serwisanci z iSpot twierdzą, że numer seryjny po wymianie MOBO zawsze się zmienia.
#4
Napisano 12 stycznia 2018 - 14:08
Ale jaki numer się zmienił? Zmienia się numer seryjny płyty głównej ale Ty nie masz do tego wglądu. Numer seryjny komputera wyświetlany w systemie oczywiście nie zmienia się (Jabłko -> Ten Mac). Do nowej płyty głównej programowany jest numer seryjny komputera, nie może być tak, że po wymianie masz inny numer w systemie niż na obudowie, bo przecież ogólnie numer seryjny komputera się nie zmienił, to nadal to samo urządzenie tylko z nową płytą.
Użytkownik SERWIS.ME edytował ten post 12 stycznia 2018 - 14:09
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#5
Napisano 12 stycznia 2018 - 16:40
Stąd też moje pytanie - po serwisie w iSpocie numer seryjny komputera (Jabłko -> Ten Mac) był zmieniony na nowy i w iCloud komputer pokazany był jako zupełnie nowe urządzenie. Czyli od kogo powinienem egzekwować sprostowania? Jakby nie było, numer seryjny komputera teraz różni się od numeru seryjnego wpisanego w fakturę z Saturna. W mojej opinii podważa to wiarygodność sprzętu z perspektywy kogoś, komu zechcę kiedyś kompa odsprzedać - czyli męczyć iSpot?
#6
Napisano 12 stycznia 2018 - 16:45
Czyli numer seryjny na dolnej obudowie komputera różni się od tego wyświetlanego w systemie? To jest niedopuszczalne i nie może mieć miejsca.
Tak jak pisałem, po wymianie płyty głównej numer seryjny w systemie zawsze jest taki sam jak przed naprawą i musi być taki sam jak na obudowie.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
#7
Napisano 12 stycznia 2018 - 16:47
Dokładnie tak jest. Zwrócę się więc z tym do iSpotu, w którym serwisowałem komputer za pierwszym razem. Dziękuję bardzo za pomoc, temat jest do zamknięcia.
#8
Napisano 12 stycznia 2018 - 16:53
Zgłoś się do nich w takim razie, bo nie może tak być. I nie daj sobie wmówić, że to normalne, żądaj aby numer seryjny w systemie był taki sam jak na obudowie i na fakturze zakupu.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych