Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iPhone z wymiany gwarancyjnej, a rękojmia


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 lubieherbate

lubieherbate
  • 399 posts

Posted 25 December 2017 - 18:48

Witam, czy telefon, który został wymieniony przez Apple w ramach gwarancji na nowe urządzenie podlega również rekojmi po wygaśnięciu gwarancji Apple? Np. telefon zakupiony w sieci Orange - na paragonie są wszystkie dane, typu IMEI, ale wiadomo - pierwszego egzemplarza. Logika podpowiada mi, ze jednak rękojmia wtedy już nie obowiązuje, ale wole dopytać, może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją :)

#2 Regiss

Regiss
  • 2975 posts
  • SkądRadom

Posted 25 December 2017 - 18:57

Nie jestem w tych sprawach specem, ale według mnie dalej obowiązuje. Telefon został wymieniony na nowy i jest na to dokument wymiany z serwisu gdzie masz oba numery seryjne. To ze akurat Apple wymienia telefony a nie naprawia jak inni producenci nie powinno nic zmieniać . Wymiana w rozumieniu Apple to dalej jest NAPRAWA i tak też jest na dokumencie wymiany - Naprawa .A naprawa nie anuluje rękojmi.

Edited by Regiss, 25 December 2017 - 18:59.

iPhone 15 Pro


#3 Ganjuana

Ganjuana
  • 462 posts

Posted 25 December 2017 - 22:43

Podlega. Wymieniałem 6s w Apple Store i dostałem nowy telefon z innym numerem seryjnym i imei. Na maila przychodzi od Apple informacja gdzie jest napisane, że został wymieniony telefon, stary i nowy imei, itp. Po kilku miesiącach oddawałem do MediaExpert z powodu plamy na wyświetlaczu. Wydrukowałem ten papierek od nich, powiedziałem co i jak i bez problemu naprawili.
:)

#4 MiL

MiL
  • 1490 posts
  • Płeć:

Posted 28 December 2017 - 10:13

To jest bez sensu. Dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za przedmiot którego nie sprzedał? Przecież to już inny telefon.


  • MasterM likes this

#5 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 28 December 2017 - 10:44

Tylko dobra wola sprzedawcy. Tak jak napisal kolega MiL. Sprzedawca odpowiada tylko za to co sprzedal. Jesli gwarant wynienil, to nie jest juz ten sam sprzet.
  • MasterM likes this

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#6 Regiss

Regiss
  • 2975 posts
  • SkądRadom

Posted 28 December 2017 - 13:56

To jest bez sensu. Dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za przedmiot którego nie sprzedał? Przecież to już inny telefon.

 

 

Tylko dobra wola sprzedawcy. Tak jak napisal kolega MiL. Sprzedawca odpowiada tylko za to co sprzedal. Jesli gwarant wynienil, to nie jest juz ten sam sprzet.

 

Oto odpowiedź z Play, zapewne u wszystkich operatorów jest podobnie. Tu akurat chodziło o LG, ale w przypadku iPhona będzie tak samo z tym, że rok gwarancji nie dwa lata (rękojmia dalej dwa):

 

Urządzenie wymienione z tytułu rękojmi przez Sprzedawcę posiada nowe 2 letnie uprawnienia do reklamacji z tytułu rękojmi jak i gwarancji. Podstawa do reklamacji na nowe urządzenie jest formularz wymiany który jest dołączany przy wymianie.
Paragon ze starego urządzenia nie jest potrzebny.

 

Poza tym:

 

Art. 10. 1.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.


Edited by Regiss, 28 December 2017 - 14:01.

  • MasterM likes this

iPhone 15 Pro


#7 MiL

MiL
  • 1490 posts
  • Płeć:

Posted 28 December 2017 - 14:31

Urządzenie wymienione przez sprzedawcę tak, jak najbardziej. Ale co ma sprzedawca do urządzenia wymienionego przez producenta?



#8 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 28 December 2017 - 16:04

Dokladnie. Jesli Play ma taka polityke, to milo. Ale to tylko ich dobra wola.
  • MasterM likes this

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users