Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Etui - zwrot $ bez odesłania przedmiotu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 kefas198

kefas198
  • 72 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 02 stycznia 2018 - 15:49

Witam,

 

Mam pytanie co zrobić: Kupiłem etui do iphone 6 na apple.pl 15 grudnia po czym zdecydowałem, że jednak zażądam zwrotu etui i kupię iphone 8.

 

Zażądałem zwrotu, wydrukowałem etykietę ale kurier się nie pojawił.... Dziś otrzymałem informację, że zwrot zrealizowano i dostałem zwrot pieniędzy na kartę kredytową.

 

Co mam zrobić? Wysłać to na własną rekę, nie czekać na kuriera? Czy przysyłają oni wcześniej już pieniądze a dopiero później czekają na fizyczny zwrot?



#2 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 stycznia 2018 - 15:56

Zadzwoń na infolinię i zapytaj. Może jakiś błąd w systemie, albo ktoś zaznaczył przez pomyłkę że zrealizowano zwrot. Pewnie przyślą kuriera raz jeszcze. 


iPhone 15 Pro


#3 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 stycznia 2018 - 16:02

Ja chyba miałem podobnie około 3-4 lata temu. Napisałem maila do Apple, powiedzieli, że czasami system sam uznaje, że nie opłaca organizować się przesyłki zwrotnej i automatycznie robi zwrot pieniędzy. Przy czym ja prawdziwej etykiety kurierskiej nie dostałem. Na pewno dostałeś etykietę kuriera czy tylko tylko taką "nibyetykietę" z adresem?


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#4 kefas198

kefas198
  • 72 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 02 stycznia 2018 - 16:06

Ja chyba miałem podobnie około 3-4 lata temu. Napisałem maila do Apple, powiedzieli, że czasami system sam uznaje, że nie opłaca organizować się przesyłki zwrotnej i automatycznie robi zwrot pieniędzy. Przy czym ja prawdziwej etykiety kurierskiej nie dostałem. Na pewno dostałeś etykietę kuriera czy tylko tylko taką "nibyetykietę" z adresem?

 

Takm, dostałem niby-etykiete z adresem. 

 

EDIT: Zadzwoniłem i Pani powiedziała, że nie wysyłają kuriera poniżej 300zł, że sam muszę odesłać, ale na moje pytanie dlaczego już dostałem zwrot nie umiała odpowiedzieć... Wyglądała na zaskoczoną, ale powiedziała, że "tak, jest to możliwe"


Użytkownik kefas198 edytował ten post 02 stycznia 2018 - 16:14


#5 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 stycznia 2018 - 18:54

Nie pozostaje nic innego, jak zachować etui dla siebie lub je gdzieś sprzedać;)

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#6 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 stycznia 2018 - 19:32

Cebula 100%. Najlepiej sprzedać. No co za ludzie, sprzedawca liczy na uczciwość kupującego i oddaje kasę mimo ze jeszcze nie otrzymał towaru. Takie rzeczy tylko jak widać na zachodzie możliwe. Nic dziwnego ze nas traktują jak kraj trzeciego świata.
  • Andaar lubi to

iPhone 15 Pro


#7 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 02 stycznia 2018 - 19:35

Zasadniczo masz rację z tą cebulą, poza drobnym szczegółem, ze zgodnie z aktualnymi przepisami, zwrot odbywa się na koszt sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie wysyła kuriera i nie proponuje innej formy rozliczenia, to co pozostaje nabywcy, który chce zwrócić towar?

Edit: Jednak byłem w błędzie. Koszt ponosi Kupujący. Sorki.

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 02 stycznia 2018 - 19:41


#8 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 stycznia 2018 - 19:53

Tak jesteś w błędzie. Jak kupującemu coś się odwidzi, sprzedający nie ma obowiązku pokrywać kosztów przesyłki. To ze Apple tak robi dla droższych zakupów to tylko ich dobra wola. Jedyne wyjście dla mnie to uczciwie odesłać paczkę na podany adres. I wierze ze tak postąpisz. A post kolegi powyżej to tylko wyjątek. Smutny ale co zrobisz.

Użytkownik Regiss edytował ten post 02 stycznia 2018 - 19:56

iPhone 15 Pro


#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 02 stycznia 2018 - 20:06

.

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 02 stycznia 2018 - 20:06


#10 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 stycznia 2018 - 20:07

Dokładnie, koszt odsyłki ponosi kupujący. Nie rozumiem tekstów "cebula 100%" - Apple mi osobiście jednoznacznie napisało, że w części przypadków decyduje się na zostawienie przedmiotu u kupującego i nie wymaga od niego samodzielnej wysyłki ani samo nie organizuje kuriera. Zwłaszcza, że adres do zwrotu jest zagraniczny, a Apple samo zapewnia na swojej stronie, że zoorganizuje darmowy zwrot dla klienta. Informacja, że rzekomo od 300zł nie ma odzwierciedlenia w regulaminie i w tym, co piszą na stronie.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#11 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 stycznia 2018 - 20:13

Nie pogrążaj się. Co innego jak Ci napiszą ze możesz zatrzymać towar a co innego jak proszą o zwrot. A tu wyraźnie proszono o zwrot. Życzę Ci jesli kiedyś będziesz prowadził własny biznes takich klientów. Brak słów.

iPhone 15 Pro


#12 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 stycznia 2018 - 20:18

Ok, czyli mimo, że Apple zapewnia przy zakupie, że zoorganizuje zwrot za darmo, należy samemu odsyłać im sprzęt za granicę, tak? Też ciekawe podejście.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#13 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 02 stycznia 2018 - 21:21

Ja bym usunął temat, bo założę się, że znajdzie się grupka osób, co opatentuje sposób na dorobienie kilku stówek miesięcznie ;)


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#14 kefas198

kefas198
  • 72 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 02 stycznia 2018 - 21:31

Dostałem przed chwilą maila z Apple (po rozmowie z konsultantką) w którym napisali na jaki adres e-mail mam wysłać potwierdzenie wysłania etui celem zwrotu kosztów przesyłki. Jednak Apple staje na wysokości zadania nawet wtedy, gdy osobiście nie wysyła kuriera.



#15 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 02 stycznia 2018 - 21:35

No i to rozumiem. Dobrze ze nie sprzedałeś jak kolega Emej polecał :-p

iPhone 15 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych